Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
kaasari on 32/36 dgv... mitään merkintöjä ei löytyny mutta täytyy huomenis kattella tosta toisesta dgv:stä josko siitä merkinnöt löytyis....
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
no nyt löyty merkinnät seosputkista mutta mieleen tuli pari kysymystä: Kuinka mitataan bensanpinta, ilmeisesti kohokammion pohjasta bensapintaan esim. sillä työntömitan piikkipäällä?kuinkas kohon maksimiliike?
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Mitkäs ne merkinnät oli?
Bensapinta mitataan samalla tavalla kuin kaikissa muissakin kaasareissa; kaasarin kansiosasta tönärillä kun se on pystyssä vaikka pöydällä, ilman kannentiivistettä, messinkikoholle 41 mm ja muovikoholle 35, max.liike molemmissa 51 mm, se ei ole niin tarkka kun ei mene 51 mm yli vaan.
http://www.poustusa.com/weber_carb_page ... loat_1.jpg
Selventävä kuva.
Bensapinta mitataan samalla tavalla kuin kaikissa muissakin kaasareissa; kaasarin kansiosasta tönärillä kun se on pystyssä vaikka pöydällä, ilman kannentiivistettä, messinkikoholle 41 mm ja muovikoholle 35, max.liike molemmissa 51 mm, se ei ole niin tarkka kun ei mene 51 mm yli vaan.
http://www.poustusa.com/weber_carb_page ... loat_1.jpg
Selventävä kuva.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
nonii alotetaas kokonaan alusta...Moottori on 1700cc mihin tehtiin täydellinen koneremontti n.2000km sitte ja samalla viritettiin n.10 puristuksil ja jollain oisko 300 asteen nokalla, pakokaasut poistuu marteliuksen 4-2-1 sarjasta...vetää hyvin, kiekuu hyvin mut tyhjäkäynti on hukassa välillä täysin ja välillä käy jotain 800rpm-1400rpm pomppien...
-venttiilivälykset ok.
-ketju kireellä.
-sytytys ennakko noin 7-8 astetta.
-nokan ajotus kohdallaan
-samalla nokalla toiminu ennen alhaalta
-kaasari on weber 32/36 dgv jossa:
-hajottimet 3.5/4.5
-seosputket f6/f6
-päät 150/155
-ilmat 170/170
-tyhjäkäynnit 50/55 (kokeiltu kaikennäköstä)
-bensanpinta ja kohon max. liike mitattu ja säädetty.
-läppäakselissa jonkin verran väljää (mut toiminu ennen)
-bensapumppu konehuoneeseen asennettava hugo jossa max.paine 0.25 ja tuotto 120l
Hankinko f50 seosputken vai laakerin läppäakselille???
-venttiilivälykset ok.
-ketju kireellä.
-sytytys ennakko noin 7-8 astetta.
-nokan ajotus kohdallaan
-samalla nokalla toiminu ennen alhaalta
-kaasari on weber 32/36 dgv jossa:
-hajottimet 3.5/4.5
-seosputket f6/f6
-päät 150/155
-ilmat 170/170
-tyhjäkäynnit 50/55 (kokeiltu kaikennäköstä)
-bensanpinta ja kohon max. liike mitattu ja säädetty.
-läppäakselissa jonkin verran väljää (mut toiminu ennen)
-bensapumppu konehuoneeseen asennettava hugo jossa max.paine 0.25 ja tuotto 120l
Hankinko f50 seosputken vai laakerin läppäakselille???
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
No ei se tuolla nokalla voi ikinä vakion tavoin käydä tyhjää. 1. tyhjäkäyntisuutinkin jää todennäköisesti aivan liian pieneksi, 60 voisi olla lähempänä. Voi olla myös väljä läppäakseli, kokeile starttipilotilla tai muulla herkästi syttyvällä aineella ruiskia kohti läppäakselia molemmin puolin. Jos pahemmin ryntää tai hyytyy kone, niin väljää on liikaa...
Tyhjäkäyntiongelmat EI johdu seosputkista koska ne eivät ole pelissä tuolloin mukana. F50 vaikuttaa olevan käytökseltään hieman katukäyttöön sopivampi putki ja F6 melko rikkaan makuinen. F50 on helvetin hyvä putki Ladan koneeseen 1. kurkulle.
Ja tuollainen samainen 0,25 bar suurituottoinen Hucon sähköpumppu aiheutti neulaventtiilin pitämättömyyden eräässä DGx-sarjan Weberissä uudellakin neulalla...0,2 bar säädön jälkeen loppui kuin seinään.
Tyhjäkäyntiongelmat EI johdu seosputkista koska ne eivät ole pelissä tuolloin mukana. F50 vaikuttaa olevan käytökseltään hieman katukäyttöön sopivampi putki ja F6 melko rikkaan makuinen. F50 on helvetin hyvä putki Ladan koneeseen 1. kurkulle.
Ja tuollainen samainen 0,25 bar suurituottoinen Hucon sähköpumppu aiheutti neulaventtiilin pitämättömyyden eräässä DGx-sarjan Weberissä uudellakin neulalla...0,2 bar säädön jälkeen loppui kuin seinään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Vastaan ensi viikon ajan weber-aiheisiin kysymyksiin ja sen jälkeen neuvonta loppuu...
Esitä siis kysymyksesi niin vastaan. Sen jälkeen voitte ammentaa tietouden netistä tai itse kokeilemalla ja testaamalla. Juuri niinkuin minäkin olen tehnyt, mutta vain hyvää hyvyyttäni täällä näitä tietoja jakanut. Ilmaisia lounaita kun ei ole olemassa...
Esitä siis kysymyksesi niin vastaan. Sen jälkeen voitte ammentaa tietouden netistä tai itse kokeilemalla ja testaamalla. Juuri niinkuin minäkin olen tehnyt, mutta vain hyvää hyvyyttäni täällä näitä tietoja jakanut. Ilmaisia lounaita kun ei ole olemassa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Jos nyt Jokaria vaihteeksi kehuisikin, niin on tuo tietämys tästä asiasta ollut ylivertaista ja vielä viitseliäisyys jakaa tietouttaan muille. Moititaan taas sitten muista asioista,
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
ootko jokari mitenkään tutustunu noihin weberin paineistus sarjoihin? sain kaverilta pari weberin raakiletta toinen dgva ja toinen datti, olleet viimeks painepuolella mk3 turbo escortis...eli mitä tarvii et kestää painetta?neulassa näkyis kumitiiviste mut onko muuta missä pitäs olla?
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
no jos jokarilla löytyy kirjanmerkeistä vielä ne parhaan sivut joista kaasutintietous on ammennettu, ne sopisivat tämän topikin jatkeeksi 

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Vaikka minä ankarana orkkistelijana en ole ollut Jokarin kanssa kaikesta ihan samaa mieltä niin siitä huolimatta täytyy sanoa että tämän
topicin eteen on todella nähty vaivaa! Ja se tieto on ollut ja tulee olemaan hyödyllistä!
topicin eteen on todella nähty vaivaa! Ja se tieto on ollut ja tulee olemaan hyödyllistä!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
sama tunnustus annetaan jokarille et jos joskus on asiaa janakkalaan niin kalja ei kesken lopu kun turistaan webereistä.... 

ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
En juuri ole turbovehkeisiin perehtynyt oikeastaan missään muodossaan. DATtiin myydään ainakin paineistussarjaa jossa on metallikärkinen neula, kuminen kannentiiviste ja joitain kumitiivisteitä kriittisiin paikkoihin. Pitäisi kestää likemmäs baarin noilla...onhan noita käytetty iät ja ajat, joten jos aivan susi ratkaisu olisi niin tuskin niitä enää olisikaan.^pena^ kirjoitti:ootko jokari mitenkään tutustunu noihin weberin paineistus sarjoihin? sain kaverilta pari weberin raakiletta toinen dgva ja toinen datti, olleet viimeks painepuolella mk3 turbo escortis...eli mitä tarvii et kestää painetta?neulassa näkyis kumitiiviste mut onko muuta missä pitäs olla?
Tietenkin turboautossa kaasari on valtava kompromissi kaikinpuolin...
Kiitos vaan kauniista sanoista kaikille, mutta ne eivät asiaa muuta mihinkään suuntaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Nyt kun tossa pääsee rahaan pian kiinni niin tarkoitus olisi viedä loppuun toi RedBullin laittelu rojekti. Siihen tulee DGMS 38 kaasarista tehty vaiheittain aukeva kaasari. Sen tiimoilta ainakin tulee vielä juttua tähän jatkoksi. Rahan puute on tässä tarkoittanu = ei varaa ostaa laajakaista lambdaa ja muutamaa muuta projektin vaatimaa osaa kuten jäykempi kytkin ja loput pakoputken osat.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Entäpä miten on, vähäpäästöinen + weberTHI-900 kirjoitti:DG alkusia (lue hyviä) on ollu Fordeissa 70 luvulla (taunus, capri, cortina...) Joskus aina nettivaraossa joku kanssa myy. Korjaussatsi kannattaa panna ehdotomasti käytettyyn.
saako tuommoista kombinaatiota kohtuudella päästöistä läpi?
Onko Jokari joutunu isommin temppuileen että olet saanu seokset noinkin kohdilleen?
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
On se mahdollista mutta helvetin hankalaa. Yksinkertaisesti peruskaasaria ei ole suunniteltu toimimaan niin että sillä saisi vähäpäästöisyyden alittavia arvoja.-jokke- kirjoitti: Entäpä miten on, vähäpäästöinen + weber
saako tuommoista kombinaatiota kohtuudella päästöistä läpi?
Erityisesti oltava hyvät välit sen kanssa joka omistaa pakokaasuanalysaattorin. Lisäksi se että kirjoittaa lapun koska vaikka päästöt olisi kohdallaan, niin ei auto silti laillinen ole.
Kaikkein helpoin ratkaisu on unohtaa vähäpäästöiset Ladat koska niistä ei ole muuta kuin harmia. Näin pääsee aina kaikkein helpoimmalla pitkässä juoksussa.
Itsellä oli 1700i ja senkin kanssa sai aina tapella päästöjen kanssa vaikka mitään vikaa ei näennäisesti ollutkaan. Jostain asteekista nyt puhumattakaan...yksi vähäpäästöinen Lada riitti minulle, nykyään voi ajaa suoraan leimalle ja päästöt on takuulla kunnossa.
Tarkoittaa mitä? Tuotako että pitäisi vähäpäästöiset lukemat saada isopäästöisestä vai mitä? Vai paljonko olen muuten temunnut näiden kanssa?-jokke- kirjoitti:Onko Jokari joutunu isommin temppuileen että olet saanu seokset noinkin kohdilleen?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™