Kalkun Varikon huutokauppa 03. - 04.10.2012
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Ei kyl kovin pahoja hintoja. Mutta toisaalta mitä noilla tekee? Meinaan on kalliita peltoautoja. Ja saaks noita ees kaikia kilpiin Suomessa? Ei kai ainakaan noita kuormureita. Vai?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
alkuperäinen GAZ-69 onkin Pobeda koneella, vientimalleissa on yleensä ollut vähän suuremmaksi porattu pirteämpi moottori, mutta perustaltaan kuitenkin sama sivuventtiilikone, UAZ-469 maasturissa on siis UMZ-451 eli uljanovilainen muunnos GAZ-2401 koneesta. uudemmassa maasturissa UAZ-315126 on UMZ-414 (muistaakseni) edellistä vähän tehokkaampi ja sekin perustuu Volga GAZ-24-10 mallissa käytettyyn ZMZ-402 koneeseen.samarai kirjoitti:Mulla on sellainen käsitys, että toi Gaz69 oli M20:n (Pobeda)? sivuventtiilikoneella ja taas toi Uaz 469 M24:n moottorilla?
nelivetopakuissa 1960-1966 oli toi Pobedan kone malli UAZ-450 sitten 1966-1985 UAZ-452 jossa UMZ-451 kansiventtiilikone ja 1985 lähtien uudempi ZMZ tyyppinen kuten UAZ-315126 mallissa.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kuormurien painoja, ilman vinssiä:,_,/ukka kirjoitti:Paljonkohan tuollainen Ural tai Kraz painaa? Saattaapi käydä niin, että akselistot ja renkaat menee traktorin kärryihin ja muu kori romuksi. Rautaromun hinta alkaa olla 30cent/kg.
,_,/ukka
KrAZ-255 omapaino 11170 kg, kokonaispaino 19415 kg
Ural-375 omapaino 8000 kg, kokonaispaino 13300 kg
ZIL-131 omapaino 6135 kg, kokonaispaino 10185 kg
GAZ-66 omapaino 3440 kg, kokonaispaino 5770 kg

No halvalla tosiaan menee. Uralillekkaan ei jää kilohintaa kuin 6.25cent, jos on saanut 500Eurolla ostettua. Pääsee jopa purkaja tuntipalkoille, jos saa edes akselit ja renkaat myytyä. Toivottavasti ei kaikki päätyneet joillekkin romudiilereille.Lada-Jussi kirjoitti:kuormurien painoja, ilman vinssiä:,_,/ukka kirjoitti:Paljonkohan tuollainen Ural tai Kraz painaa? Saattaapi käydä niin, että akselistot ja renkaat menee traktorin kärryihin ja muu kori romuksi. Rautaromun hinta alkaa olla 30cent/kg.
,_,/ukka
KrAZ-255 omapaino 11170 kg, kokonaispaino 19415 kg
Ural-375 omapaino 8000 kg, kokonaispaino 13300 kg
ZIL-131 omapaino 6135 kg, kokonaispaino 10185 kg
GAZ-66 omapaino 3440 kg, kokonaispaino 5770 kg
,_,/ukka
Autoton on huoleton
tossa Uralissa on muuten todella miehekäs vinssi. Sellainen voima, että sen paksun vaijerin kun saa johonkin kiinni, niin teho ei lopu vaan jos massa ei lähde liikkeelle, niin jostain repeää. Muistelen intissä yhdestä Uralista jääneen vinssi ajossa päälle ja hajonneen. Kaveri joka irroitti sen, kertoi sen olleen noin 140:lla pultilla kiinni perässä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ihan kuin noita ei olisi normaali ajoon tarkoitettukaan, kun huoltoväli on 1500 km, normaali ajossa saisi huoltaa joka viikko ja huoltokohteita riittää. työkoneita noi lähinnä kai onMisha kirjoitti:Possupaku ois nätti, mutta toi huoltomäärä pelottaa.Kamaz kirjoitti:UAZ pakettiautojen hinnat välillä 230-550 eur, keskihinta 383,30 eur.

Niin,semmoisiahan ne on pakko olla,kun pitää tarvittaessa metsässä tehdä kaikki korjaukset ja huollot.Eikä siitä loppujenlopuksi ole niin kovin kauan,kun ihan tavallisten perheautojenkin huoltovälit olivat muutaman tuhannen kilometrin välein.Monen auton nivelet piti rasvata käytännössä kuukausittain,jopa useammin.Tossa omassa Mossessakin (vm-73)on päivittäin tehtaviä huoltotoimenpiteitä.Lada-Jussi kirjoitti:ihan kuin noita ei olisi normaali ajoon tarkoitettukaan, kun huoltoväli on 1500 km, normaali ajossa saisi huoltaa joka viikko ja huoltokohteita riittää. työkoneita noi lähinnä kai onMisha kirjoitti:Possupaku ois nätti, mutta toi huoltomäärä pelottaa.Kamaz kirjoitti:UAZ pakettiautojen hinnat välillä 230-550 eur, keskihinta 383,30 eur.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Joo työkoneita pitää huoltaa aina käytön jälkeen. Vaikka siis käyttötunnit ei ois mitään kovia. Näin toimien ne on lähes ikuisia. Tai ainakin tosi pitkäikäisiä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
näin ollen Ladakin voitaisiin luokitella työkoneeksi ja vapauttaa autoveroista ja muista ikävistä asioista
Lada olikin aikanaan huippumoderni auto, tosissaan kun vertaa mihin tahansa 70-luvun neukkuautoon ja varmaan joihinkin länsimaisiinkin, on Ladassa mm. voitelukohteita alustassa varsin vähän. Siihen aikaan ne rasvarit ja rasvamontut alkoi katoamaan..

Lada olikin aikanaan huippumoderni auto, tosissaan kun vertaa mihin tahansa 70-luvun neukkuautoon ja varmaan joihinkin länsimaisiinkin, on Ladassa mm. voitelukohteita alustassa varsin vähän. Siihen aikaan ne rasvarit ja rasvamontut alkoi katoamaan..

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: hmm
Ja äänikin on kun raktorissa.Lada-Jussi kirjoitti:näin ollen Ladakin voitaisiin luokitella työkoneeksi ja vapauttaa autoveroista ja muista ikävistä asioista![]()
Lada olikin aikanaan huippumoderni auto, tosissaan kun vertaa mihin tahansa 70-luvun neukkuautoon ja varmaan joihinkin länsimaisiinkin, on Ladassa mm. voitelukohteita alustassa varsin vähän. Siihen aikaan ne rasvarit ja rasvamontut alkoi katoamaan..

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Tuli tuosta mieleen kerran intissa oltiin protoilla liikenteessä ja yhtä oli jouduttu vinssaamaan hetkeä aikaisemmin. Ajeltiin hämärissä sellaiset 80km/h, rupesin kattomaan että mitä kipinöitä se edellä oleva heittelee. Soittamaan että pysähtykääs mutta ei kerinnyt kun näki että jotain lähti lentoon ja lujaa. Oli vinssistä jäänyt lukitus auki ja vaijeri löystynyt, tapasi sitten renkaan alle kun löysty riittävästi.samarai kirjoitti:tossa Uralissa on muuten todella miehekäs vinssi. Sellainen voima, että sen paksun vaijerin kun saa johonkin kiinni, niin teho ei lopu vaan jos massa ei lähde liikkeelle, niin jostain repeää. Muistelen intissä yhdestä Uralista jääneen vinssi ajossa päälle ja hajonneen. Kaveri joka irroitti sen, kertoi sen olleen noin 140:lla pultilla kiinni perässä.
Vauhdin tae - alamäki