1100 cc lohko

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2007
sunbeam

1100 cc lohko

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Pystyykö 1.1 samaran lohkoa poraamaan 82mm männälle ? varmaan samaa valua kun 1.3 jos sen voi porata niin voi kai 1.1 sen.
Tulee turbo käyttöön.
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: 1100 cc lohko

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Meinasitko halvalla saada porattua?
Riippuen vaatimuksista, kannattaa ehkä hankkia suoraan se 1,3 tai peräti 1,5.
Eivät maksa korin kanssa(kaan) kovia oravannahkakasoja...
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
sunbeam

Re: 1100 cc lohko

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Tarvitsee tehdä 1.1 sestä kun moottori tulee autoon minkä suurin moottori on ollut 1000cc.
Mietin mikä olis paras aihio , opel corsan 1.0 tai fiat fire moottori, mutta päädyin samaraan koska siinä on pienikuutioinen yhtä vahva kun periaatteessa 1.6 ja aihiot on halpoja moottori on aika kevyt.
Kun sen katsastaa 1.1 lohkolla niin jälkeen päin voi vaihtaa vaikka 1.5 lohkon ja siihen käy esim. turbo diesel volkkarin kiertokanget.
Mikälaiset merkinnät on 1.1 lohkossa, onko se pelkkä koneen nro,jos vertaa sitä esin 1.3 tai 1.5 ?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1100 cc lohko

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

1100 on samalla halkaisijalla kuin 1300, isku on lyhyempi, luultavasti myös lohko on matalampi, jotta puristussuhde on saatu aikalailla samaksi, mäntä sama molemmissa. Jos toi on tieto, että 1,3:n voi porata 82, niin oletettavasti myös 1,1:n, mutta kampiakseli tarvii vaihtaa, että päästään 1,5 tai ylikin, mutta jos lohko on matalampi, iskee mäntä kannen banaaniksi. 1,1 lohko on mallia 21081 ja sen pitäisi lukea lohkon valussa, 1300 on 2108 ja 1500 on 21083
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin