
Auto edellä aikaansa
Re: Auto edellä aikaansa
tatran ja kuplan suunitteliat olivat ystäviä keskenään kuplaan otettii paljon vaikutteita tatrasta saksalaiset lentäjät tykkäs huristella tatralla=kulki aika haipakkaa.josta seurasi se että tatrat+lentäjät menivät siinä määrin lepikkoon että aatu pisti stopin koko hommalle.ja että kansanvaunun myynti lähtisi kunnolla vauhtiin.ja mitä tuckkeriin tulee on sielläkin suunalla plärätty aktiivisesti tatran esitteitä suunittelu vaihessa 

Re: Auto edellä aikaansa
Tulee mieleen kaksi autoa. Ensinnäkin kapea Mosse. Eka toisesta maasta ryöstetyssä tehtaassa pusattu bilika, jota ei edes yritetty muotoilla "kotimaiseksi".
Toisena Craisun PT Cruiser. Mielestäni aidompi, kuin esim. uusiomini tai kupla.
Tietty Citikan Iidu/Deeässä, jotka aiemmin jo mainittiin. Parikymmentä vuotta aikaansa edellä. Ja oisko ainoa auto, jonka pellit ruostuivat puhki puolessatoista vuodessa ?
Toisena Craisun PT Cruiser. Mielestäni aidompi, kuin esim. uusiomini tai kupla.
Tietty Citikan Iidu/Deeässä, jotka aiemmin jo mainittiin. Parikymmentä vuotta aikaansa edellä. Ja oisko ainoa auto, jonka pellit ruostuivat puhki puolessatoista vuodessa ?
Re: Auto edellä aikaansa
AI kirjoitti:Äkkiä kun ajattelematta lukee niin imuilma tulee ohjaamosta ja pakokaasut tulee tilalle...tinuri kirjoitti:Eli imee kylmän ilman ohjaamosta ja korvaa sen lämpimällä.
se on hitun keksintö se.
äkikseltään kuulostaa kaasuambulanssilta. honda on vain hieman kehittänyt sitä. nyt kyytiläisillä on jotain toivoa.
Re: Auto edellä aikaansa
Jyrgen otti esiin (autona edellä aikaansa) Hitun kaasuambulanssit. Niitä ei kyllä valmistanut Honda, vaikka japsit olivatkin Aatun kanssa samalla puolella sodassa. Kaasutusautot olivat Saurer-merkkisiä sveitsiläisiä kuorma-autoja. Myös ainakin Magirusta kokeiltiin. Mikähän siinä on että vaikka sveitsiläiset ovat niin fiksuja, että pystyivät pysyttäytymään irti sodista, ei sieltä juuri innovatiivisuutta löydy. Muistan vain kaksi sveitsiläistä keksintöä; linkkuveitsi ja käkikello. Revi siitä sitten kansantuloa. . .
Re: Auto edellä aikaansa
Tuo Steyr AUG taitaa olla kuitenkin itävaltalaista alkuperää.
Sveitsiltä löytyy itse asiassa hurumycke keksintöjä.
http://www.swissmade.com/en/web/swiss_inventions.html
Kärkipään maita bruttokansantuote/asukas
Sveitsiltä löytyy itse asiassa hurumycke keksintöjä.
http://www.swissmade.com/en/web/swiss_inventions.html
Kärkipään maita bruttokansantuote/asukas
Viimeksi muokannut samarai, 31.3.2010 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Auto edellä aikaansa
No hitto. Sveitsihän voittaa sen venäläisen insinööri Popovinkin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Auto edellä aikaansa
Samarai kiittelee Sveitsin BKT:tä. Totta, tarkoitin lähinnä kademielellä veistellä miten me tuottaisimma. . .
Aikoinaan Suomen ulkoministeri heitti Sveitsin suurlähettiläälle kysymyksen, miksi Sveitsin armeijassa on amiraalin vakanssi, vaikkei merta lähimaillakaan. Vastaus tuli heti: "Onhan Suomellakin valtiovarainministeri."
Aikoinaan Suomen ulkoministeri heitti Sveitsin suurlähettiläälle kysymyksen, miksi Sveitsin armeijassa on amiraalin vakanssi, vaikkei merta lähimaillakaan. Vastaus tuli heti: "Onhan Suomellakin valtiovarainministeri."
Re: Auto edellä aikaansa
Sveitsin hurumyckeissä oli jonninverran keksintöjä luokkaa: Maailman ruskein suklaa. Vaan tulipa h.koht. sähvöpostiini tutulta muistutus kahdesta ajallisesti läheisestä sveltsiläisestä keksinnöstä. Francoise keksi hammasratasparin. Seuraavana päivänä hän keksi jodlauksen, kun jäi pallit hammasrattaiden väliin.
Re: Auto edellä aikaansa
Ripaskan sen sijaan keksi Sergei, kun hän riukukakalla ollessaan potki Siperiassa susia kauemmaksi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Auto edellä aikaansa
Ai saakutarallaa kun on huono muisti, tuli vaan miellettyä veitsiläiseksi.samarai kirjoitti:Tuo Steyr AUG taitaa olla kuitenkin itävaltalaista alkuperää.
Markkinoitu muuten joskus "sveitsiläisen kellosepän tarkkuudella"
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: Auto edellä aikaansa
Ja oliks se Steyer Puch,mistä juurensa juontaa Volvon maastoauto,vai miten se oli?
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Auto edellä aikaansa
Tämmöinen Steyr Puch oli yleisempi meillä. Olen tuommoisellakin ajanut.


Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Auto edellä aikaansa
Bonhamin huutokaupasta 30.4 löytyisi:mush kirjoitti: Löytyisikö aito ja alkuperäinen Mini?
http://www.carbuzz.com/news/2012/4/19/O ... n-7708436/
Kyseessä siis pilottisarjan (toukokuu 1959) 8:s valmistunut ja vanhin säilynyt entisöintimätön Mini. Kolme tätä aikaisemmin valmistunutta ja säilynyttä Miniä ovat entisöityjä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Auto edellä aikaansa
Muusta viestistä samaa mieltä, aikanaan Lada tarjosi halvalla perheauton ja oli oleellinen osa autoilun yleistymistä, mutta se ei kyllä ollut ikinä edes ajan tasalla. Fiat 124 taisi olla vanhentunut jo siinä vaiheessa kun se Ladaksi kopioitiin, ja 90-luvun ladatkin edustavat melkein 60-luvun tekniikkaa.lada.h.s kirjoitti: Lada ei ollut tekniikaltaan mitenkään erityisesti aikaansa edellä mutta muut asiat
tekivät siitä aikanaan ainutlaatuisen!
Siksi minä niistä niin tykkäänkin

Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson