MoottoriPyöräily
Re: MoottoriPyöräily
Yksi reissu ajettu pari viikkoa sitten ja lähellä oli ettei jäänyt viimeiseksi. Henkilöauto tuli kolmion takaa eteen, vauhtia 80, onneksi sain väistettyä ettei tullut suoraa osumaa vaan lähinnä auto kiilasi ulos tieltä. Ilmalento pientareelle/ojaan, ei muita vammoja kuin mustelmia ja kipeä olkapää. Onneksi oli kunnon ajovarusteet päällä ja tuuria aika lailla mukana tällä kertaa. Sen jälkeen ei ole tullutkaan ajeltua, tosin omat pyörät on remontissa, kolarin sattuessa oli alla kaverin pyörä.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Re: MoottoriPyöräily
Toukokuun alussa aloitettiin ajokausi. Tänään viimeksi n.100km. Nyt alkaa ajoasento olla sopiva, kun sai jalkatapit alemmaksi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: MoottoriPyöräily
Edelispäivänä olin koeajolla Kawa 900 Ninjalla, on TEHOA! ja helposti saa ajokortin hyllylle.
Myös sain koeajaa Yamaha Vmaxia, sekin melkoinen veturi.
Myös sain koeajaa Yamaha Vmaxia, sekin melkoinen veturi.
Re: MoottoriPyöräily
Toissa yönä loppu mulla ajot. Kiertokangen alapään laakeri levisi ja nakkas rojut yläkertaan. Kerkes 3viikkoa olla ja vieläpä liikkeestä ostin..
autoton.. vielä
Re: MoottoriPyöräily
huomenna alkaa ajot taas täysin rempatulla moottorilla (1000-1400e remontti) eli vaan ohkot on vanhaa.
tässähä oottaa niinku kissa kuumaa puuroa pyörää takas
tässähä oottaa niinku kissa kuumaa puuroa pyörää takas

autoton.. vielä
Re: MoottoriPyöräily
Se on mukavan halpaa tuo koneen remontointi. 

http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: MoottoriPyöräily
Tänään vaihdoin 1kpl stefan kuskinpuoleinen etuvaimenninputkeen.
Irroitus helppoa, kokoominen hitaampaa.
Laitoin punaista ohjaustehostinöljyä. Vajaa 2.desiä.
Minkä verran, tai mikä olis sellainen yleismäärä.?
Otin koeajon ja tuntuu ihan sopivan jämäkältä.
Kyseessä Honda cepari 600 -89.
Irroitus helppoa, kokoominen hitaampaa.
Laitoin punaista ohjaustehostinöljyä. Vajaa 2.desiä.
Minkä verran, tai mikä olis sellainen yleismäärä.?
Otin koeajon ja tuntuu ihan sopivan jämäkältä.
Kyseessä Honda cepari 600 -89.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: MoottoriPyöräily
Terve!
Etuhaarukan öljymäärään ei voi antaa mitään yleisohjetta; merkistä ja mallista riippuen määrä voi olla 50...500 cm3 putkea kohti.
Jos pyöräsi on Honda CBR600F, on oikea öljymäärä oikeassa putkessa 361 cm3 ja vasemmassa 371 cm3.
Öljypinnan on ulotuttava 120 mm päähän haarukkaputken yläreunasta, kun haarukka on täysin kokoonpainettu, eikä putkessa ole jousta.
Ennen mittausta on haarukkaa "pumpattava" useita kertoja (ilman poistamiseksi) ja sitten annettava öljypinnan tasaantua.
Valmistaja suosittelee automaattivaihteistoöljyn käyttöä, ohjaustehostinöljy on tavallisesti hieman ohuempaa, mikä lienee Suomen oloissa oikein hyvä asia.
http://www.izhmoto.ru/-terveisin
SvS

Etuhaarukan öljymäärään ei voi antaa mitään yleisohjetta; merkistä ja mallista riippuen määrä voi olla 50...500 cm3 putkea kohti.
Jos pyöräsi on Honda CBR600F, on oikea öljymäärä oikeassa putkessa 361 cm3 ja vasemmassa 371 cm3.
Öljypinnan on ulotuttava 120 mm päähän haarukkaputken yläreunasta, kun haarukka on täysin kokoonpainettu, eikä putkessa ole jousta.
Ennen mittausta on haarukkaa "pumpattava" useita kertoja (ilman poistamiseksi) ja sitten annettava öljypinnan tasaantua.
Valmistaja suosittelee automaattivaihteistoöljyn käyttöä, ohjaustehostinöljy on tavallisesti hieman ohuempaa, mikä lienee Suomen oloissa oikein hyvä asia.
http://www.izhmoto.ru/-terveisin
SvS

Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: MoottoriPyöräily
Eukolle hommasin kesäkuun puolivälissä Kawasakin, joka on malliltaan EN500. Kumman lepposa on, ajeleehan tolla itekin.




Re: MoottoriPyöräily
En tiennytkään että IC:llä on myös tehdasversio tästä jääajoneuvosta.

Vastaavia omavalmisteita on bongattu Kallastella Peipsin kalastajilla joskus 90-luvulla.
Näillä on myös ihan oma kutsumanimensä, olisko kellään tiedossa?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: MoottoriPyöräily
Terve!
Vehje on Мотовездеход САМСОН. Siis Samson.
Erityistä kutsumanimeä en kuitenkaan tiedä.
Respektiä,tov. samarai! En nimittäin odottanut, että joku tunnistaisi pelin ja sen käyttötarkoituksen.
SvS
Vehje on Мотовездеход САМСОН. Siis Samson.
Erityistä kutsumanimeä en kuitenkaan tiedä.
Respektiä,tov. samarai! En nimittäin odottanut, että joku tunnistaisi pelin ja sen käyttötarkoituksen.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: MoottoriPyöräily
Kiitosta vaan respektistä.
Näillä vehkeillä on venäläinen kutsumanimi "Karakat" ja Itä-Virossa yleisempi taitaa olla "Karakatitsa".
Löysin yhden videon ko. vehkeiden kokoontumisajosta Kallastelta. Siinä näyttää suurin osa olevan 4-pyöräisiä "karakatteja" ja monissa koreina näyttää olevan 90-luvun alussa Suomesta roudattuja Datsun Cherryjä, joita varmaan itsekin vein sinne silloin joku 10kpl.
Tartolainen kaverini aikoinaan kertoi, että noiden rakentajat käyttivät renkaina aluksi traktorien ja puimurien sisärenkaita, mutta ne eivät olleet kestäviä. Sittemmin Tarton "Raadi"-sotilaslentokentän Peipsillä kalalla käyneet sotilaat tarjosivat käyttöön pommikoneiden renkaita, mitkä olivat paljon vahvempia. Lisäksi ne olivat "kaksikammioisia" - niin että kun yksi puoli on tossu, niin toinen kantaa vielä. Ulommainen päällyskumi leikattiin suikaleiksi, jotta se saatiin kevyemmäksi ja kantavammaksi. Siihen myös laitettiin pultteja "nastoiksi", jotta liikkuisi paremmin jäällä ja lumella. Kuvassa
Tuo Tarton "Raadi Lennuväli" oli muuten yksi suurimmasta Varsovan liiton sotilaslentokentistä, jossa tukikohtaa pitivät Neuvostoliiton strategiset pommikoneet - mistä syystä Tarton kaupunki oli myös suljettu ulkomaalaisilta. Tukikohdan johtajana toimi Neuvostoliiton loppuun asti tsetseenikenraali Dzohar Dudajev, joka vallankumouksen aikana kieltäytyi lähettämästä neuvostojoukkoja Tallinnaan sulkemaan TV-torni ja eduskunta, sen sijaan hän lähetti sinne liikkuvan sotilaskeittiön. Tästä syystä Tartossa nykyisen Barcley-hotellin seinässä ja Dudajevin entisen työhuoneen vieressä on muistolaatta hänestä. Dudajevhan sai surmansa kohtalokkaan satelliittipuhelun jälkeen venäläisten raketti-iskussa v.1996.

Näillä vehkeillä on venäläinen kutsumanimi "Karakat" ja Itä-Virossa yleisempi taitaa olla "Karakatitsa".
Löysin yhden videon ko. vehkeiden kokoontumisajosta Kallastelta. Siinä näyttää suurin osa olevan 4-pyöräisiä "karakatteja" ja monissa koreina näyttää olevan 90-luvun alussa Suomesta roudattuja Datsun Cherryjä, joita varmaan itsekin vein sinne silloin joku 10kpl.

Tartolainen kaverini aikoinaan kertoi, että noiden rakentajat käyttivät renkaina aluksi traktorien ja puimurien sisärenkaita, mutta ne eivät olleet kestäviä. Sittemmin Tarton "Raadi"-sotilaslentokentän Peipsillä kalalla käyneet sotilaat tarjosivat käyttöön pommikoneiden renkaita, mitkä olivat paljon vahvempia. Lisäksi ne olivat "kaksikammioisia" - niin että kun yksi puoli on tossu, niin toinen kantaa vielä. Ulommainen päällyskumi leikattiin suikaleiksi, jotta se saatiin kevyemmäksi ja kantavammaksi. Siihen myös laitettiin pultteja "nastoiksi", jotta liikkuisi paremmin jäällä ja lumella. Kuvassa
Tuo Tarton "Raadi Lennuväli" oli muuten yksi suurimmasta Varsovan liiton sotilaslentokentistä, jossa tukikohtaa pitivät Neuvostoliiton strategiset pommikoneet - mistä syystä Tarton kaupunki oli myös suljettu ulkomaalaisilta. Tukikohdan johtajana toimi Neuvostoliiton loppuun asti tsetseenikenraali Dzohar Dudajev, joka vallankumouksen aikana kieltäytyi lähettämästä neuvostojoukkoja Tallinnaan sulkemaan TV-torni ja eduskunta, sen sijaan hän lähetti sinne liikkuvan sotilaskeittiön. Tästä syystä Tartossa nykyisen Barcley-hotellin seinässä ja Dudajevin entisen työhuoneen vieressä on muistolaatta hänestä. Dudajevhan sai surmansa kohtalokkaan satelliittipuhelun jälkeen venäläisten raketti-iskussa v.1996.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: MoottoriPyöräily
Sdelano v SSSR kirjoitti:Tuo Tarton "Raadi Lennuväli" oli muuten yksi suurimmasta Varsovan liiton sotilaslentokentistä, jossa tukikohtaa pitivät Neuvostoliiton strategiset pommikoneet - mistä syystä Tarton kaupunki oli myös suljettu ulkomaalaisilta.
Tuolla on vielä aika paljon jäljellä noita rakennuksia,kiitoratoja ja rullausteitä.Alue on,kuten muutkin neuvosto tukikohdat,lujasti saastunut.Raadin järvi on saatu puhdistettua ja tuon alueen paikalle tullee uudisrakennuksia.Viime kesänä tuolla tuli käytyä ihmettelemässä
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Re: MoottoriPyöräily
Joo näin on, vanhoja neuvosto-aikaisia alueen rakenteita on edelleenkin pystyssä - tosin aika surkeassa kunnossa ja alue on tosiaan ongelmajätteistä pahasti saastunut. Itse kävin tuolla kentällä ensimmäisen kerran v. 1991, jolloin kaverin kanssa ihmeteltiin aidan takaa neuvostokoneita, silloin vielä alueella oli sotilaita ja se oli Venäjän hallinnassa. Joskus 90-luvun puolivälissä sinne siirtyi Tallinnan tieltä autotori, jossa basaarityyppisesti viikonloppuisin tehdään autokauppaa.
Pieni knoppikysymys tuli myös mieleen.
Vielä 1900-luvun alkupuolella tuosta alueesta suuri osa kuului Raadin kartanolle, jota hallinnoi baltiansaksalainen Liphart-aatelissuku.
Tähän samaan baltiansaksalaiseen Liphartien sukuun kuului myös yksi Neuvostoliiton autoteollisuuden merkkihenkilöistä. Kukahan on kyseessä?
Pieni knoppikysymys tuli myös mieleen.
Vielä 1900-luvun alkupuolella tuosta alueesta suuri osa kuului Raadin kartanolle, jota hallinnoi baltiansaksalainen Liphart-aatelissuku.
Tähän samaan baltiansaksalaiseen Liphartien sukuun kuului myös yksi Neuvostoliiton autoteollisuuden merkkihenkilöistä. Kukahan on kyseessä?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: MoottoriPyöräily
Andrei A. Liphart mainitaan johtavaksi insinööriksi GAZ M 20 Pobeda:n suunnitelussa.Tuo nyt selvisi netistä kaivamalla.Sitä en tiennytkään,että hänellä on yhteyttä saksalaiseen aatelistoon ja tuohon Raadin kartanoon.
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98