Parittomat pytyt
Re: Parittomat pytyt
Juuri tuollaisen ylimmäisen vihreän perään minä kuolasin 16-vuotiaana. Paveli kun sen myi pois, piti odettaa kaksi vuotta Skoda Octavia Superia.
Kovrovetsinä tuota näkyy myydyn muualla maailmassa.
Kovrovetsinä tuota näkyy myydyn muualla maailmassa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Parittomat pytyt
Kun tarkistelin asioita, huomasin kirjoittaneeni paljon palturia tuosta Donau-pakusta.
Auto on -55 mallinen, rekisteröity alunperin Saksassa, tuotu suomeen -66. rekisteröity seitsemälle hengelle, ja mikä nolointa 2-syli8nterisellä kaksitahtimoottorilla.
Auto on -55 mallinen, rekisteröity alunperin Saksassa, tuotu suomeen -66. rekisteröity seitsemälle hengelle, ja mikä nolointa 2-syli8nterisellä kaksitahtimoottorilla.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Parittomat pytyt
Audilla kaiketi on myos ainakin a4 koriin saatavilla 7 sylinterinen diesel moottori.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Re: Parittomat pytyt
Itsekin vähän tarkistelin tietoja tuosta Donau-pakusta.
Sitä tehtiin 60-luvulla myös 3-sylinterisellä 1000ccm koneella.
http://www.dkw-schnellaster.de/ >Typenkunde

Donauta valmistettiin DKW:n lisenssillä Sloveniassa (kuului silloiseen Jugoslaviaan) IMV (Industrija Motornih Vozil) -tehtaalla.
Espanjassa IMOSA valmisti DKW-pakusta myös modernisointua versiota tyypiltään DKW F1000 L
.
Sitä tehtiin 60-luvulla myös 3-sylinterisellä 1000ccm koneella.
http://www.dkw-schnellaster.de/ >Typenkunde

Donauta valmistettiin DKW:n lisenssillä Sloveniassa (kuului silloiseen Jugoslaviaan) IMV (Industrija Motornih Vozil) -tehtaalla.
Espanjassa IMOSA valmisti DKW-pakusta myös modernisointua versiota tyypiltään DKW F1000 L
.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Parittomat pytyt
Samarain kääpiöautolistaan voinee lisätä Trojanin.
Re: Parittomat pytyt
Uusimmassa moblassa oli juttua Donausta. KLB:n mukaan DKW-nimi oli suomen idänpelossa liian herkkä, koska DKW-tehtaista jäi suurin osa idän puolelle WWII:ssä ja periaatteess lännellä ei olisi ollut oikeutta käyttää DKW-nimeä. Siksi tänne toivottiin DKW:t tuotavan Donau-nimellä, kunnes maahantuoja vaihtui Vehoksi ja he lanseerasivat uudelleen DKW-nimen täkäläisille markkinoille.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Parittomat pytyt
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Parittomat pytyt
Oho, onpa nätti ja pirteäntuntuinen peli! Ja onhan siinä tallella sitä warremaista 2-tahtisen "jos mä jätäntäntäntän tän tähän" soundiaPavlovits kirjoitti:Näin kolmipyttyinen laulaa.
Ja kaksitahtiöljy tuoksuu.
http://www.youtube.com/watch?v=MdwuRisdPMo

Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Parittomat pytyt
Kawalla oli 70-luvulla 3-pyttyset 500 ja 750 - Mach III/IV ja ainakin täälläpäin noita kutsuttiin silloin "Zingoiksi" ja olivat ns. "kovien jätkien prätkän" maineessa.Lada Scandinavia kirjoitti:Seitkyt luvulla oli muistaakseni joku Kawasaki malli, missä 3 pyttyä, ainakin äänenvaimentimia oli 3.kpl.
Youtubesta löytyi nostalginen -71 kuvattu pätkä.
http://www.youtube.com/watch?v=vhY3L3pxSSI
Turun Japsiraudassa näyttää noita löytyvän 4 kpl myynnissä.
http://www.japsirauta.fi/triple-power.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Parittomat pytyt
Sivuaa aika löyhästi tuota otsikkoa, mutta tämä Sonett on vuodelta 1968, jolloin niitä tehtiin sekä kaksitahtisina, että veenelosina. Tässä ei mainita kummasta on kysymys, mutta kuuntele itse.
Mahtaneeko tuo George Vapaa olla suomalaista sukujuurta? Miehellä taitaa olla muutenkin aika tiukkaa tuo historic-harrastus.
http://www.youtube.com/watch?v=lz2w_ajC-G0
Mahtaneeko tuo George Vapaa olla suomalaista sukujuurta? Miehellä taitaa olla muutenkin aika tiukkaa tuo historic-harrastus.
http://www.youtube.com/watch?v=lz2w_ajC-G0
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Parittomat pytyt
piti ihan tarkistaa viestit, niin suoraa kukaan ei ole maininun Volvon 5-syliterisiä bensakoneita, joita 850 mallista lähtien on käytetty isoissa etuvetovolvoissa... oli kyllä viittauksia Volvon 5-syl dieseleihin ja että Fordilla käytetään Volvon viisipyttyistä, mutta siis onhan volvollakin tolkuttomasti parittomilla pytyillä varustettuja malleja, myös bensakoneella

Re: Parittomat pytyt
Eiköhän se Tuhnuksen V-4 ulisi siinä ylikierroksilla.Pavlovits kirjoitti:Sivuaa aika löyhästi tuota otsikkoa, mutta tämä Sonett on vuodelta 1968, jolloin niitä tehtiin sekä kaksitahtisina, että veenelosina. Tässä ei mainita kummasta on kysymys, mutta kuuntele itse.
Mahtaneeko tuo George Vapaa olla suomalaista sukujuurta? Miehellä taitaa olla muutenkin aika tiukkaa tuo historic-harrastus.
http://www.youtube.com/watch?v=lz2w_ajC-G0


Parittomista pytyistä / parillisista männistä tuli mieleen se täällä muissa yhteyksissä esille tullut Commer Rootes-Lister TS3 koneella. (3 sylinteriä/6 mäntää)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Parittomat pytyt
http://www.youtube.com/watch?v=JcyvTuoslAA#t=0m37s
Mihin unohtui Mazdan 20B eli 3-roottorinen wankel
Mihin unohtui Mazdan 20B eli 3-roottorinen wankel

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Parittomat pytyt
Tuo polttokammio ei oikein täytä sylinterin määritelmää.Pavlovits kirjoitti:Autoko?
Prätkä kyllä.
Wankkelivehkeet diskataan, eikä jarru- ja kytkinsylintereitä lasketa, mutta kyllähän noita helppojakin vielä löytyy.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Parittomat pytyt
Yksi Vyborova jälleen hävitty, enkö minä koskaan opi. Erehdyin väittämään, että kaikki tähtimoottorit ovat parittomilla pytyillä. Nakitus tuli häpeällisesti omalta alalta. (Suurhyökkäyksen pysäyttämisessäkin mukana olleen) Focke Wolf:in jabossa oli 14 sylinteriä. Miten mahollista ? No kaksi seitenmukista peräkkäin. Kaksi tähteä peräkkäin olen nähnyt rattoripullingissakin. Eipä vain muistunut mieleen. Aluksi mietin vedota kahteen peräkkäin olevaan moottoriin, mutta yhteinen kampiakseli. . .
Onko joku nähnyt kolmisatasta Mersun Dieseliä nelosena ? Jeesatkaa, sepaalusta. Votkaflinda taas liipasimella.
Onko joku nähnyt kolmisatasta Mersun Dieseliä nelosena ? Jeesatkaa, sepaalusta. Votkaflinda taas liipasimella.