jep jep omaan ruuttafarkkuu tulossa samanlainen systeemi, tosin ei tuu jenkistä nuo valot.Team perseauki racing kirjoitti:amerikan pitkä katoissa on sama homma, edellisessä oli koko rivi h4 lamppuja eli kahdennettu molemmat valot, näki mukavasti hämärässäkin.. pitäisi tähän nykyiseenkin tehdä ensitalveksi
Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
Kuinkahan paksua johtoa kannattaa valoja kahdenettaessa käyttää? Itse veikkaisin että suunnilleen samanpaksuista
kuin mitä siellä alunperin on käytetty?
Kokeilin eilen "Helmen" kanssa sellaista että: otin H4 umpion pois toiselta puolelta ja laitoin tilalle hehkulamppu-umpion
ja sinne 45/40 hehkulampun. Ei se ihan yhtä kirkas ollut kuin H4 mutta kyllä se ihan riittävän voimakkaalta vaikutti.
Kyllä veikkaisin että nelivalojärjestelmässä jossa lähivalot on kahdenettu niin pärjää hehkulampuillakin ihan mainiosti!
Eri asia on sitten kun on vain yhdet umpiot ja mahdollisesti nekin on hapettuneet ja polttimot on tummunu.
Silloin voi olla näkemisen kanssa tukalaa! Minulla oli käytössä hyväkuntoinen umpio ja uusi polttimo.
Tuli myös harjoiteltua se umpion puhdistus eilen. Ikkunanpuhdistusainetta ja huljuttelua kuumalla vedellä ja
riittävän monta huuhtelua ja kuivaus niin hyvä tulee!
kuin mitä siellä alunperin on käytetty?
Kokeilin eilen "Helmen" kanssa sellaista että: otin H4 umpion pois toiselta puolelta ja laitoin tilalle hehkulamppu-umpion
ja sinne 45/40 hehkulampun. Ei se ihan yhtä kirkas ollut kuin H4 mutta kyllä se ihan riittävän voimakkaalta vaikutti.
Kyllä veikkaisin että nelivalojärjestelmässä jossa lähivalot on kahdenettu niin pärjää hehkulampuillakin ihan mainiosti!
Eri asia on sitten kun on vain yhdet umpiot ja mahdollisesti nekin on hapettuneet ja polttimot on tummunu.
Silloin voi olla näkemisen kanssa tukalaa! Minulla oli käytössä hyväkuntoinen umpio ja uusi polttimo.
Tuli myös harjoiteltua se umpion puhdistus eilen. Ikkunanpuhdistusainetta ja huljuttelua kuumalla vedellä ja
riittävän monta huuhtelua ja kuivaus niin hyvä tulee!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
Huljuttelitko sitä litkua siellä umpion sisällä? Toivottavasti tulee hyvä. Minä tein kerran niin, ja pian oli heijastin käyttökelvottomaksi tummunut.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
Ladan alkuperäiset johdot on 2,5 mm² ajovaloille ja ne riittää hyvin. Ne on reilusti ylimitoitetut. 2,5 mm² riittää myös vaikka 225mm lisävaloille joissa 100W tuikut...taas ollaan ylimitoituksen puolella hieman.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
Kyllä, oliko sinuntapauksessa kyse muovisista umpioista?Pavlovits kirjoitti:Huljuttelitko sitä litkua siellä umpion sisällä? Toivottavasti tulee hyvä. Minä tein kerran niin, ja pian oli heijastin käyttökelvottomaksi tummunut.
No ylimitoituksestahan ei tunnetusti ole yhtään mitään haittaa.Jokari kirjoitti:Ladan alkuperäiset johdot on 2,5 mm² ajovaloille ja ne riittää hyvin. Ne on reilusti ylimitoitetut. 2,5 mm² riittää myös vaikka 225mm lisävaloille joissa 100W tuikut...taas ollaan ylimitoituksen puolella hieman.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
ei ole ei itsellä oli toisessa ladassa lisäpitkät varastettu omista pitkistä ohkasella, kyllähän ne meni mutta eroa ei juuri huomannut. nyt on omallareleellä ja 4 mm2 virrat ja 6 mm2 maat akulle, huima ero näkee vaikka kuinka.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
mutta ne hehkulamput kannattaa ajolaitteesta unohtaa sitten ihan heti...
itsellä raktorissa tällä hetkellä sellaiset ja vaihtuvat ensi syksyksi taatusti h4 polttimollisiin.
itsellä raktorissa tällä hetkellä sellaiset ja vaihtuvat ensi syksyksi taatusti h4 polttimollisiin.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
Kyllä ajattelin sinne hehkulamput laittaa. Tämä siksi että en tiedä kuinka tehokkaat/tehottomat ne on, olen utelias siksi kokeilen.Team perseauki racing kirjoitti:mutta ne hehkulamput kannattaa ajolaitteesta unohtaa sitten ihan heti...
itsellä raktorissa tällä hetkellä sellaiset ja vaihtuvat ensi syksyksi taatusti h4 polttimollisiin.
Ja käsitykseni mukaan ei taida orkkisumpioilla mennä H4sten kanssa katsastuksesta läpi?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
katsastusvalot sitten erikseen.
mutta edelleenkin kehotan sua kiinnittämään alkuun enemmän huomiota ensin auton saamiseen kotia, toiseksi siihen kilpiinsaantiin ja tärkeempiin juttuihin, se on katsastajalle ihan sama onko ne umpiot likaset vai ei jos ei omistusoikeutta ja historiaa pystytä riittävän luotettavasti tarvittavalta ajalta selvittämään... kolmas juttu on se, että kun kotiin saatuasi huomaat jotta vehkeestä on kone jumissa, ei käy ollenkaan (huonostikäyminenhän on ominaisuus) tai väljä, tai huohottaa niin pirusti, pukkaa öljyä pihalle jokavälistä, vedet ja öljyt sekasin, pahimmassa tapauksessa vedet jäätyny ja lohko halki, jarruja ei ole, kytkintä ei ole, sisällä on hometta ja hiirenpaskaa, pensatankki puhki, vaihteet hyppii, renkaat tyhjät/loppu niin alkaa äkkiä unohtumaan ne kromien puhdistukset ja polttimopähkäilyt ja asiat alkaa selkiytyä tärkeysjärjestykseen... mitä tahansa voi löytyä pitkäänseisoneesta katsastamattomasta autosta kun koeajomahdollisuutta ei ole, kannattaa aina olettaa ettei mikään toimi. kaikki toimiva on sitten hyvää tuuria. älä siis luule jotta aikaa ei kulu muuhun kun kiillotukseen ja hipistelyyn toisinku "helmessä" joka kuitenkin katsastettuna ajossa on aina ollut...
ja jos niiden lamppujen kanssa pitää välttämättä tuskailla niin laita ihmeessä niiden sisempien pyöreiden lamppujen paikalle vaikkapa kunnolliset Hellan lisävaloumpiot... ei se kahdentaminen vaikuta valokuvioon pätkän vertaa, jos ei taskulampun teho riitä 20 metriä pidemmälle niin ei se riitä vaikka niitä samanlaisia lamppuja olisi 10 teipattuna nippuun...
mutta edelleenkin kehotan sua kiinnittämään alkuun enemmän huomiota ensin auton saamiseen kotia, toiseksi siihen kilpiinsaantiin ja tärkeempiin juttuihin, se on katsastajalle ihan sama onko ne umpiot likaset vai ei jos ei omistusoikeutta ja historiaa pystytä riittävän luotettavasti tarvittavalta ajalta selvittämään... kolmas juttu on se, että kun kotiin saatuasi huomaat jotta vehkeestä on kone jumissa, ei käy ollenkaan (huonostikäyminenhän on ominaisuus) tai väljä, tai huohottaa niin pirusti, pukkaa öljyä pihalle jokavälistä, vedet ja öljyt sekasin, pahimmassa tapauksessa vedet jäätyny ja lohko halki, jarruja ei ole, kytkintä ei ole, sisällä on hometta ja hiirenpaskaa, pensatankki puhki, vaihteet hyppii, renkaat tyhjät/loppu niin alkaa äkkiä unohtumaan ne kromien puhdistukset ja polttimopähkäilyt ja asiat alkaa selkiytyä tärkeysjärjestykseen... mitä tahansa voi löytyä pitkäänseisoneesta katsastamattomasta autosta kun koeajomahdollisuutta ei ole, kannattaa aina olettaa ettei mikään toimi. kaikki toimiva on sitten hyvää tuuria. älä siis luule jotta aikaa ei kulu muuhun kun kiillotukseen ja hipistelyyn toisinku "helmessä" joka kuitenkin katsastettuna ajossa on aina ollut...
ja jos niiden lamppujen kanssa pitää välttämättä tuskailla niin laita ihmeessä niiden sisempien pyöreiden lamppujen paikalle vaikkapa kunnolliset Hellan lisävaloumpiot... ei se kahdentaminen vaikuta valokuvioon pätkän vertaa, jos ei taskulampun teho riitä 20 metriä pidemmälle niin ei se riitä vaikka niitä samanlaisia lamppuja olisi 10 teipattuna nippuun...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
Olet tottakai oikeassa, asiat tärkeysjärjestykseen. Vaikka en ole tuonut ilmi sitä niin tiedän ja tiedostan sen että ei se ole uusi auto ja vaikkapvdriver kirjoitti:katsastusvalot sitten erikseen.
mutta edelleenkin kehotan sua kiinnittämään alkuun enemmän huomiota ensin auton saamiseen kotia, toiseksi siihen kilpiinsaantiin ja tärkeempiin juttuihin, se on katsastajalle ihan sama onko ne umpiot likaset vai ei jos ei omistusoikeutta ja historiaa pystytä riittävän luotettavasti tarvittavalta ajalta selvittämään... kolmas juttu on se, että kun kotiin saatuasi huomaat jotta vehkeestä on kone jumissa, ei käy ollenkaan (huonostikäyminenhän on ominaisuus) tai väljä, tai huohottaa niin pirusti, pukkaa öljyä pihalle jokavälistä, vedet ja öljyt sekasin, pahimmassa tapauksessa vedet jäätyny ja lohko halki, jarruja ei ole, kytkintä ei ole, sisällä on hometta ja hiirenpaskaa, pensatankki puhki, vaihteet hyppii, renkaat tyhjät/loppu niin alkaa äkkiä unohtumaan ne kromien puhdistukset ja polttimopähkäilyt ja asiat alkaa selkiytyä tärkeysjärjestykseen... mitä tahansa voi löytyä pitkäänseisoneesta katsastamattomasta autosta kun koeajomahdollisuutta ei ole, kannattaa aina olettaa ettei mikään toimi. kaikki toimiva on sitten hyvää tuuria. älä siis luule jotta aikaa ei kulu muuhun kun kiillotukseen ja hipistelyyn toisinku "helmessä" joka kuitenkin katsastettuna ajossa on aina ollut...
ja jos niiden lamppujen kanssa pitää välttämättä tuskailla niin laita ihmeessä niiden sisempien pyöreiden lamppujen paikalle vaikkapa kunnolliset Hellan lisävaloumpiot... ei se kahdentaminen vaikuta valokuvioon pätkän vertaa, jos ei taskulampun teho riitä 20 metriä pidemmälle niin ei se riitä vaikka niitä samanlaisia lamppuja olisi 10 teipattuna nippuun...
mitä vikoja voi löytyä. Toivotaan että ei löydy, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
Melkeen löisin vetoo että löytyy ja hyvin todennäköisesti pääset tuota hitsaamaan.lada.h.s kirjoitti: ja vaikka
mitä vikoja voi löytyä. Toivotaan että ei löydy, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Lada - Lähtöö ku talakkari liukkaalta katolta
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
Tässä viat jotka ovat minulle tällä hetkellä varmasti tiedossa:
1 puhkiruostunut vararenkaan kotelo.
2 jumissa oleva takajarru/jarrut.
Ja tottakai myös muut pitkästä seisotuksesta johtuvat viat.
Moottorin ei PITÄISI olla jumissa koska myyjä on sitä aina välillä käynyt pyöräyttelemässä. Tiedä sitten...
1 puhkiruostunut vararenkaan kotelo.
2 jumissa oleva takajarru/jarrut.
Ja tottakai myös muut pitkästä seisotuksesta johtuvat viat.
Moottorin ei PITÄISI olla jumissa koska myyjä on sitä aina välillä käynyt pyöräyttelemässä. Tiedä sitten...
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
ja sitten kun alat hitsaamaan niin vaikka tuotat venäjän puolelta korjaus paloja, huomattavasti helpompi sovitella kuin metri pelti ja hinta ei ole este.. pelti arkin hinnalla tuo kummasti kaikenlaista.
voi ruveta tuntumaan jankkaukselta, mutta itse on tullut perehdyttyä muihinkin venäläisiin laitteisiin kuin lada ja kokemuksen kautta on tullut huomattua että uuden ostaminen on tullut halvemmaksi ja helpomaksi kuin vanhasta väkertäminen tai itse uuden värkkääminen
ja miksi ihmeessä siihen pitää jättää orkkis umpiot ? ja todeta ettei näillä mitään nää... uudet ei maksa ihmeitä ja valoteho taattu
pollessa ostettaessa hehku umpiot oli ja suoraan nakkasin romulavalle.
mutta jos tuollaisen joku haluaa niin yksi uusi nappisilmään löytyy, vaihdossa käy 2 pulloa keski ollutta/ nallen iso tölkki
voi ruveta tuntumaan jankkaukselta, mutta itse on tullut perehdyttyä muihinkin venäläisiin laitteisiin kuin lada ja kokemuksen kautta on tullut huomattua että uuden ostaminen on tullut halvemmaksi ja helpomaksi kuin vanhasta väkertäminen tai itse uuden värkkääminen
ja miksi ihmeessä siihen pitää jättää orkkis umpiot ? ja todeta ettei näillä mitään nää... uudet ei maksa ihmeitä ja valoteho taattu
pollessa ostettaessa hehku umpiot oli ja suoraan nakkasin romulavalle.
mutta jos tuollaisen joku haluaa niin yksi uusi nappisilmään löytyy, vaihdossa käy 2 pulloa keski ollutta/ nallen iso tölkki
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
Säästää kyllä hermoja kovasti tuo kun on oikeat valmiit korjauspalat. Hinnat noille yleensä on varsin kohtuulliset ettei kehtaa noilla hinnoilla enää ite alkaa väänteleen pellistä sinne päin olevia paloja mitä pitää vielä sepittää laittaessa.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot
Paljon syntyi polttimoistakin juttua.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.