Parittomat pytyt

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Juuri tuollaisen ylimmäisen vihreän perään minä kuolasin 16-vuotiaana. Paveli kun sen myi pois, piti odettaa kaksi vuotta Skoda Octavia Superia.
Kovrovetsinä tuota näkyy myydyn muualla maailmassa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kun tarkistelin asioita, huomasin kirjoittaneeni paljon palturia tuosta Donau-pakusta.
Auto on -55 mallinen, rekisteröity alunperin Saksassa, tuotu suomeen -66. rekisteröity seitsemälle hengelle, ja mikä nolointa 2-syli8nterisellä kaksitahtimoottorilla.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Audilla kaiketi on myos ainakin a4 koriin saatavilla 7 sylinterinen diesel moottori.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja samarai »

Itsekin vähän tarkistelin tietoja tuosta Donau-pakusta.

Sitä tehtiin 60-luvulla myös 3-sylinterisellä 1000ccm koneella.
http://www.dkw-schnellaster.de/ >Typenkunde

Kuva

Donauta valmistettiin DKW:n lisenssillä Sloveniassa (kuului silloiseen Jugoslaviaan) IMV (Industrija Motornih Vozil) -tehtaalla.


Espanjassa IMOSA valmisti DKW-pakusta myös modernisointua versiota tyypiltään DKW F1000 L

.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Samarain kääpiöautolistaan voinee lisätä Trojanin.
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2927
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Uusimmassa moblassa oli juttua Donausta. KLB:n mukaan DKW-nimi oli suomen idänpelossa liian herkkä, koska DKW-tehtaista jäi suurin osa idän puolelle WWII:ssä ja periaatteess lännellä ei olisi ollut oikeutta käyttää DKW-nimeä. Siksi tänne toivottiin DKW:t tuotavan Donau-nimellä, kunnes maahantuoja vaihtui Vehoksi ja he lanseerasivat uudelleen DKW-nimen täkäläisille markkinoille.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Näin kolmipyttyinen laulaa.
Ja kaksitahtiöljy tuoksuu.
http://www.youtube.com/watch?v=MdwuRisdPMo
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja mush »

Pavlovits kirjoitti:Näin kolmipyttyinen laulaa.
Ja kaksitahtiöljy tuoksuu.
http://www.youtube.com/watch?v=MdwuRisdPMo
Oho, onpa nätti ja pirteäntuntuinen peli! Ja onhan siinä tallella sitä warremaista 2-tahtisen "jos mä jätäntäntäntän tän tähän" soundia 8)
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada Scandinavia kirjoitti:Seitkyt luvulla oli muistaakseni joku Kawasaki malli, missä 3 pyttyä, ainakin äänenvaimentimia oli 3.kpl.
Kawalla oli 70-luvulla 3-pyttyset 500 ja 750 - Mach III/IV ja ainakin täälläpäin noita kutsuttiin silloin "Zingoiksi" ja olivat ns. "kovien jätkien prätkän" maineessa.

Youtubesta löytyi nostalginen -71 kuvattu pätkä.
http://www.youtube.com/watch?v=vhY3L3pxSSI

Turun Japsiraudassa näyttää noita löytyvän 4 kpl myynnissä.
http://www.japsirauta.fi/triple-power.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Sivuaa aika löyhästi tuota otsikkoa, mutta tämä Sonett on vuodelta 1968, jolloin niitä tehtiin sekä kaksitahtisina, että veenelosina. Tässä ei mainita kummasta on kysymys, mutta kuuntele itse.
Mahtaneeko tuo George Vapaa olla suomalaista sukujuurta? Miehellä taitaa olla muutenkin aika tiukkaa tuo historic-harrastus.
http://www.youtube.com/watch?v=lz2w_ajC-G0
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

piti ihan tarkistaa viestit, niin suoraa kukaan ei ole maininun Volvon 5-syliterisiä bensakoneita, joita 850 mallista lähtien on käytetty isoissa etuvetovolvoissa... oli kyllä viittauksia Volvon 5-syl dieseleihin ja että Fordilla käytetään Volvon viisipyttyistä, mutta siis onhan volvollakin tolkuttomasti parittomilla pytyillä varustettuja malleja, myös bensakoneella
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja samarai »

Pavlovits kirjoitti:Sivuaa aika löyhästi tuota otsikkoa, mutta tämä Sonett on vuodelta 1968, jolloin niitä tehtiin sekä kaksitahtisina, että veenelosina. Tässä ei mainita kummasta on kysymys, mutta kuuntele itse.
Mahtaneeko tuo George Vapaa olla suomalaista sukujuurta? Miehellä taitaa olla muutenkin aika tiukkaa tuo historic-harrastus.
http://www.youtube.com/watch?v=lz2w_ajC-G0
Eiköhän se Tuhnuksen V-4 ulisi siinä ylikierroksilla. 8) Voisi äkkiä kyllä luulla, että olisi ruotsalaista sukujuurta, kun on noin fanaattinen jenkki-saabisti. :)

Parittomista pytyistä / parillisista männistä tuli mieleen se täällä muissa yhteyksissä esille tullut Commer Rootes-Lister TS3 koneella. (3 sylinteriä/6 mäntää)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Jokari »

http://www.youtube.com/watch?v=JcyvTuoslAA#t=0m37s

Mihin unohtui Mazdan 20B eli 3-roottorinen wankel 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Pavlovits kirjoitti:Autoko?
Prätkä kyllä.
Wankkelivehkeet diskataan, eikä jarru- ja kytkinsylintereitä lasketa, mutta kyllähän noita helppojakin vielä löytyy.
Tuo polttokammio ei oikein täytä sylinterin määritelmää.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Yksi Vyborova jälleen hävitty, enkö minä koskaan opi. Erehdyin väittämään, että kaikki tähtimoottorit ovat parittomilla pytyillä. Nakitus tuli häpeällisesti omalta alalta. (Suurhyökkäyksen pysäyttämisessäkin mukana olleen) Focke Wolf:in jabossa oli 14 sylinteriä. Miten mahollista ? No kaksi seitenmukista peräkkäin. Kaksi tähteä peräkkäin olen nähnyt rattoripullingissakin. Eipä vain muistunut mieleen. Aluksi mietin vedota kahteen peräkkäin olevaan moottoriin, mutta yhteinen kampiakseli. . .

Onko joku nähnyt kolmisatasta Mersun Dieseliä nelosena ? Jeesatkaa, sepaalusta. Votkaflinda taas liipasimella.
Vastaa Viestiin