No näissä Mersun vanhemmissa koneissa on se hyvä puoli että jos muistaa öljyt vaihtaa aikanaan niin eivät ne tehojen takia antaudu. Jos ajatellaan että nykyään kaksilitraisesta dieselistä potkaistaan merkistä riippuen 140-185 hevosvoimaa on aika vaatimaton luku nuo -80 luvun 65-85 hevosvoimaa
Toinen paikallinen legenda kertoo nilsiäläisestä siviiliautoilijasta joka ostaa pamautti uuden Mersun mallia W124 ja ajaa päräytti tällä +200 tkm ja kone särkyi. No takuut oli voimassa vielä ja kone uusittiin maahantuojan puolesta. Uusi pata ei kestänytkään kuin 160 tkm ja taas sama homma. Ihmettelivät ja pohtivat. Kysyivät viimein itse auton omistajalta että mitä öljyä käyttää ja vastaus oli että ei niitä ole vaihdettu... No toinen koneremontti menikin sitten omaan piikkiin jostain kumman syystä.
En viksaillut mitään tänään, olen sen verran laiska, mutta sainpahan jakaa tämän informaation teidän kanssanne.
Tuli tänään revittyä isäni auton talvirenkaista nastat pois. Huh huh olipa tylsää hommaa!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Huoltelin moottorisahoja kesäkuntoon. Takapotkusuojan laitoin yhteen löytösahaan ja toiseen hintavaan stihliin tein ensimmäisen suuremman huollon oston jälkeen, vaihdoin tulpan, puhdistin kaasarin ja tankin. Lisäksi tuli tarkisteltua letkut että ovat ehjät.
Taisi olla -06 ku ostin tuon stihlin, oli kalliimpi kuin nykyinen auto
Ei tuota vian takia tarvinu huoltaa, mutta parempi huoltaa ennakkoon ettei kesken työn tule ongelmaa
Reilu viikko sitten tein tämmöisiä fiksailuja.
Ladan katoksen pohja on pehmeää hiekkaa, joka meni sulamisvesien takia velliksi, joten lapioin syntyneisiin uriin karkeaa soraa. Näyttää painuneen aika paljon vieläkin.
Kuskin ovi narisi, joten voitelin saranat öljyllä, hetken heiluttelun jälkeen lakkasi narisemasta. Edellinen öljyäminen tapahtui alkutalvella, jolloin öljysin kaikki saranat vaikkeivat narisseet.
Öljyä tarvitsi myös moottori, joka lähenteli alarajaa.
Mä revin tänään Ladasta repsikan puolelta edestä ja takaa märät äänieristematot pois (kuskin puolelta oli kuivat). Tosin toi nyt oli vähän pakkokin tehdä, oli tekemisen puutetta tai ei.
Menee taas vähän offtopic mutta menköön! Kävin isäni kanssa ajamassa Isuzu Trooperilla hiekkamontulla. Ihan mukavaahan tuo oli!
Viikonloppuna yritin hankailla vähän isompia naarmuja autostani pois.
Tänään kuulin luokanvalvoltajani että hänen erittäin siisti perintö orggisnappiksensa oli joutunut parkkipaikalla vandalismin kohteeksi!
Siitä oli potkittu kuskin ovi ruttuun, takasivulasi sisään, peilit paskaksi ja tuulilasin pyyhkijät v*tun päreiksi.
Vakuutusyhtiö ehdotteli lunastusta mutta se ei tullut kysymykseenkään.
Toinen huligaaneista oli minun ikäinen! Ei voi muuta sanoa kuin että mikä s*atana ihmisiä ja erityisesti nuoria vaivaa!!!
Olisi todella mielenkiintoista tietää mitä tuollaisten ihmisten päässä liikkuu!
En tiedä mitä tekisin tekijöille jos saisin ne kiinni ja se olisi minun autoni.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
lada.h.s kirjoitti: Ei voi muuta sanoa kuin että mikä s*atana ihmisiä ja erityisesti nuoria vaivaa!!!
Olisi todella mielenkiintoista tietää mitä tuollaisten ihmisten päässä liikkuu!
Varmaan tekemisen puute. Ei ollut mitään muuta fiksailtavaa niin fiksasivat sitten lehtorin latuskan uuteen uskoon...
Itte taasen ajelin puita kun en muuta tekemistä keksiny.
noissa ladatouhuissa ei taida tekemisenpuute paljo vaivata, valuutanpuute ennemminki...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Jusu kirjoitti:Varmaan tekemisen puute. Ei ollut mitään muuta fiksailtavaa niin fiksasivat sitten lehtorin latuskan uuteen uskoon...
Itte taasen ajelin puita kun en muuta tekemistä keksiny.
Voipa olla tekemisen puutetta,suorastaan kroonista sellaista!
Tuo puiden ajeleminen on ihan hyvää tekemistä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Tänään tuli pitkästä aikaa itse fiksailtua jotain. Liimasin tuuletusikkunan lukon uudelleen koska ekalla yrityksellä meni ns. reisille.
Liimasin sen väärään asentoon,nyt korjattu.
Sitten puhdistin laturilta tulevien johtojen liittimet ja sulakkeiden kontaktit koska valot räpsytti taas kerran nopeassa tahdissa. Ja putsasin
myös akunkengistä ne olemattomat hapettumat mitä niissä oli niin pois.
Paljonko muuten pitää olla Ladan akussa nestepinta ( minulla akkuna vanha Salama ) ?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Tänään askartelin kaasuvivuston kanssa, yritin saada isoimpia välyksiä pois systeemistä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
lada.h.s kirjoitti: ja putsasin myös akunkengistä ne olemattomat hapettumat mitä niissä oli niin pois.
ja kohta kannattaa suunnitella maapiuhan vaihtoa, suosittelen myös orkkista paksunpaa. ite aina vaihtanu vähintään 35 millineliöiseen, loppuu hapettuminen ja paremmin pelaa sähköt kun on kunnon maadotus.
Viimeksi muokannut pikku-maukka, 28.4.2010 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.