Kurjin laiva

Hauskoja kaskuja, anekdootteja ja Lada-vitsejä yms.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Kurjin laiva

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Siitä lähtien kun Argo Merchant1953 laskettiin vesille siihen saakka kun se upposi 1976,oli alus käynyt läpi joka ainoan merenkulullisen onnettomuuden.1967 siltä meni kahdeksan kuukautta seilata Japanista Yhdysvaltoihin.Se ajoi yhteen japanilaisen laivan kanssa,syttyi kolmesti palamaan ja viidesti oli sen pysähdyttävä korjauksen ajaksi.
1968 laivalla syttyi kapina ja 1969 se kolisteli karille ja makasi siellä 34 tuntia.Seuraavan viiden vuoden aikana se pakotettiin korjauksiin Curacoassa,se ajoi karille Sisilian edustalla ja vedettiin hinausköyden päässä New Yorkiin.
1976 sen kattilat oli korjattava kuudesti ja kerran sen oli ajettava punaiset valot levällään osoittaakseen,ettei miehistö enää hallinnut laivan liikkeitä,koska sen koneet sekä ohjaus oli mennyt epäkuntoon.Sillä oli satamakielto Philadelphiaan,Bostoniin ja Panaman kanavaan :shock: .
Tuon mitä täydellisimmän vuoden päätökseksi se ajoi karille ja upposi Cape Codissa jättäen jälkeensä maan laajimman öljylautan Massachusettsin edustalle.Tätä ennen se oli ollut eksyksissä 15 tunnin ajan.Miehistö oli ohjannut sen 18 mailia (29 kilometriä) sivuun kurssilta ja navigoi taivaankappaleiden mukaan,koska nykyaikainen merenkulullinen välineistö ei ottanut toimiakseen.Tämän lisäksi aluksella vallitsi baabelimainen kielten sekamelska:länsi-intialainen perämies ei osannut kreikkaa,joten hän ei voinut antaa ruorimiehelle kurssia.Jälkeenpäin kuvasi muuan merenkulun asiantuntija laivaa "katastrofiksi,joka haki paikkaa missä tapahtua". :lol: :lol:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tuon tarinan kun muuttelisi vastamaan jotain Ladaa ja sitten lätkäisisi suomi24 palstalle, niin olisi corollabemarinissanistit nirvanassa :lol:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Vanja-eno kirjoitti:Tuon tarinan kun muuttelisi vastamaan jotain Ladaa ja sitten lätkäisisi suomi24 palstalle, niin olisi corollabemarinissanistit nirvanassa :lol:
Heh. Saattaisi olla useampikin kovin innoissaan.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vähän samanlainen tapaus on Suomenlinnan lautta Helsingissä.Se sahaa parin kilometrin väliä Kauppatorilta Suomenlinnaan.Se on tehty Puolassa kun siellä metallimiehen saa halvimmalla.Haveriin se on joutunut muutaman kuukauden sisällä puolenkymmentä kertaa.Pari kertaa siitä on katkennut sähköt ja se on ajelihtinut ohjauskyvyttömänä pitkin Kruunuvuoren selkää.Ainakin kaksi kertaa on se vetänyt automaattipilotilla suoraan laitureita päin niin että matkustajia on tippunut penkeiltä ja laiturirakenteita on rikkoutunut.Samaan Helsingissä sadat telakkatyöläiset makaavat työttömyyskortistossa pikkuhiljaa alkoholisoituen.Kunnanisät ihmettelevät mistä saisi rahaa kunnan kassaan kun palkollisiakin on yli 40 000 :roll: !
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Eikös Suomenlinnan lautan kapteeni lähtenyt jo vaihtoon?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vastaa Viestiin