Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Vanhaakin vanhemmat sanonnat:
Kaikki maalarit ovat juoppoja, mutta kaikki juopot eivät ole maalareita.
Kaikki parturit ovat huoria, mutta kaikki huorat eivät ole partureita.
Kaikki maalarit ovat juoppoja, mutta kaikki juopot eivät ole maalareita.
Kaikki parturit ovat huoria, mutta kaikki huorat eivät ole partureita.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Mutta keksikääpä miksi nämä sanonnat ovat syntyneet ja miksi ne joskus pitävät paikkansa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Miksi on niin vaikea löytää Raitista NÄYTTELIJÄÄ?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
mä pidin lomapäivää ja tekemisen puutteessa purin 110:stä moottorin ja vaihteiston irti, hienosti tulee alakautta koko paketti, kun vähän näpertelee ja nostaa auton keulan tarpeeksi korkealle. Testasin ekaa kertaa tänä vuonna puutarhaletkua ja pesin talvirenkaat ja samalla vähän huuhtelin pahimpia saateita moottorin päältä


tuolta kaikki tästä hienosta 110 farkusta http://www.lada-farmi.net/kalusto/2111/2111.htm


tuolta kaikki tästä hienosta 110 farkusta http://www.lada-farmi.net/kalusto/2111/2111.htm

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Tekemisen puutteessa tehtyihin fiksailujen topicciin saa mennä ohi aiheesta ei haittaa yhtään! 

Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Minä olen nyt paremman tekemisen puutteessa alkanut touhuta lämpimikseni polttopuita, noiden romujen kanssa telkkuaminen kun ei enää tunnu edes mieltä lämmittävän.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
no nyt on niin hjuvat kelit että mielikseen pilikkeitä hakkaa vajan eessä, aurinko paistanu ja lumet sulanu vauhilla... 

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Mummon luona vieraillessani käyskentelin sinne konehalliin jossa nuorempana seurasin monenmonituista remonttia. Useimmiten kohteena olivat enoni traktorit. Mutta nyt sinne mennessäni huomasinkin sen mummoni luotettavan kulkupelin. Eli äkkiä sinne nurkkaan katselemaan mitä löytyy ja avaimet oli Ladan lukkoon unohtuneet. Nokkapelti auki, jakajan koppa auki ja näkäleet pois kannesta. Tämän jälkeen pikkunätti starttaus ja skädäm
Se piru lähti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä. Hui kauhea mikä ääni tuli vähän aikaa, mutta tasaantui se lämmettyään. Kyseessä on samanlainen kulkuväline kuin Pöyhäimen FINE.

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Mieli tekisi laittaa kattotelineet koristeeksi mutta en tiedä tulisiko yhtään hienommaksi, etenkin kun bensankulutuskin nousisi ja lika pääsisi muhimaan välissä.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
on siinä kyllä sukunäköä, onko peräti moottorinkorvakkojen paikat samoissa kohdin tuossa 110:n myllyssä kun takavetosissa, laatikkoon kai pitäisi ainakin käydä? paljonkos se ladan tuoreempi 16 ventiilinen tuottikaan tehoa...Lada-Jussi kirjoitti:mä pidin lomapäivää ja tekemisen puutteessa purin 110:stä moottorin ja vaihteiston irti, hienosti tulee alakautta koko paketti, kun vähän näpertelee ja nostaa auton keulan tarpeeksi korkealle. Testasin ekaa kertaa tänä vuonna puutarhaletkua ja pesin talvirenkaat ja samalla vähän huuhtelin pahimpia saateita moottorin päältä
tuolta kaikki tästä hienosta 110 farkusta http://www.lada-farmi.net/kalusto/2111/2111.htm

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Paljon vähemmän mitä eräs varsin edistyksellinen 8-venainen/2-nokkainen jo 60-luvulla...lada kulkee 40 vuotta perässä eikä silti käy lähelläkään.pvdriver kirjoitti:paljonkos se ladan tuoreempi 16 ventiilinen tuottikaan tehoa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
mä kans mietin, ku tossa keskellä on noin kiinnityspisteet, että olisko samoilla kohdilla kuin takavetoisessa. Samarassa kiinitetään kone tosta keskeltä ja laatikon etu ja takapuolelta. mut tossa 110:ssä sama kone kiinnitetään laatikon takaa kuten Samarassa, mutta muut kiinnityspisteet on eritavoin moottorin etupäässä ja vaihteiston päässä takana, pitäiskin katsella tarkemmin Kalinoista, miten niissä tuo on toteutettu.... sarjatuotanto 16 venttiiliset 89 - 98 hvpvdriver kirjoitti:on siinä kyllä sukunäköä, onko peräti moottorinkorvakkojen paikat samoissa kohdin tuossa 110:n myllyssä kun takavetosissa, laatikkoon kai pitäisi ainakin käydä? paljonkos se ladan tuoreempi 16 ventiilinen tuottikaan tehoa...Lada-Jussi kirjoitti:mä pidin lomapäivää ja tekemisen puutteessa purin 110:stä moottorin ja vaihteiston irti, hienosti tulee alakautta koko paketti, kun vähän näpertelee ja nostaa auton keulan tarpeeksi korkealle. Testasin ekaa kertaa tänä vuonna puutarhaletkua ja pesin talvirenkaat ja samalla vähän huuhtelin pahimpia saateita moottorin päältä
tuolta kaikki tästä hienosta 110 farkusta http://www.lada-farmi.net/kalusto/2111/2111.htm
VAZ-11194 1,4 16-v Euro-4 90 hv
VAZ-2112 1,5 16-v Euro-2 93 hv
VAZ-2112 1,5 16-v Euro-3 90 hv
VAZ-21124 1,6 16-v Euro-3/4 89 hv
VAZ-21126 1,6 16-v Euro-4 98 hv

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Tuntuu ladalla olevan opittavaa tehojen ulosotossa. Nyt kalina on 98 hv:n siivittämänä samoissa lukemissa mitä esim. japsit otti tavallisiin perheautoihin kaasareilla 80-luvullaJokari kirjoitti:Paljon vähemmän mitä eräs varsin edistyksellinen 8-venainen/2-nokkainen jo 60-luvulla...lada kulkee 40 vuotta perässä eikä silti käy lähelläkään.pvdriver kirjoitti:paljonkos se ladan tuoreempi 16 ventiilinen tuottikaan tehoa...

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
tarviiko sieltä koneesta kaikki kaivaa pihalle, kyllä se on varmasti kestävyydestä pois tai jotain. Mites kun jenkit otti joskus jostain viisilitraisesta kasista jotain 400 hv sit kun mentiin säästökuurille niin muskeliautot kuihtui ja 80-luvulla Camaroissa jotain 150 hv jossain viiden litran kasissa, samaan aikaan jossain 2,2 litran Peugeot 505 turbossa oli jo hivenen yli tuon, eikö jenkit osannu tehä koneita? vai hukkasko ne osaamisen kun tehot putosi aiemmista vuosista?
Mites, ku noi Japsit aikaan ilmoitteli tehot SAE hepoina? Ladassakin DIN 78hv oli jotain 85 hv SAE-heppaa, eli onko noi muistelemanne tehot vertailukelpoisia ylipäätään? GOST normin mukaan DIN 75 hv on yleensä 71 hv, että riippuen millä normilla mitataan, jollain laskukaavalla voi Ladan 1,2 koneen teho olla 200 hv
Sit mun suosikki vertaus Lada Priora vs. Ford Focus, Prioran 1,6 16v koneessa 98 hv ja Focuksen vastaavassa 100 hv eli kyllä aikalailla samoissa luvuissa pyöritään, kun toi 98 hv taitaa olla vielä GOST-teho.... joka tosin taitaa vastata nykyistä eurooppalaista normia. Tyhmä Ford, kun ei teho nouse, kyllä toi 100 hv on otettu jo ajat sitten...
Mites, ku noi Japsit aikaan ilmoitteli tehot SAE hepoina? Ladassakin DIN 78hv oli jotain 85 hv SAE-heppaa, eli onko noi muistelemanne tehot vertailukelpoisia ylipäätään? GOST normin mukaan DIN 75 hv on yleensä 71 hv, että riippuen millä normilla mitataan, jollain laskukaavalla voi Ladan 1,2 koneen teho olla 200 hv

Sit mun suosikki vertaus Lada Priora vs. Ford Focus, Prioran 1,6 16v koneessa 98 hv ja Focuksen vastaavassa 100 hv eli kyllä aikalailla samoissa luvuissa pyöritään, kun toi 98 hv taitaa olla vielä GOST-teho.... joka tosin taitaa vastata nykyistä eurooppalaista normia. Tyhmä Ford, kun ei teho nouse, kyllä toi 100 hv on otettu jo ajat sitten...

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Tehoista puheenollen, onkos kellään penkkilappuja Ladastaan? Ne olisi varsin mielenkiintoista katseltavaa.