lada.h.s kirjoitti:Käsitykseni mukaan viimeisin rekisteriinmerkitty omistaja on myyjä. En ole tosin aivan
varma.
Jos näin olisi niin ei niitä vanhoja papruja kannata edes etsiskellä vaan pyytää sitä myyjää hakemaan uudet ja korvaa sille sen mitä ne maksaa.
Autoon saa kyllä uudet paperit kun käy konttorilta hakemassa. Pitää tietty todistaa olevansa auton omistaja eli rekisteriin merkitty omistaja tai sitten olla luovutustodistukset omistusoikeuden siirtymisen todistamiseksi.
Luovutustodistukseksi kelpaa muuten vaikka ruutupaperille kirjoitettu asiakirja jos siitä löytyy auton tiedot ja molempien osapuolien henkilötiedot asianmukaisin allekirjoituksin.
Helpointa on tietty käyttää sitä AKEn valmista luovaria mitä saa konttorin tiskiltä tai netistä tulostamalla.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Vanhan ns. Kilpien Palauttamisjärjestelmän aikanahan Kilvet vietiin KatsastusKonttoriin ja tekninen osakin jäi sinne. Tämä niissä tapauksissa, joissa mentiin jotakuinkin virallisen kaavan mukaan.
Eikäkun iskivät kouraan teknisen osan johon oli ruksittu kohta
poistettu rekisteristä. Näin tapahtui ainakin 2003 jolloin oli vielä käytössä ne punaiset otteet. Ilmoitusosia ei tullut joten jos sitä sitten myi niin piti raapustella liitteeksi erillinen luovutustodistus.