Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Sama puhallin se on Venäjällä kuin mikä niihin alunperinkin on asennettu. Hyllytavaraa Venäjällä. Niitähän paukkuu jatkuvasti ja mitä kovemmissa oloissa ja syvemmästä hangesta lähdetään liikkeelle niin sitä helpommin menevät.
Täytyykin tästä lähtien aina tarkastaa että on kunnolla laakeroituja. Tai minähän ostan mitä ihmiset haluavat. Itselleni laittelen kaikkia vanhoja rojuja.
Eikös se mennyt jotenkin niin että: Shumahherin Lapsilla ei ole Vormulaa. Vai muistinko väärin?
Eilen aloiteltiin jarruremonttia ja tänään saatiin päätökseen.
Vasemmalle eteen ja taakse vaihdettiin letkut. Kaikki ruuvit ja mutterit lähtivät ilman katkeamisia irti! jarruputkilenkkejä oli kokoa 8, 10, 13mm, joista ei aina ollut apua väärän koon takia. Oikealle puolelle taakse vaihdettiin jarrusylinteri, kun vuoti.
Vaihdoin myös sytytystulpat, nyt ostin kokeilun vuoksi Boschin nelikärkitulpat.
Kesärenkaatkin vaihtui alle jarruremontissa samalla tunkkauksella. Renkaissa pintaa on vielä reilusti, taitaa näillä kilometrimäärillä kovettua ennen kulumista.
Kaikki hilppeet ostin Motonetistä. Toivottavasti laatu on parempaa kuin sieltä ostetusta polkupyörän jarrukahvasta, joka halkesi kun kiristettiin ohjaustankoon.
Onko ilmausruuvien suojahattuja missään myynnissä? Vai täytyykö venttiilinhatuista patentoida.
Mikähän tälläisen puhtaan valkoisen koodi voisi olla?
Minulla puhtaan valkoisen koodi on 233. Eli sama kuin syntymäpäiväni.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Kytkinremontti alkaa uhkaavasti lähestyä. Mäkeen jos pysäköi ilman käsijarrua niin alkaa hitaasti ja nykien valua alas. Onneksi olen aina kässäriä käyttänyt pysäköidessä.
Ei vielä paljoa kytkin luista kun ajaessa ei huomaa.
Ei tuo ole mahdollista. Jos kytkin luistaisi noin paljon, ei autolla voisi edes ajaa.
Ajoin kerran tietämättäni niiteistäkin hyvän matkaa pois eikä tuntunut ajossakaan kovin ihmeelliseltä. Lopulta aina sadekelillä vaikka 60 km/h vauhdissa nelosella mäessä rupesi kierrokset nousemaan noin tonnilla. Sitten pitikin aukaista ja löytää paperinohut levy...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Etkös sinä kirjoittanut joskus tekemisen puutteessa tehtyihin fiksailuihin että "laitoin lisää öljyä koska se oli melkein kokonaan hävinnyt" tai jotain
sinne päin. Nämä yhdessä antavat mielestäni melko selkeän kuvan siitä että väljä se on.
Mutta ei syytä huoleen! Kuten tunnettua niin Ladan moottoreita saa hyväkuntoisiakin hyvin edullisesti mikäli moottoriremppa ei innosta!
Ja jos haluaa niin voi vaihtaa saman tien isomman myllyn.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990