Pavlovits kirjoitti:Lämmityslaite ei kuulunut vakiovarusteisiin. Isä Pavel tuunasi kuitenkin eräänlaisen lämmittimen. Ei tosin oikein tehokkaan.
Se on kyllä aika kumma kun näissä vanhoissa autoissa ei ole välttämättä edes sitä lämmityslaitetta. Luulisi sen olevan hyvin halpa
valmistaa.
Eikös se kennon koko ole aika ratkaiseva lämmityslaitteen tehon kannalta?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Mikäköhän näis mehtälöyvöis on, ko on useampaan ammuttu vasempaan takakylkeen? Tuossa on siinnä kohti reikä ja sit minkkitarhojen takana on yks Skoda 1201 paku, ni siinähi on. Ja samas kohtaa.
Ilmeisesti noita 1201 Skodia ei ole paljoa tuotukaan suomeen? Ainakin ymmärsin näin, kun jutustelin Automuseon Hirvosen kanssa..
Tällainen:
(Klikkaamalla isompi)
Ja nimenomaan 3-ovinen umpikylki..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Lahna Skoda nimitystä olen kuullut näistä käytettävän. Onko muut?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lahnapa Lahna. Tämmöinen pakumallinen jos olisi Juuassa 60-luvulla ollut liikennekäytössä. väittäisin sen nähneeni. Noihin aikoihin olivat pitäjän henkilöautot ahkerasti bongattuja, ja melko monen rekisternumerotkin takaraivossa. Niitä kyseltiin kavereilta Kulmabaarin nurkkapöydässä. Aika monen rekkari muistuu vieläkin mieleen.
Varsinkin Jokari on meikäläistä usein nimitellyt pussihousumieheksi. Olen sen kuitenkin ottanut enemmän kunniamainintana. ..tässä kuva vuodelta -69.
Lainaten partiolaisten slogania: Kerran pussihousumies. aina pussihousumies. http://i362.photobucket.com/albums/oo65 ... 1277570756