
Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Nollasin trippimittarin,koska piti ottaa trippi työnantajalle laskutusta varten.Kas kummaa se pysäytti tripin ja matkamittarin.Kun töistä lähtiessä renkkasin trippimittarin nuppia niin molemmat mittarit alkoi toimia 

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Nyt on taas matkamittari jumissa.Eipä tuo ole edes katsastusvaruste.Matkan saa mitattua GPS:llä.Onneksi nopeusmittari toimii.Matkamittarin toiminta oli muutenkin nykivää.Olen omistanut auton 3kk ja perustuntuma on että kauppa ei ollut huono.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Pääasia on, että olet itse autoosi tyytyväinen. Ei kai tuon ikäistä autoa olekaan, missä ei mitään pientä laittamista oliai.
Muuten nuo geepeeässät ovat minun mielestäni ihan joutavaa varustelua. Ovathan ne ihan kivoja olemassa, mutta mitenkähän me nippelivammaiset pärjätäänkin ilman niitä.
Muuten nuo geepeeässät ovat minun mielestäni ihan joutavaa varustelua. Ovathan ne ihan kivoja olemassa, mutta mitenkähän me nippelivammaiset pärjätäänkin ilman niitä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Jos rehellisiä ollaan niin matkamittarin tarve on vähäinen.10tkm vuodessa,yksi öljyhuolto,siinä se on.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Katsoin huolto-oppaasta keskuslukituksesta,siellä sanotaan näin.
"A leak will cause the bi-pressure to run longer than five seconds,and if it runs for thirty-five seconds an internal control unit will automatically switch it off.
Minulla käy juuri näin.Vuoto on jossakin.Kaikki ovet avautuvat,mutta oikea takaovi ei aina sulkeudu ja peräkontti on kytketty pois käytöstä.Ensiksi kannattais katsoa peräluukun taitoksen letkun tiiveys.Matkamittari eteni 10,6 kilometriä ja pysähtyi jälleen.Töissä eräs henkilö vaihtoi autoa dieseliin ja antoi 2,5 litraa Shell Super Helixiä.Litran kun ostaisi sitä ja suodattimen niin pääsis öljyn vaihtoon.Tänä kesänä aion vaihtaa vielä jarrunesteet kun jarrutkin toimivat moitteetta eikä kosteutta jarrynesteissä ole,suositeltu vaihtoväli 2 vuotta.Jäähdytinnesteetkin vois vaihtaa.Lisäksi aion vaihtaa pa suodattimen,se sijaitsee taka-akselin luona.Muuta en aio tehdä ennen seuraavaa katsastusta joka on vajaan vuoden päässä.....no kopion vois kyllä avaimesta ostaa kun niitä on vain yksi.Tuntuu vain siltä että tämä helmi on ollut liian vähällä ajolla,1000km vuosi.Pilallehan siinä auto menee.
"A leak will cause the bi-pressure to run longer than five seconds,and if it runs for thirty-five seconds an internal control unit will automatically switch it off.
Minulla käy juuri näin.Vuoto on jossakin.Kaikki ovet avautuvat,mutta oikea takaovi ei aina sulkeudu ja peräkontti on kytketty pois käytöstä.Ensiksi kannattais katsoa peräluukun taitoksen letkun tiiveys.Matkamittari eteni 10,6 kilometriä ja pysähtyi jälleen.Töissä eräs henkilö vaihtoi autoa dieseliin ja antoi 2,5 litraa Shell Super Helixiä.Litran kun ostaisi sitä ja suodattimen niin pääsis öljyn vaihtoon.Tänä kesänä aion vaihtaa vielä jarrunesteet kun jarrutkin toimivat moitteetta eikä kosteutta jarrynesteissä ole,suositeltu vaihtoväli 2 vuotta.Jäähdytinnesteetkin vois vaihtaa.Lisäksi aion vaihtaa pa suodattimen,se sijaitsee taka-akselin luona.Muuta en aio tehdä ennen seuraavaa katsastusta joka on vajaan vuoden päässä.....no kopion vois kyllä avaimesta ostaa kun niitä on vain yksi.Tuntuu vain siltä että tämä helmi on ollut liian vähällä ajolla,1000km vuosi.Pilallehan siinä auto menee.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Vakoilin netistä,miten mittariston saa irroitettua.Se ei ole vaikeaa.Pienehköllä ristipääruuvimeisselillä irroitetaan viiksipakettien suojan alta 2 ruuvia,Ylemmmän puoliskon alta paljastuu kaksi kiinnitysruuvia,ne irti ja mittari on irti.En aivan irroittanut mittaristoa kun mittariston varalamppuja ei ole,ne voisi kaikki vaihtaa kun vasempi puolisko on pimeänä.Vaikka matkamittaristo on mekaaninen niin sitä ei pyöritä matkamittarin vaijeri vaan tieto tulee vaihdelaatikon anturilta mittariston moottorille joka pyörittää mittaria mekaanisesti.Netistä sain urkittua tiedon että mittaristossa on ollut kontaktihäiriöitä.Kolviakin on käytetty.
Jarrunestesäiliön korkissa on tiuha sihti,joka estää roskien menon jarrunesteeseen kun kansi on auki.Akkukotelon kansi taas suojaa akun jäähtymisesltä ajoviiman vaikutuksesta talvella ja mahdollistaa hyvän varauskyvyn lyhyissä ajoissa.Samoin akun kengät eivät saa suolakylpyä napoihinsa kuten vapaassa ilmatilassa olevat akut.
Joskus käynnistyksen jälkeen venttiilit ropisevat hetken ennenkuin öljynpaine saavuttaa täysin venttiilikoneiston (volkkarin koneissa kuulema tavallista).Moottorista minä tykkään.Veto on puhdasta lähteekö kiihdyttämään millä vaihteella tai millä nopeudella tahansa.10kg/hv tekee matkanteosta miellyttävää.Aivan kuten nykyaikaiseen Renault Clioon laitettaisiin 130hv:n moottori.
Jarrunestesäiliön korkissa on tiuha sihti,joka estää roskien menon jarrunesteeseen kun kansi on auki.Akkukotelon kansi taas suojaa akun jäähtymisesltä ajoviiman vaikutuksesta talvella ja mahdollistaa hyvän varauskyvyn lyhyissä ajoissa.Samoin akun kengät eivät saa suolakylpyä napoihinsa kuten vapaassa ilmatilassa olevat akut.
Joskus käynnistyksen jälkeen venttiilit ropisevat hetken ennenkuin öljynpaine saavuttaa täysin venttiilikoneiston (volkkarin koneissa kuulema tavallista).Moottorista minä tykkään.Veto on puhdasta lähteekö kiihdyttämään millä vaihteella tai millä nopeudella tahansa.10kg/hv tekee matkanteosta miellyttävää.Aivan kuten nykyaikaiseen Renault Clioon laitettaisiin 130hv:n moottori.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Viikon seisonnan jälkeen auto lähti kuin palmun alta,joten ruiskun paineakkukin toimii mainiosti ja syöttää heti tavaraa imusarjaan kun magneettiventtiilit avautuvat.Tänään pitäisi ajaa 620km netin ulottumattomiin..........
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Korjasin kuljettajan puolimmaisen lokasuojan kaaren,jossa on ainut oikea ruostepaikka tietääkseni koko autossa.Paikaksi oli laitettu sinkkipellin palanen jonka reunan pokkasin siten että sen sai työnnettyä lokarin kaareen.Kaaren muodon tein 10mm:n kierretangosta jonka taivutin ruuvipenkissä.Ylipitkänä se sai tuen terveestä lokarinkaaresta.Päälle mälli lasikuitukittiä.Nopeasti työskennellen jätin paikan vähän koholle jonka jälkeen sen saa hiottua ja maalattua.
Mittailin kulutusta kun oli mitattu matka.Keskikulutukseksi sekalaisessa maantie/moottoritie(1/3 osa) ajossa tuli 7,4 l/100km.Ei havaittavaa öljynkulutusta 1500km:n matkalla.Tänään paluureissulla ajoin 620km 6 tuntiin 35minuuttiin.Matkamittari elää omaa elämäänsä välillä voi tulla yli 500km nykivissä 160 metrin pätkissä.
Mittailin kulutusta kun oli mitattu matka.Keskikulutukseksi sekalaisessa maantie/moottoritie(1/3 osa) ajossa tuli 7,4 l/100km.Ei havaittavaa öljynkulutusta 1500km:n matkalla.Tänään paluureissulla ajoin 620km 6 tuntiin 35minuuttiin.Matkamittari elää omaa elämäänsä välillä voi tulla yli 500km nykivissä 160 metrin pätkissä.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Auton värikoodia ei löytynyt mistään.Niinpä jouduin turvautumaan vanhaan temppuun ja otin bensatankinkorkin läpän ja vein sen Hessumobiiliin ja johan rupesi löytymään.Spray maksoi 10€ ja lasikuitukitti 12€ ja molemmista suurin osa jäljellä.Autotarvikemyyjä kertoi että näitä 2.0E Audeja myytiin vähän,koska se oli kallis 140 000 markkaa/1990,sillä olisi saanut melkein 3 Ladaa tai kaksi Nissania.Mutta kuten joskus huomaa ei halpa aina tule edulliseksi ja kestokulutushyödykkeitä voidaan kierrättää vuosikymmenten saatossa useilla omistajilla.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kävin ottamassa avaimesta kopion suutarilla,8€,hän sanoi että uuttakin avainta kannattaa käyttää sillä vanha ja kulunut voi syödä lukon haittoja.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Joo kyllä. Itse otin aikoinani kopion Talbotin avaimesta ja uuden hienon kiiltävän avaimen kanssa kotiin riensin. Kokeilin niin eihän se piru edes kääntynyt ollenkaan
No pyöräyttelin kevyesti viilalla sieltä täältä (Metallimiehen silmähän on tunnetusti kymmenesosa millin tarkkuuteen pystyvä) ja kohtahan se avain alkoi kääntyä. Eli olisi kai ollut viisain ostaa vaikka uusi lukko koko rotiskoon.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Nyt autolla ajettu maaliskuun alusta arviolta 4500km.Yksikään merkkivalo ei ole syttynyt,ei kitise eikä natise.Öljyä lisätty pari desilitraa,jäähdytysvettä ei yhtään,ohjaustehostimeen pari dl öljyä,ei haise bensa eikä pakokaasukaan.Luonteva matkanopeus moottoritiellä 150 jota voisi ajaa maailman tappiin.Ajon vaivattomuudesta kertoo se että kun ajoin 620km pohjoiseen,sitten kävin kylässä pari tuntia ja vielä 3 tuntia maalasin lateksilla taloa ennenkuin uni alkoi maistua ja olenhan sentään kohta 53 vuotias!
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Korjasin vanhan Audin tyyppivian,rispaantuvan vaihdekepin palkeen.Hessumobiilissa oli vain punainen ja sininen.Ostin sinisen.Palje tulee vaihdekepin ympärillä olivaan kehykseen kehyksen muotoisella listalla kiinni jossa on 4 ruuvia.Yli pursuvat leikkasin pois.Kiilahihnoihin laitoin niihin tarkoitettua spräytä jonka väitetään jopa pidentävän hihnan käyttöikää.Ilman ilmastointilaitetta helteessä ajo ei ole todellakaan mitään juhlaa.Kerran havaitsin jäähdyttimen puhaltimen vielä puhaltavan auton pysähtymisen jälkeenkin,että tällainen ominaisuus.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Samarakin puhaltaa vielä vaikkei ole virrat päällä...Jaska HKI kirjoitti:Kerran havaitsin jäähdyttimen puhaltimen vielä puhaltavan auton pysähtymisen jälkeenkin,että tällainen ominaisuus.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Toinen Samara puhaltaa, toinen ei. Ja kolmas jos on parkit päällä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.