ladan rakennusta...

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

No nyt putosi sen kierroksen alaspäin, ja aika hyvä taisi tulla. Helma melkosen suorassa, takarengas peittyy hiukkasen lokarin kaaren alle, enemmän kuin etunen vaan se hämää vähän luulemaan takakenoksi, nuo takakaaret kun on reilusti alempana kun etulokarit... Mutta helma aika suorassa eli auto tasallaan... Samalla tuli penkkikin vähän parempaan asentoon, oli selkänoja turhan pystyssä ennen... :D Huomenissa kokeilemaan, ei varmaan yhtä heilakka ole se takapää. Vakioiskareilla mennään, joustovaraa sisäänpäin tuntuu olevan mukavasti ja tiet sen verran tasasia että pitäisi joustenkin pysyä paikoillaan. Ruostuuhan ne sinne kiinni ajanmittaan...

Ainiin: mikäli tuo jarrupaineen säädin toimii niin nythän saa takaset taas enemmän painetta kuin ennen... Pitää varmaan tehdä lyhkäsempi välitanko siihen akselin ja säätimen käyttövivun väliin... Taidan samalla vaivalla tehdä säädettävän, eli monta reikää joissa voi vaihdella ja siten hakea säätöä... Nytkin tuntuu takapainosilta jarrut, liekkö huonommista takarenkaista kiinni vai mistä, mutta pari kertaa yllättäny kun jarrutuksessa lähteekin persii semmoseen räkäsladiin että... :?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Sehän on vaan hyvä asia että auto on hieman takapainoinen kun takavetoinen on ja jäärata käytössä?
Perän suht löysänä pitää ja keula jäykempänä
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja ElManu »

240 Volovo. Löytyy peruspuljuista kaasuna ja tavallisina..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

No ei se ollutkaan ihan tasassa nyt kun päivänvalossa ajoin sen tasaselle maalle...
Kuitenkin parempi kuin ennen. Tuossa toisessa kuvassa näkyy vuoden alulta tilanne, jossa sekä perä että keula olivat ihan liian ylhäällä... Sitten oli pelkkä perä ylhäällä, nyt koko koppero likempänä maata:

http://korpics.1g.fi/sekalaista/DSCN134 ... all%29.JPG
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Tämmöstä tänään:
Kuva Kuva KuvaKuva
Viimeksi muokannut pvdriver, 18.12.2010 23:12. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Kausi alkaa olla ohi, jotakin muutoksia jos alkaisi taas tekemään:
Kuva Kuva.........................Klikkaamalla isompiin...
Tuommosta alkuun... Mahtaako öljyrengas olla ykkösessä pikkasen juntturassa ku näyttäs hiukka neekeriltä verrattuna muihin palotiloihin, tai sitten johtuu vaan siitä ku ykkönen käy viileimpänä... Tulupatkin nätin vaaleet muissa, tuossa pikkasen tummempi ja öljysempi? No männänrenkaat sinne varmaan tuloo uusittua muutenkin. Onko ehdotuksia mitä tuolle muuta tulis tehrä? :D Kannesta vaiko lohkosta siivat pois? Kanavien siistiminen jne... Ja kaikenlaisia viritysosia saa tarjota jos löytyy joutilaana joltakin nurkista... ;)
Viimeksi muokannut pvdriver, 11.4.2010 14:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

ihan kansi remontti, eli venttiilien hionta, seetit koneistaa uusiks ja venavarrenkumit vaihtaa tarvittaessa vaihtaa venttiileitä ettei meni niin ohkaseks että palaa. se ottaako siivua kannesta vai lohkosta tuntuu olevan makuasia mutta sanotaan kyllä että ois "turvallisempaa" ottaa lohkosta. sitten jos oikein haluaa kunnolla niin kanavat kannattaa muotoilla.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

no näin oli tarkotus, kahtelee tuota kantta sitten pajalla kun sen sinne kuskaan jotta mitä tehään, miten pitää jne... toki kanavat olis tarkotus vähän muotoilla/muotoiluttaa, jos sattuu kunnon sarjat saamaan ja kaasuttimet ostetuksi...
siivua kuulema kannattaa ottaa jos suinki mahollista niin lohkosta. siitä vaikuttaa kuulopuheiden mukaan enemmän. kannesta sitten ihan ohkanen siiva korkeentaan, vrt. oikaisu. ventiiliremontti jo tehty tuohon joskus, ilmeisesti pari venaa uusittukin... ja männänrenkaat varmaan kannattanee uusia, laakerit tuntuisi olevan tuohon käyttöön kelposessa kunnossa, kilsoja kuitenkin suhteellisen vähän tulee...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

niin ja kun männärenkaat kerta uusit niin sylinterit hoonata samalla.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

pikku-maukka kirjoitti:niin ja kun männärenkaat kerta uusit niin sylinterit hoonata samalla.
niin juu, sekin tottakai...

paljonko suositellaan pois otettavaksi? männänpäästä, mun mittavälineillä 2,2 milliä lohkon tasaan, kaikkiko pois? ja kannestako ei mitään, vai himppu siitäkinkö? mielipiteitä?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

niin, onko muuten nokka-akselikin pakollinen hankinta tuossa tapauksessa jos tuplia meinaa laittaa?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

nuista määristä saa joku viisaampi sanoa
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Männät lohkon tasalle ja sitten mittaat palotilaa että paljonko kannesta pois että saat mieleisen puristus-suhteen.
21013 2300tic
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

pikku-maukka kirjoitti:seetit koneistaa uusiks
Niin, noista seeteistä, onko noissa ladan koneissa virityskäyttöön tehty jotkut erityiset race-seetit vai vakiokulmillako mennään? Pystyykö noihin edes itse alkaa muuttamaan sitä seetiä?

Ja kannen avarruksesta ja muotoilusta, jos joltakulta löytyy projektista kuvia, tai muutoin ohjeita kuinka tehdään, mistä otetaan ja kuinka paljon niin kiitoksella&kumarruksella otetaan vastaan. mm, lyhennetäänkö ohjuri kanavan tasaan, vaiko muotoillaan kapeammaksi, ehkä pisaran muotoiseksi? Ja otetaanko palotilassa niistä korkeammista kohdista venttiilien vierestä tavaraa pois, vai ei, vai pyöristelläänkö vain sitä harjaa? Kuvia kiitos, niistä olisi suurta apua...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Tämmösen sähkökaavion kanssa tuli konehuoneen johtosarjoja selviteltyä:
jta kirjoitti:Klikkaa isommaksi.
Kuva
Pöydälle levitin pitkälleen johtokimput ja siitä aloin joutavia karsimaan, en siis vain katkomaan irtonaisia päitä vaan purkamalla kimput ja poistamalla koko piuhat. Lampunpesureiden moottoreiden piuhat ja pissapoikien johdot, äänitorvet, konetilan valo ja valoautomatiikka pois. Jäljelle ei kovin paljoa jääkään: valot, puola, pyyhkijät, flekti, lämpö-/öljy-/jarruneste-anturat, startti + laturin johdot...

Vähällä sitä loppujen lopuksi selevii, tuonverta jäi tarpeellisia, pitää vielä pestä ja niputtaa uudelleen, ja lisätä pistokkeella mm., kierrosluku + seosmittarin, flektin katkaisijan ja lisäöljynpainevalon johdot suoraan tuohon johtosarjaan niin ei irtonaisia johtoja jää ollenkaan konetilaan näkösälle. Ja ylimääräsiäkin oli...:
Jäljelle jääneet johtosarjat: Kuva Joutilaita: Kuva Ja tyhjää alakaa olla: Kuva Konehuoneen pesu + maalaus olisi kans ohjelmassa kun kelit lämpiää...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Vastaa Viestiin