VAZ-21072 - 1990 - Lada 1300S "käyttis" - Myyty

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Ei muutakun uutta konetta keulille, mittaahan puristuksetkin piruuttaan
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Flaiman kirjoitti:Mittarilukema ostettaessa oli 61 000 km, myyjän mukaan menossa ensimmäisellä kierroksella.
Tää alkaa kuulostamaan jo aika uskomattomalta vaikka kyseessä on ladan kone.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2011
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Voipi olla 160 000km.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Edes silti.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja AI »

Kyllä mun combi lähes 350.000 km ajettuna (viimeiset yli 100.000 km huoltamattomana) 1,5 litraa tuhannella öljyä kuluttavana mäessä pysyy vaihteella.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja audiq »

Käsijarrun tehtävä on pitää auto mäessä paikoillaan.
Ihan turha ottaa stressiä jostain mäessä valumisesta ykkönen silmässä, jos moottori muuten tuntuu ihan kelvolliselta. -Käytä kässäriä, niin ei valu.
Ja tuo öljynkulutus saattaa johtua osin myös käytetystä öljylaadusta. Jotain tarjouskuraa kun kuluttaa parempikin moottori.
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2011
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Pitää olla jyrkkä mäki, josta lähtee valumaan.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Moottorin tarkoitus on tosin liikuttaa autoa eikä pitää sitä paikallaan, niin että jos se pannu muuten pelaa hyvin eikä nyt tuonkaan enempää öljyä vie niin painele menemään äläkä välitä koko asiasta.

Käytä käsijarru pysäköidessä, ei se käytöstä kulu. Päin vastoin pysyy paremmin toimintakuntoisena.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Jusu kirjoitti:Moottorin tarkoitus on tosin liikuttaa autoa eikä pitää sitä paikallaan, niin että jos se pannu muuten pelaa hyvin eikä nyt tuonkaan enempää öljyä vie niin painele menemään äläkä välitä koko asiasta.

Käytä käsijarru pysäköidessä, ei se käytöstä kulu. Päin vastoin pysyy paremmin toimintakuntoisena.
Tässä oli kyllä Jusulta priima kommentti kiteytettynä muutamaan sanaan. Täsmälleen samaa mieltä.

Mutta jos intoa on ja auto ei ole päivittäisessä ajossa, niin siinähän olisi nyt hyvä projekti tutustua ladan koneen sieluelämään.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Audiq:ta kompaten, käytetty öljylaatu olisi kiva tietää..
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2011
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Joo kyllä käsijarrua täytyy käyttää ettei jumiudu ja olen aina tottunut käyttämäänkin.
Sanon vain että voi Peekele kun satuin yksi päivä miettimään, että kuinka iso voima tarvittaisiin auton liikuttamiseen kun on pieni vaihde päällä. Ja nyt selvisi, että Ladan 1020 kg riittää. :?
Päivittäisessä käytössä kun on niin ei tuon takia viitsi alkaa koneremonttia harjoittelemaan. Jos ostaisi halvalla peltoladan ja purkaisi siitä moottorin. Myynti-ilmoituksia tulemaan vaikkapa yv:llä
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2011
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Ensi viikolle on varattu aika tutun korjaamolle jossa mitataan puristuspaineet ja katsotaan kaasutinta.
Perjantaina olisi autokoulun liukkaan ajo mutta saa nähdä viitsinkö Ladalla mennä kun toimii huonosti.

Ladassani oli edellinen omistaja laittanut pissapoikasäiliön pumppuihin menevät sähköjohdot väärin päin, jolloin lasinpesin toimi ajovalojenpesimen katkaisimesta, viiksestä ei toiminut kumpikaan pumppu.
Vaihdoin sähköjohtojen paikkaa ja rapsuttelin hapettumia pois liittimistä ja nyt toimii molemmat pumput oikeista katkaisimista. Mieli tekisi laittaa lampunpesimet paikalleen mutta niistä taitaa olla liikaa huonoja kokemuksia.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Flaiman kirjoitti:katsotaan kaasutinta.
Flaiman kirjoitti:Perjantaina olisi autokoulun liukkaan ajo mutta saa nähdä viitsinkö Ladalla mennä kun toimii huonosti.
Eikös tämä ole polttoaineen suihkutuksella? Vai olenko ihan pihalla ( ei mitenkään poikkeuksellista! )?
Ja polttoainejärjestelmässäkö se vika on kun ei kerran toimi kunnolla?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2011
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

lada.h.s kirjoitti:eikös tämä ole polttoaineen suihkutuksella? Vai olenko ihan pihalla ( ei mitenkään poikkeuksellista! )?
Ja polttoainejärjestelmässäkö se vika on kun ei kerran toimi kunnolla?
Ei ole ruiskupeli, eikös sen jo vuosimallikin kerro. Ja viaksi on useampi ihminen arvellut kaasutinta tai kiihdytyspumpun kalvoa yms.
Kaasun jos painaa pohjaan niin meinaa hyytyä, tukehtuuko? Ja tästä johtuen pitkissä ylämäissä vauhti tippuu reilusti.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Jos booaa niin saa liian vähän, jos röpöttää niin saa liikaa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Vastaa Viestiin