
Kokemuksia ranskalaisista autoista
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Renault on tehnyt autoja 111vuotta,Peugeot 121 vuotta,Citroen vasta 91 vuotta.Jo vuonna1932 Citroenin"Pikku Rosalie" saavutti maailmanennätyksen ajaen 300 000km 90km/t keskinopeudella.Ennätys on edelleen voimassa.Ei tarvitse kopioida muita kun osaa itse 

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Siitä Sitikan bensalämppäristä en löytänyt mitään Eberin, Webaston tai muitakaan merkintöjä. Kovasti alkuperäisvarusteelta se näytti samoin kuin sen käynnistysnappula oli samaa designia muiden namiskukkeleiden kanssa.
Saksalaisista sen verran kehuja, että kaikki minun kolme Volkkariani olivat hyviä autoja.
Saksalaisista sen verran kehuja, että kaikki minun kolme Volkkariani olivat hyviä autoja.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Pavlovits hyvä.
Lisälämppäri edessä oikealla, paoputki oikeaan pyöräkoteloon. Käyttökytkin samaa mallia kuin muutkin (tosin tämän toimintana kippi), sijainti vasemmalla. Eteenpäin, mylly tulille, taaksepäin pelkkä tuuletin, keskiasennossa lepo. En muista millä vimpstaakilla asia hoitui, mutta lämmityksen sai suunnattua ensin moottorille, ja ajoon lähtiessä imaistiin löylyt kabiiniin. Yhtäkaikki Eeperi. Nimittäin mulla olleissa kahessa ilmajäähytteisessä GS:ssä. Oisko Citikan tehas ruvennut pusaamaan lisälämppäreitä erikseen meitä uiguureja varten ? Muutaman GS:n kyydissä olin länsinaapurissa, ja niissä ei ko. poltinta ollut.
Tuo toiseksi viimeinen lause kysymysmuodossa, koska kerran tajusin, etten tiedäkään ihan kaikkea.
Yksi muistelus tämmöisestä autop.viilailusta: Borgward clubin (ruåttalaisen) rally Visingsjössä. Jasså, men. . . Volvo Amatsonin etupenkit ! Viilailijan poistuttua omistaja kertoi bilikan olevan viimeisiä valmistetuja yksilöitä. Vapriiki oli jo konkurssissa (kiitos poliitikkojen ja Mersun), alihankkija ei enää istuimia toimittanut, jolloin ne ostettiin rahnalla Volvolta (tai sen penkkimaakarilta). Pari vuotta myöhemmissä rallyssä tapasin puolalaisen miehen, joka oli ollut töissä Borgwardin tehtaalla. Hän kertoi, että jos auton tilasi ennakkoon, sai siihen toivomiaan lisäyksiä, muutoksia ja poistoja "vain taivas ja oma kukkaro kattona". Ei siis voinut viilailla vuosi- tai muustakaan mallista. Terveellistä oppia mulle, silloin vielä nuorelle immeeselle.
Alle 80-vuotiaille lukijoille varmuuden vuoksi selvitys: Borgward oli (länsi)saksalainen autotehdas, joka pyllähti 60-luvun alussa. Tehtaan tuotteista ehken tunnetuin oli Isabella, lapsentaudeista selvittyään kenties kestävin sen aikaisista henkilöautoista.
Lisälämppäri edessä oikealla, paoputki oikeaan pyöräkoteloon. Käyttökytkin samaa mallia kuin muutkin (tosin tämän toimintana kippi), sijainti vasemmalla. Eteenpäin, mylly tulille, taaksepäin pelkkä tuuletin, keskiasennossa lepo. En muista millä vimpstaakilla asia hoitui, mutta lämmityksen sai suunnattua ensin moottorille, ja ajoon lähtiessä imaistiin löylyt kabiiniin. Yhtäkaikki Eeperi. Nimittäin mulla olleissa kahessa ilmajäähytteisessä GS:ssä. Oisko Citikan tehas ruvennut pusaamaan lisälämppäreitä erikseen meitä uiguureja varten ? Muutaman GS:n kyydissä olin länsinaapurissa, ja niissä ei ko. poltinta ollut.
Tuo toiseksi viimeinen lause kysymysmuodossa, koska kerran tajusin, etten tiedäkään ihan kaikkea.
Yksi muistelus tämmöisestä autop.viilailusta: Borgward clubin (ruåttalaisen) rally Visingsjössä. Jasså, men. . . Volvo Amatsonin etupenkit ! Viilailijan poistuttua omistaja kertoi bilikan olevan viimeisiä valmistetuja yksilöitä. Vapriiki oli jo konkurssissa (kiitos poliitikkojen ja Mersun), alihankkija ei enää istuimia toimittanut, jolloin ne ostettiin rahnalla Volvolta (tai sen penkkimaakarilta). Pari vuotta myöhemmissä rallyssä tapasin puolalaisen miehen, joka oli ollut töissä Borgwardin tehtaalla. Hän kertoi, että jos auton tilasi ennakkoon, sai siihen toivomiaan lisäyksiä, muutoksia ja poistoja "vain taivas ja oma kukkaro kattona". Ei siis voinut viilailla vuosi- tai muustakaan mallista. Terveellistä oppia mulle, silloin vielä nuorelle immeeselle.
Alle 80-vuotiaille lukijoille varmuuden vuoksi selvitys: Borgward oli (länsi)saksalainen autotehdas, joka pyllähti 60-luvun alussa. Tehtaan tuotteista ehken tunnetuin oli Isabella, lapsentaudeista selvittyään kenties kestävin sen aikaisista henkilöautoista.
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Ranskalaista osaamista Venäjälle http://finnish.ruvr.ru/2010/04/23/6814653.html
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Sarjassamme lisää 60-luvun karmeita autoesittelyjä, Simca Tonnin vuoro.
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=86&t=321&a=8966
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=86&t=321&a=8966
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Tuo oli hieno,serkulla oli joskus keltamusta rallye.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Niitä ei paljoa näkynyt. Saattaisi olla harvinaisuus nykyään.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Tätä laitetta olisi Venäjällä kyllä ihmetelty,kuten Ranskassakin http://fi.wikipedia.org/wiki/Nicolas-Joseph_Cugnot
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
.Kotikylälläni oli eräällä miehellä just tuollainen.Kyllä se hienolta näytti 47 vuotta sitten.Pavlovits kirjoitti:Niitä ei paljoa näkynyt. Saattaisi olla harvinaisuus nykyään.
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Tuo Cugnot´n höyryauto oli aika edistyksellinen, etuveto ja multi-fuel.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Cugnot myös rysäytti tuolla höyryautolla seinään vuonna 1770, joka kai kertoo että etuveto oli silloin hyvin kyseenalianen vetotapa.. 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Lada-Jussi kirjoitti:tekis mieli mennä ostaa kokeeksi joku vanha laguna, kun niitä nyt alkaa saada Lada hintaan noin 500 euroa, olisin hyvin yllättyny jos pääsisin sillä aina perille sinne minne on tarkoituskin, yhtälailla kuin samanhintaisella Ladalla. Tossa just yhellä jobbarilla katselin jotain Laguna ja Megane autoja noin 97 vuodelta. hintaa 2000 eurosta 3500 euroon ja auton oli jo kuluneen näköisiä, yli 200 tkm ajettuja, mitään varusteita joita ei Samarassa olisi ei juurikaan löytynyt, ainakaan mitään merkittäviä kuten ilmastointia tms. Noin suurella hinnan erolla auton täytyisi olla täysin toimiva, siis ei YHTÄÄN vikaa, kyllä kuitenkin joku luu tai jousi katkeaa, tai vähintään tuulilasi (kallis liimalasi) menee vaihtoon kun on jo niin paljon kilometrejä.
Älä suotta osta tommosta, tuu testaan mun 405 pösö -89 1.9 bensa ajettu vasta 395000 vieläkin pysyy synteettiset koneessa sisäpuolella. Hankinta hinta oli kauhea huolin sen itselleni ilmaseksi, piti ajaa romurallissa romuksi. Onneksi jäi ton selkävian takia tekemättä, kokemukseni perusteella 3000 km oikein hyvä auto. TUU TESTAAN!!!!
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Mukava auto siihen asti että taka-akselin laakerointi hajoaa.
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Kotona kaksi ovopösöä mallia 205 cj Korit liki ikuisia kuluvaa osaa menee kuten vetoakseleita, laakereita vas, käsijarru herkkä menettämään tehonsa=vaijeri huonossa asennossa jne... Itse vaihdan mieluummin kuluvaa osaa kuin kittaan koria!
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3650
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista
Patongista (Citroën Xsara Break 1,6 2002) meni vasemman puolen ajovalo pimeäksi. Yllättävää kyllä lampun vaihtoon meni aikaa vain noin kymmenen minuuttia. Kuvittelin hommaa paljon vaikeammaksi. Lampuksi tuli Osram jolla kolmen vuoden takuu, toivottavasti ei ihan heti tarvitse vaihtaa. Pitääkin ostaa toinen varuille oikealle puolelle, aika kalliita vaan ovat, noin 12 € kappale.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974