Mopopojat huomio!

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Olis aika taas ottaa Suzuki (S1) talviteloilta. Käynnistyminen oli jo viime kesänä heikkoa ja käynti aaltoilevaa, tyhjäkäyntikierrokset taivaissa enkä saanut kaasaria säädettyä kunnolla toimimaan, joten mielessä olis uuden kaasarin osto.

Mutta millasen? Uusi Mikuni VM14 maksaa 149 euroa, ei kiitos. Sitten olis jotain nimetöntä merkkiä Mikunin halpiskopio 15 mm http://www.mc-scatter.com/kaasutin-laip ... 30094.html 59 euroa.

Entäs sitten tommonen Dellorto PHBG 16 AS, sopiiko se suoraan Suzukiin? http://www.mc-scatter.com/kaasutin-dellorto-p-3526.html

Kyseessä siis täysin vakio mopo ja sellasena sais pysyäkin. On nimittäin kilvissäkin.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Vastaan vähän asian vierestä, mutta kaasuttimessasi ei välttämättä ole mitään vikaa.

Mikuni VM on hyvä kaasutin ja siihen saa osia, joten uuden kaasuttimen hankinta ei välttämättä ole ainoa vaihtoehto.

Aaltoilevan tyhjäkäynnin syynä voi olla virheellinen (laiha) seos tai yksinkertaisesti vaikkapa se, että kaasuvaijeri takertaa tai on liian tiukaksi säädetty.

Kaasutin lienee puhdistettu, neulaventtiilin toiminta, rikastusmännän liike ja tiiviys, luistin takertamaton liike sekä suuttimien puhtaus tarkastettu?

Huono käynnistyminen voi viitata siihen, että luisti ei laskeudu alas (ns. ryyppy toimii luistin etu- ja takapuolen välisellä paine-erolla, jos luisti ylhäällä, ryypyn teho olematon).

http://www.motot.net/hintavertailu/tuot ... 12_14.html

http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf

menestystä joka tapauksessa

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Huoltosarjaa kannattaa koittaa, käytettyjä kaasuttimia saa esim nettivaraosasta halvalla Mikuni on laadukas kaasutin.

Dellorto vaatii imukaulan, tietysti toimiva kaasutin myös.
Jos vakio ilmanputsarilla haluat toteuttaa tolla menee muokkaukseksi, Power filteriä älä osta, ennemmin pipercross tai malossin putsari, joka käy suoraan kiertäen tohon Dellortoon.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Johan siitä on reilut kymmenen vuotta kun tapeille kiipesi... Omassa pessussa oli kanssa samanlaisia kujeita, tointui ja asettui kampiakselin stefoilla ja uudella kaasuttajalla (vanahasta oli korvakkeet solmussa). Mutta asiaan: Tarkasta tiiveys, siis että lohko-pakeliitti-kaasutin linja on tiivis, samoin ilmansuodattimen ja kaasuttimen välinen rajapinta ei imeksi ylimääräistä ohivirtausta. Nuo Mikunin kiinnikekorvat vääntyy jos availee paljon/jos kiristää liika tiukkaan.
Nämä siis näiden SvS:n ohjeiden lisäksi.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mihin unohtuivat MopoTytöt? :shock:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Tytöt ajaa skoottereilla.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Pah, siskokin päristeli Monkey-tyyppisellä sen minkä ehti.
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Kannattaa kahtoo ettei ota mistään välistä ilmaa. eli imukaula ja stefat. sylinterin alatiiviste yms.

En suosittele kiinakopioita,aito paras on mikuni. minulta saattaisi löytyä toimiva 12mm vakio mikuni, en ole vain varma missä se on. voin katsella jos tarvetta on?
autoton.. vielä
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No täytyy nyt ottaa toi oikein tarkan tutkinnan alle jos joskus ehtii ja tilata sitten vaikka tuo korjaussarja.. Tulostin ton lontoonkielisen mikuni manuaalin, tarttee sitä selailla punkassa niin varmaan tulee hyvin uni :lol:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Oletan että tämä Suzuki S1 on varustettu 12 millisellä Mikunilla.
Jos ollaan tarkkoja, niin se 14 millinen mikuni on jo sakottamisen arvoinen osa. Tietty jos tämä SahaYkkönen on sillä lyöty rekkariin niin silloin se käypi. 16 millinen Kullervo on erityisen hyvä säätöjensä puolesta, mutta kun eihän se sekään ole korvauskaasuttaja. Eli sakkoa tulee niin että naksahtaa. Kai.

Perus seos säätö taisi olla tässä 12 Mikunissa 1,5 kierrosta seos ruuvia auki.

Lie milloin siitä moposta vaihdettu tulppaa? Tai onko testattu sitä toisella tulpanhatulla? Itselläni oli käynti häröjä aikoinani Suitsassa ja sytkäpuola oli vikainen silloin.

Tästä viesti ketjusta innostuneena taidanpa lähteä viikonloppuna katselemaan jyrähtääkö tuo vanha palvelija vielä kertalaakista käyntiin. Epäilen suuresti mutta monta reissua sillä on heitetty nuorempana, niin kuin khj-582 aikoinaan. Oli siinä kyläpoliisit ihmeissään kun tämä valkoinen mörisijä häiritsi yö unia pitkin kyliä :lol:
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Toi on vuosimallia 1995 joten siinä pitäs olla vakiona Mikuni VM14. Tulppa on vaihdettu viime kesänä ja kipinän se aina antaa, vaikkei käymään tykkäis lähteäkään.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Nonnis kirjoitti:Toi on vuosimallia 1995 joten siinä pitäs olla vakiona Mikuni VM14. Tulppa on vaihdettu viime kesänä ja kipinän se aina antaa, vaikkei käymään tykkäis lähteäkään.
Näin on, muistaakseni näissä uudemmissa S1 on vakiona 50cc läppäpytty ja 14mm Mikuni :)
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Höhö, arvasin että olen väärässä. Lie ihan tuoreöljyvoitelullakin?
No silloin tuo 14 millinen Mikuni on käypänen, tosin kannattaa nyt vielä harkita sitä uuden ostoa jos entinenkään ei ole vääntyillyt. No se ilmanputsari? Onko tukussa vai onko öljytty niin hyvästi ettei ilma pääse läpi? Sellainenkin tapaus on nähty.

Ja ne läpät ovat ehjät? Itsellä aiheutti 80 läpiskässä seilausta kun pikkupala puuttui toisesta läpästä. Ei kestänyt sittenkään ne lasikuituiset vaikka kuinka väittivät.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ei tuo nyt niin raketti tiedettä ole... kaasutin pöydälle ja puhdistus, jopa korjaus sarjan voi asennella, ei tee uusi neulaventiili pahaa. samalla helppo katsoa onko kukaan ronkkinut suuttimia. laipan vinoutta jos epäilee niin nuin pieni suoristuu sopivan kokoisella viilalla. sitte vaihtaen uusi tulppa ja ilman suodatin. jos ei näillä ala käymään ja kipuna löytyy vaihtaen kampiakselin mangeenton puoleinen stefa, onnistuu ilman suurempia purkamisia. ja jos vieläkin oikuttelee, sylinteri käteen, läpät tarkistaen ja suurella todenäköisyydellä jos ei edellisistä vikaa löytynyt saa hakea ylikoon männän ja käyttää koneistamossa
tässä vaiheessa rahaa on mopoon menny hieman toista satkua ja jos vain virtavehkeet ovat kunnossa pitäisi käydä kuin uutena...

itse en nuihin suzukin mopoihin sekaantunut edes nuorempana, sai kavereille olla tarpeeksi ropeltamassa, tunturilla tuli huolettomia kilometrejä...
nykyisin tosin tallissa 3 kpl 70 luvu crossi suzukeja(125-250-400), periaatteessa sama kone kuin pv:ssä hieman vain isompana
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Mopopojat huomio!

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Team perseauki racing kirjoitti:ei tuo nyt niin raketti tiedettä ole... kaasutin pöydälle ja puhdistus, jopa korjaus sarjan voi asennella, ei tee uusi neulaventiili pahaa. samalla helppo katsoa onko kukaan ronkkinut suuttimia. laipan vinoutta jos epäilee niin nuin pieni suoristuu sopivan kokoisella viilalla. sitte vaihtaen uusi tulppa ja ilman suodatin. jos ei näillä ala käymään ja kipuna löytyy vaihtaen kampiakselin mangeenton puoleinen stefa, onnistuu ilman suurempia purkamisia. ja jos vieläkin oikuttelee, sylinteri käteen, läpät tarkistaen ja suurella todenäköisyydellä jos ei edellisistä vikaa löytynyt saa hakea ylikoon männän ja käyttää koneistamossa
tässä vaiheessa rahaa on mopoon menny hieman toista satkua ja jos vain virtavehkeet ovat kunnossa pitäisi käydä kuin uutena...

itse en nuihin suzukin mopoihin sekaantunut edes nuorempana, sai kavereille olla tarpeeksi ropeltamassa, tunturilla tuli huolettomia kilometrejä...
nykyisin tosin tallissa 3 kpl 70 luvu crossi suzukeja(125-250-400), periaatteessa sama kone kuin pv:ssä hieman vain isompana
Samaa mieltä Tunturin kaasarista.Saksalainen Bing on tehnyt kaasuttimia jo silloin kun Aatu nousi valtaan Saksassa.Joskus saattoi koho jumittua jos syksyllä ei poistanut kondenssivettä tankin pohjalta.Miten niin mopon kaasutin ei voi toimia,vai onko minut jo pojankossina 37 vuotta sitten opetettu niin hyvälle :?
Vastaa Viestiin