1500 Combi DeLuxe case closed

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

termari ja lisää Ladoja...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Hitaasta lämmönnoususta johtuen vaihdoin eilenaamulla termostaatin. Hidas lämpiäminen varsinkin lämmityslaitetta käytettäessä johtui siitä että termostaatti falskasi vettä syyläristä vesipumppuun myös ollessaan kiinni. Laitoin ruiskuladassa olleen termarin koska keväällä sitä kokeillessani se nosti lämpöjä hieman korkeammalle.
Lämmönnousu on nyt tehokkaampaa vaikka lämppäri on täysillä. Lämpömittari nousee myös tasan 90 asteeseen kun vanhalla termarilla se jäi karvanvahvuuden alle. Entinen taisi olla kesätermostaatti.

Glykolia en sekoittanut veteen vieläkään ja toivottavasti ensi viikonloppuna ei isosti sada että pääsen vaihtamaan sen woihan wanha wihtahousu stefan. Öljyvuoto on turvottanut vesiletkutkin niin että jouduin yhden jo vaihtamaan kun se muistutti jalkapalloa. :shock:
Täytynee samantien nostaa koko kone mäelle, pestä se kuten konetilakin hyvin ja putsata myös moottorin tukikumit ja raidetangonnivelten suojakumit etteivät hajoile ennen aikojaan. Ja voisihan samalla kattella sitä kytkytintä ettei siellä mitään rakenteellista vikaa ole. :?

Ostin sitten yhden Ladan lisää kun halvalla sain (sulovilenismi). Kaveri rahapulassaan myi minulle -88 1300S:n. Olisin vaihtanut sen renkaisiin jotka myin sille ajat sitten, mutta rahantarve oli kova joten saan renkaista myöhemmin enemmän mitä Ladasta maksoin. :wink:
Ruostetta löytyy, papereita taas ei, mutta tekniikka pelaa hieman luistavaa kytkintä lukuunottamatta hyvin ja siinä on vieläpä punainen suomisisusta, joten kaksikymppiä ei ole mielestäni paljon. :D
Haen sen kunhan saavat sen ylös pellosta.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Liityin Combi de luxe kerhoon

Viesti Kirjoittaja arpati »

Juu sain hankittua toisen 2102 eli E kirjaimella varustetun 1500 combin. ilman moottoria mutta kori suhteellisen hyvä... Oli menossa "paskaksi vaan" käyttöön mutta sain puhuttua omistajan siihen että vein toisen pahemman nappiksen vaihossa ja maksan rahaa päälle. Harmittaa toisaalta kun tää omistaja ei ollut maksanut siitä kuin 15 eur edelliselle (pari viikkoa sitten) mutta ei mahda mitään kun en ehtinyt edelliseen saumaan :roll: Täytyy olla tyytyväinen vaan jos saan tuon ajoon niin on taas kuljetusväline ko noilla sedaneilla ei mitään ihmeitä kuskata... :wink:
124/2101 practical beauty
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

pineline vs. 95E...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ostin viikolla Wurthin Pineline-moottorinpesuainetta ja ruiskin sitä pitkin Ladani konetilaa, mutta eipä sillä öljypaska oikein lähtenyt. Käyttöohjeen: suihkuta, odota 1-3 min ja huuhtele kylmällä :?: vedellä, perusteella uskallan väittää ettei mokoma runoilija ole koskaan edes itse kokeillut ainetta. Tehostaakseni vaikutusta jynssäsin paskoja pensselillä jolloin kura levisi ja tuhri kaiken. Sitäpaitsi paska kuivi taas kiinni jos sitä ei huuhtonut heti.
Pesin myrkyllä lopulta Mazdan mangelssit ja lähtihän sillä jarrupöly ja jopa noki vasemmasta takapyörästä. :D
Itse moottorinpesuun ostin kympillä 95E:tä. :wink:

Tänään rassasin Ladasta jo akun, syylärin, turvonneet vesiletkut, startin, laturin ja muutkin letkut ja johdot. Huomenna raahaan koululta paremmat työkaluni ja kampean moottorin pois perusteellista puhdistusta ja tiivisteiden vaihtoa varten.
Ostin Sieväseltä öljypohjan tiivisteen ja kaksi jakopään kopan tiivistettä (toinen tulee 1700:seen). Hintaa tuli huikeat 13 euroa! :evil:
Eikä se ite edes tienny minkälainen pitäs olla kun sillä oli kahta erilaista kumpaakin tiivistettä. On siinäkin mulla kauppias. No nyt tietää kun selvitin sille hihna- ja ketjunokkaisten moottorien eroja.
Kampuran stefaa ei tarvinnut ostaa, täytyy vain kaivaa se tuolta arkistoista.

1700 vauhtilaitekin on vihdoin kärrätty katon alle ja saan sitä jopa nostettua kattoparrusta taljalla joten talven aikana voisi yrittää jotain käpistellä vaikka murjua ei kyllä saakaan lämmitettyä...
Eilinen päivä menikin tuohon rojektiin kun piti kantaa n. 30 rengasta mäelle ja siivota tilaa (witusti rojua) ja pinota renkaat takaisin. Itse moottori liikkui kevyesti maitokärryillä, jossa on saabin kavennettu taka-akseli ja "pelastusrenkaat". Kyseinen kulkuneuvo kantaa muuten vaivatta jopa Fordson Majorin vaihdelaatikon, joskaan sen kanssa ei kannata joutua myötämäkeen... :roll: :oops:
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

hrr...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

woihan wanha wihtahousu kylmä! :evil: Parin tunnin vedellä läträämisen jälkeen iski niin hirveä holotna että oli pakko suksia sisälle lämmittelemään.
Kone onkin jo putsissa, pesin ensin bensalla ja sitten pesuaineella. Moottoritila jäi kesken koska myrkkypullo tyhjeni. Etupalkki ja raidetangot ovat yhä paksun öljypaskan peitossa. Tiivisteitä en vielä vaihtanut, koska en löytänyt mitään työkalua jolla saan hihnapyörän ruuvin irti joten siirsin ongelman huomiseksi.

Kytkimenkin rassasin irti ihan silkasta mielenkiinnosta mutta eipä siellä mitään rakenteellista vikaa ollut joten aiempi oireilu lienee nestejärjestelmän kepposia... :?
Viimeksi muokannut Jusu, 4.1.2009 16:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

lisää lätryytä ja tojotaa...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ostinkin höpöhöpökaupasta litran jotain ympäristölle haitallista liuotinpesuainetta (2,50eur) ja havaitsin sen reilusti tehokkaammaksi mitä se ylihintainen Pineline, joka oli lantattua. Vedin vielä ennen pesua ympäristöäni suojellakseni kuokalla ojan suoraan pusikkoon Ladani nokan edestä, jotta saastevesi valui suoraan sinne eikä lillunut pitkin pihoja... :wink:

Pullon tyhjennyttyä tuhlasinkin loppupäivän vaihtaessani isän Corollaan tankin täyttöputken kun tankatessani se kiittämätön kittipallo vuoti osan kalliista bensasta maahan. :evil:
Siellä olikin kaikki mahdolliset osat ruosteessa ja tulppasin pari letkua pois kuleksimasta kun en keksinyt niille mitään virkaa ja tuskin niissä on pariin viime vuoteen mitään kulkenut, oli ne niin paskoja... :roll:
Viimeksi muokannut Jusu, 4.1.2009 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

noniin!

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Eilen sain sitten puhtaan koneen puhtaaseen konetilaan ja kun työsuhdevalo putosi taivaalta kesken töiden, jäi viimeiset väkästykset tälle aamulle. Aamulla sain Ladan kasaan ja ajelin muutaman kymmenen kilometriä ilman mitään häiriötä joten huomenna vielä glykolit vesien sekaan ja talvea odottelemaan. :D

Kaveri haluaa 14'' vanteensa takaisin, joten täytynee kammeta talvipyörät Ladan alle. Lupasin kyllä ottaa nuo paskat renkaat pois vanteilta mutta syysloma iski, joten en pääse viikkoon koulun rengaskoneelle. Vääntäköön ite.
Ladan osia se lupaili poisviennin hinnalla ja ainakin 1500 koneen saan hakea, siinä on vieläpä 2101-mallinen kansi. Parit 2103-mallin mittaristot ja muitakin osia löytynee ja mahdollisesti 21011-tyyppisen 1300 moottorinkin saan jos viitsin ojasta nostaa... :roll:

Eräs toinen hamppikin näkyy saaneen hinattua ostamani Ladan pois pelloltaan joten haen sen sieltä jahka kerkiän. :D
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

lisää rojua...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Toissailtana hain viimein sen 1300S:n. Piti hinata se käyntiin kun akku oli paska eikä apunaruillakaan laitettu virta säilynyt starttaukseen asti.
Eilen viskasin pari ämpärillistä vettä sen päälle että enempi kura valui pois ja siitä tuli melkein siisti. Sisusta on punainen ja sotkuinen. Täytyy väkästää kuvia johonkin... 8)

Tänään raahasin tänne kaksi moottoria ja muuta rojua. Toinen moottoreista on 1500 ja siinä on korkeampipuristeinen 2101-kansi. Sinne on silloin tällöin kaadeltu tulpanreiästä öljyäkin ja se jopa pyöri kunnes jakoketju putosi paikoiltaan(kiristin puuttuu). Toinen on se 21011 ja sain senkin nitkahtamaan mutta aika jökissä tuntui olevan. Täytyy katsoa jos tekisi niille joskus jotain...
Muu roju käsittää -75 -mallisesta 2103:sta rapistelemiani joitakin kromilistoja ja mittariston sekä takavalojen lasit. Oli siinä maski ja kaikki mutta ne oli aika rupiset joten en viitsinyt rassata. :roll:
Myös käynnistyskammen löysin romujen seasta. Nyt minulla on niitäkin kaksi. :P
Isäni ei ymmärtänyt että miksi minä tätä rojua tänne roudaan, joten sanoin sille, että harrastushan se on tämäkin ja minä ronttaan tänne niin paljon harrastetavaraa kun haluan. Varsinkin kun roinaa saa ilmaiseksi.
Siihen se sanoi, että onneksi ei ole traileria, tulisi pian hinattua kaikki tämän tienoon romuladat tänne... :lol: 8) :twisted:


Combinkin jynssäsin puhtaaksi paskaisista sormenjäljistä ja sekoittelin pakkasnesteet koneeseen. Öljyä ei ole vuotanut tippaakaan mutta ilmanputsari jäi pöhisemään äänekkäästi jostakin. :?
1700:sen vesipumppuun laitoin mutkan ylöspäin ja kaadoin sinnekin pakkasnestettä ettei vesipumppu mene juntturaan talven aikana. :wink:
Viimeksi muokannut Jusu, 4.1.2009 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: lisää rojua...

Viesti Kirjoittaja arpati »

jusu kirjoitti: Tänään raahasin tänne kaksi moottoria ja muuta rojua. Toinen moottoreista on 1500 ja siinä on korkeampipuristeinen 2101-kansi. Sinne on silloin tällöin kaadeltu tulpanreiästä öljyäkin ja se jopa pyöri kunnes jakoketju putosi paikoiltaan(kiristin puuttuu). Toinen on se 21011 ja sain senkin nitkahtamaan mutta aika jökissä tuntui olevan. Täytyy katsoa jos tekisi niille joskus jotain...
Muu roju käsittää -75 -mallisesta 2103:sta rapistelemiani joitakin kromilistoja ja mittariston sekä takavalojen lasit. Oli siinä maski ja kaikki mutta ne oli aika rupiset joten en viitsinyt rassata. :roll:
Myös käynnistyskammen löysin romujen seasta. Nyt minulla on niitäkin kaksi. :P
Isäni ei ymmärtänyt että miksi minä tätä rojua tänne roudaan, joten sanoin sille, että harrastushan se on tämäkin ja minä ronttaan tänne niin paljon harrastetavaraa kun haluan. Varsinkin kun roinaa saa ilmaiseksi.
Siihen se sanoi, että onneksi ei ole traileria, tulisi pian hinattua kaikki tämän tienoon romuladat tänne... :lol: 8) :twisted:
Katellaanko jossain meetinkissä tota 21011 lohkoa? Eli edelleen kiinnostaa jos alakerta ei ihan jumissa/ruosteessa/halkijäätynyt.
124/2101 practical beauty
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

niin

Viesti Kirjoittaja Jusu »

arpati kirjoitti:Katellaanko jossain meetinkissä tota 21011 lohkoa? Eli edelleen kiinnostaa jos alakerta ei ihan jumissa/ruosteessa/halkijäätynyt.
Katellaan vaan. Voisinhan mä tietenkin purkaa sitä aikani kuluksi kunhan saan roudattua sen sisälle. Tuskin se on ainakaan jäätymään päässyt kun vesipumpun puuttuessa ei siellä ole vesikään pysynyt.
Tarvii taas lainata kärryt että saan koneet sisälle, jos en pura niistä kansia irti jo pihalla. Tarvis pölliä jostain pari semmoista muovista muuttolaatikkoa että sais osat järjestykseen. Peittelin ne toistaiseksi vanhan pihakeinun alle jos pääsee vaikka talvi yllättämään. :roll:

Toi 1500 kiinnostaa mua henkilökohtaisesti enemmän kun sitä on voideltu silloin tällöin ja se kulkikin kuulemma niin perkeleesti. :P
Kiinnitin muuten huomiota tuossa 2101-tyypin kannessa erääseen yksityiskohtaan. Siinä on kannen etupäässä joku ihme reikä jakopäähän ja siinä on kaksi ruuvinreikää, aivan kuin siihen tulisi joku laippa kiinni. Mitähän virkaa sillä on? :?

Sain vielä oktaanisäätöisen virranjakajan, pari käsivivullista bensapumppua sekä Konelan alkuperäisen vähän haalistuneen varoituskolmion kotelon ilman kolmiota, siinä on lueteltu merkit Lada, Moskvitsh, Volga ja Kamaz... 8)
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

jusu kirjoitti:
Kiinnitin muuten huomiota tuossa 2101-tyypin kannessa erääseen yksityiskohtaan. Siinä on kannen etupäässä joku ihme reikä jakopäähän ja siinä on kaksi ruuvinreikää, aivan kuin siihen tulisi joku laippa kiinni. Mitähän virkaa sillä on?
Noissa vanhoissa koneissa on sellainen huohotussuodatin tms tuolla ilmanputsarin sisällä ja sieltä kannen päästä tulee putki kiinni tohon ilmanputsariin sieltä se kiertää sitten takaisin pihalle sellaisen ~70 mm pitkän palikan läpi sinne putsarin alapinnalle eli siinä peltikotelossa on kaksi putkiyhdettä siinä alapinnalla. Jos tota palikkaa ei ole tuolla kotelossa niin siellä näkyy vain kaksi putken päätä joista toinen siis menee kannen päähän ja toinen putsarin alle (lyhyt tumppi).
124/2101 practical beauty
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Nyt Ladassani on nastarenkaat merkkiä Avon tai jotain sinnepäin... Pinnoitetut ja woihan wanha wihtahousu vanhat jokatapauksessa, ne tulivat Ladani mukana viime vuoden keväänä enkä viimetalvena ajanut niillä metriäkään kun yksi oli vuotavan venttiilin vuoksi tyhjä.

Rassasin samalla hieman jarruja. Vasen takarumpu oli hieman juntturassa, mutta irtosi jarrutempulla. Siinä kolistellessani havaitsin tasauspyörästön välykselliseksi. Myöskin taaemmassa kardaaninristikossa on silminnähtävästi väljää. :shock:
Etujarruissa ei ollut mitään sanomista. Vasempaa laakeria kiristin kun siinä oli hieman klappia. Mutterin lommi oli lohjennut ja sain hädin tuskin lyötyä uuden. Täytyynee vaihtaa mutteri joskus parempaan. :roll:

Ylimääräiset levikepalat jätin pois välistä, palautan ne sekä myös vanteet huomenna kunhan saan sakkosliksit väännettyä pois vanteilta. 8)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

tuningrallihirviö...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Nuo nastarenkaat pitääkin ilmeisesti jonkin verran, sillä torstaiaamuna joku woihan wanha wihtahousu kamikaze-mummo sompaili fillarilla eteen suojatielle. :evil: Hyppäsin jarrulle ja vältin muoriskan, joka meni menojaan hiljentämättä jumalatonta vauhtiaan. Katu oli kuurassa joten kesärenkailla olisi voinut tömähtää. Ainakin niillä paskoilla, joilla ajoin vielä maanantaina... :roll:

1300S:n kytkimen sain pitämään kun säädin siihen tarvittavan vapaaliikkeen. :D Ajoin sillä hieman, enkä saanut kytkintä enää luistamaan. Jarruttaessa tapahtuikin sitten taktinen pyörähdys, kun takajarrut lukkiutuivat. Toinen etujarruletku on ilmeisesti poikki, koska etujarrujen piiri on tyhjä. Noista jarruista taisikin olla jotain puhetta. :roll:
Hyvä ralliauto, ei tarvi repiä kässäriä. :wink:

Pientä tuninkia tuohon Ladaan on ilmeisesti haettu etulampuista ja takalasitarrasta päätellen. :roll:
Sisustus on kyllä hieno. Ihmettelen vain, miksi sinisessä autossa on punainen verhoilu? Ja kangasta ovissa! 1300S oli sentään hinnaston halvemmasta päästä. Kaiketi Suomessa tehty? :?
Viimeksi muokannut Jusu, 23.10.2005 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: tuningrallihirviö...

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jusu kirjoitti: Pientä tuninkia tuohon Ladaan on ilmeisesti haettu etulampuista ja takalasitarrasta päätellen. :roll:
Sisustus on kyllä hieno. Ihmettelen vain, miksi sinisessä autossa on punainen verhoilu? Ja kangasta ovissa! 1300S oli sentään hinnaston halvemmasta päästä. Kaiketi Suomessa tehty? :?
kaikissa 2107 korisissa oli kangasverhoillut ovet, kunnes 90-luvulla vähän kevennettiin varustelua, 2107 oli kuitenkin aikansa huippumalli pienemmällä koneella saatiin aikaan säästömalli huippuvarustein "todellinen säästöässä" kuten mainoksissa todettiin. joissain autoissa oli paremmat plyysiverhoilut, jotka olivat kai Konelan järjestämiä, mutta luulisin tuon punaisen olevan aito venäläinen. värit sinänsä hyvin Ladalle tyypillisiä, itsellä -73 1500 ässässä on sinisessä korissa punainen sisustus.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

jöh...

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lada-Jussi kirjoitti: kaikissa 2107 korisissa oli kangasverhoillut ovet, kunnes 90-luvulla vähän kevennettiin varustelua, 2107 oli kuitenkin aikansa huippumalli pienemmällä koneella saatiin aikaan säästömalli huippuvarustein "todellinen säästöässä" kuten mainoksissa todettiin.
Huomasin kanssa kerran yhtä ruisku-2107:aa töllistellessäni että siinä oli muoviset ovipahvit ilman ovitaskuja. Samoin varaosiksi ostamassani ruiskukombissa. Olisiko tehdas neuvostoliiton aikaan menestynyt niin paljon paremmin, että oli varaa törsätä kangasta oviin asti?

Rälläsinpä tänään vähän enemmänkin tuolla säästöässällä ja huomasin että kardaani kolahteli. Katsoin alle ja kannatin oli pohjassa vain toisella ruuvilla. :shock: Kaveri oli asentaessaan unohtanut laittaa kumien päälle ne isot prikat ja toinen kumi oli tullut mutterista ohi... :roll:
Laitoin prikat paikoilleen ja rassasin vielä uudenkarhean pakoputken väliosan joutessani irti. Rallilada ei bränikää putkea tarvi. Kasaan sinne sitten ruosteisemman jos sille enempiä ajelen. Kombi taas tarvii paremman putken, kun siinä omavalmisteessa on niin rumat äänet.

Koettaessani sitten asentaa putken kombiin huomasin ettei se sinne sovi. Putkea ei tahdo saada pujoteltua käsijarruvaijerin ja lattian väliin, koska nappiksessa ei ole vaijerin etupäässä sitä palikkaa, joka tuo vaijeria alemmas. Haettuani palikan 1200S:stä totesin, ettei kyseinen osa edes sovi nappikseen, koska siitä puuttuu osan kiinnittämiseen tarvittava ylimääräinen pultinreikä. Irrotettuani sitten vaijerin lattiasta sain putken hollille, mutta sen sovittaminen etuputkeen tuotti vaikeuksia, sillä etuputki kanittaa väliosaa liikaa ylöspäin, jolloin pönttö ottaa kiinni lattiaan. Jos putken sovittaa ensin takapönttöön, pituus ei tahdo oikein riittää etuputken päälle. :roll:

Jospa etuputki on eri valmistajan tai niin vääntynyt ettei väliosa siihen sovi? :?
Täytyypä huomenna kokeilla ralliladan etuputkea sinne... Sekin on melkein uusi.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Pakoputki sopi alle paremmin kun vaihdoin sen etuputkenkin. Vertailin putkia irrallaan ja uusi etuputki oli ehkä sentin-pari pidempi kuin vanha. Nyt putki tuli kohdalleen vaikkakin edelleen lähelle lattiaa. Taka-akselinylitys pyrki kolahtelemaan lattiaan, mutta tuli hieman alaspäin, kun rassasin irti sen kiinnityspannan siitä etuputken perästä. Se tuntui vetävän putkea hieman liikaa ylöspäin, joten jätin sen pois ruostuttamasta uutta putkea.

Ajellessani tuolla huomasin että kammottava pörinä oli poissa. Radion kuunteleminen maximia pienemmillä äänenvoimakkuuksilla on mahdollista jopa maantienopeuksilla. :D Laitettuani mankan kiinni satasen vauhdissa, huomasin että tuulen suhina voittaa jo pakoäänet. Ohituskiihdytys kolmosella 120km/h vauhtiin oli tuskin ohitettavallekaan sellainen järkytys mitä se on tähän asti saattanut olla. :lol:

Ralliladaan rassasin ruosteisimman ja ruttuisimman rännin minkä löysin. Etuputkea pidemmälle en tosin päässyt kun en jaksanut nostaa sitä enempiä ilmaan. Kaahasin sillä hieman ilman sen enempää putkistoa ja rysäytin lopulta maskin hajalle pusikossa kyljellään pönöttävän 1200S:n nokkaan... :roll:
Vastaa Viestiin