Moi
Tuolta vanhemmista topiceista löytyy myös ton mun ikuisuus turbolada rojektin tarina (joka ei oikeen saa päätöstä osakseen

)
Siinä speksit:
-Ladan 1600cc orggis motti kevyesti portatulla kannella
-Imusarja neljällä 360(muistaakseni)cc/min suuttimella, 52mm kaasuläpällä, imusarja siis ite tehty
-Ahtimena juurikin tuo T25 itetehyn (turhan pitkän) pakosarjan jatkeena
-2,5tuuman putkisto loppuun asti
-Kuuleri järkäle, eli kenno 30*60*7,6cm kooltaan
-Syttypuolella Fordin EDIS4 hukkakipinä
-Ja mega ohjaa ruiskun ja sytkän
-Innovaten LC-1 haistelee pakokaasun ja antaa tiedot niin mittarille kuin megallekin.
-Ja lootakin on vaihettu Fiatin silee kylkiseen josta myös isompi kytkin yms...
Eli ite moottori on käytännössä täysin vakio, lisätty vaan ruisku ja urpo
Kokemuksia nopeasti säädetystä vehkeestä:
-Herääminen isosta ilmatilasta ahtoputkissa ja pakosarjassa huolimatta
erittäin nopeaa Käytännössä 1500rpm:stä polkastuna paineet on heti pelissä (paineet 0,9) Ja jatkuu tasasen mukavina aina tuonne 6500rpm missä mulla on vielä rajotin (vois varmaan nostaa, mutta säädetty ei ole vielä tonne asti niin ei tohi)
-Teho arviolta 150hp tienoilla, perää se heittää soralla vielä nelosella, asfaltilla irtoaa (jos ei halua sutata toisella renkaalla

) kakkosella kaasusta pito, kytkin pitää loistavasti, tosin liikkeelle lähtö muistuttaa monesti sintteriä, on tossa jäykempikin asetelma, että kun totuttelee aikansa niin pääsee nätisti liikkeellekkin.
-Käynti vielä tässävaiheessa kun säädöt hiukan hakusessa, välillä nykivää (liikkeelle lähtö) ja pientä nykäsyä kaasua polkastessa, huolimatta ihan kohtalaista. Kun jaksaa säätää sytyt ja polttoaine kartat kohilleen niin eiköhän se käy aivan loistavasti. Nyt kun säätöihin on käytetty muutamaan kertaan parituntia, eli työsarkaa riittää vielä.
Eli tuo T25 hieno vaihtoehto 1500-1700cc ladan koneisiin, omaan makuun jopa liian pieni. Tuo ei "potkase" juuti mittään missään vaiheessa, vaan lähtee tasasesti vetämään. Ja riittää hyvin hengittävässä koneessa 250hp, ladan koneessakin luulen että saan tuolla 200hp rikki, se kyllä vaatii jo luultavasti 1,5barin paineet, ja kansi pitää värkätä uusiksi.
Mutta tollasta tommosesta paketista, kysäse jos tahot tietää jotain lisää. Mitään ahtimen karttoja yms en ole laskeskellu, taikka oikeanlaisia mitotuksia kaasuläpälle tms. Laittaa mitä on ja suurentaa sitten ko huomaa et ahistaa