1968 laivalla syttyi kapina ja 1969 se kolisteli karille ja makasi siellä 34 tuntia.Seuraavan viiden vuoden aikana se pakotettiin korjauksiin Curacoassa,se ajoi karille Sisilian edustalla ja vedettiin hinausköyden päässä New Yorkiin.
1976 sen kattilat oli korjattava kuudesti ja kerran sen oli ajettava punaiset valot levällään osoittaakseen,ettei miehistö enää hallinnut laivan liikkeitä,koska sen koneet sekä ohjaus oli mennyt epäkuntoon.Sillä oli satamakielto Philadelphiaan,Bostoniin ja Panaman kanavaan

Tuon mitä täydellisimmän vuoden päätökseksi se ajoi karille ja upposi Cape Codissa jättäen jälkeensä maan laajimman öljylautan Massachusettsin edustalle.Tätä ennen se oli ollut eksyksissä 15 tunnin ajan.Miehistö oli ohjannut sen 18 mailia (29 kilometriä) sivuun kurssilta ja navigoi taivaankappaleiden mukaan,koska nykyaikainen merenkulullinen välineistö ei ottanut toimiakseen.Tämän lisäksi aluksella vallitsi baabelimainen kielten sekamelska:länsi-intialainen perämies ei osannut kreikkaa,joten hän ei voinut antaa ruorimiehelle kurssia.Jälkeenpäin kuvasi muuan merenkulun asiantuntija laivaa "katastrofiksi,joka haki paikkaa missä tapahtua".

