Paikallisella huoltoasemalla joku kevätsesonkitempaus perjantaina. Minä innostuin ja ostin kaikin puolin näyttävät kumisaappaat, halvalla kun sai. Kokonumero mulla tavallisesti 42, ostin kokoa 43, sopii kunnon villasukkakin tarvittaessa.
Eilen kokeilin jalkaan, juuri ja juuri sain mahtumaan. Mittasin nokialaiseen, jotakin 40 tuo koko oikeasti...Käytännössä ostin 3 nummeroa liian pienet kengät, olisko jotkut balttialaiset saappaat.
Onneksi noille käyttäjä löytyy omasta perheestä
sopivaa kokoa
sopivaa kokoa
warre 353w sedan,
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Re: sopivaa kokoa
Oma kengännumeroni on 45 mutta jostain syystä suomalaiset Jalas turvakengät on oltava 46 että mahtuu jalkaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Italia- tai Kiinamalleissa on tuollaiset erot kokohommeleissa. Vaikka sinne numero lätkätään, niin eivät ne pidä paikkansa tai siis vastaa meidän isojalkaisten kokoja.
Eli Italiakengässä esim. numeroan 30 jokin osa vastaa meidän 30kokonumeroam, mutta esim. leveys on aivan muuta kuin meillä. Kiinakenkä taas on sitten kooltaan, laadultaan ja kokonaisuudeltaan sitten ihan oma juttunsa. Jos niitä saa halvalla, niin kannattaa samalla ostaa iso tukku niin ei tarvitse jatkuvasti ravata siellä halpakaupassa.
Eli Italiakengässä esim. numeroan 30 jokin osa vastaa meidän 30kokonumeroam, mutta esim. leveys on aivan muuta kuin meillä. Kiinakenkä taas on sitten kooltaan, laadultaan ja kokonaisuudeltaan sitten ihan oma juttunsa. Jos niitä saa halvalla, niin kannattaa samalla ostaa iso tukku niin ei tarvitse jatkuvasti ravata siellä halpakaupassa.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Kouvolan China Centeristä olen ostanut viidet kengät, kaikki alle kympin hintaisia. Koot ja mallit ovat olleet ihan passeleita. Muoviahan ne ovat vaikka nahkalta näyttävät ja tuoksuvat, mutta ihan mukavat jalassa eikä kestävyydessäkään ole moittimista, vaikka noita alkupäässä ostettuja on käytetty paljon.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.