lada1500 (2105)

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
ladatuning

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja ladatuning »

myydään tuplien imusarjat 40e toisest imusarjast se keskikorvake lohen irti mut alumiinihitsil suapi paikallee
ladatuning

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja ladatuning »

viipurista palattu.. mitää ei reissulta tarttunu mukaa. ladan uusi moottori setuppi on saatu mietittyä. heräsikin tuossa miettiessä kysymys että jos laskee lohkosta ei kannesta tartteeko niitä vahvikehitsejä sinne laitella?
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Ei periaatteessa tarvitse vahvikkeita, mutta lohkosta et saa laskettua tarpeeksi että saisi riittävän puristus-suhteen.
21013 2300tic
ladatuning

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja ladatuning »

ladasta kone irti. tehää tääki ny kerralla kunnolla. kansi lähtee pajalle siitä lähtee 1.5mm poes luovuin lohkostalaskusta kun aika ei tahdo riittää.
ostolistaa:
-virinokka
-bensapumppu
-B-painee säädin (tilauksessa)
-10mm letkua joku 1m
-2m 2.25 tuumasta putkee että vanhaa voi hieman muotoilla uuten pako/imusarjayhistelmää
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

ai että teet oikein kunnolla.... Lohkoa laskematta...hyvä vitsi :lol:
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
ladatuning

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja ladatuning »

Heh no paremmin kun viimeksi :D no kansi lähtee todennäköisesti huomenna pajalle
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

no mikä siinä sitten tulee paremmin tehtyä? samasta 2 milliä lasketusta kannestako meinaat vielä 1,5 ottaa pois? :shock:
jos eri kannesta niin tiedoksi vaan, se 1,5mm nostaa puristusta vielä vähemmän kuin se 2 milliä... :roll:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
ladatuning

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja ladatuning »

siis erikannesta. no niihän se tekee muttaku tarkotus on se virinokka siihe asentaa ja sit mäntii pitää portata niitä venakoloja. joku 11 noston 290 tai 300 asteinen nokka
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

taitaa olla niin että tuommonen nokka myös vaatii niitä puristuksia, ilmeisesti jokatapauksessa joutuu niitä venakoloja tekemään niin eikö se ole sitten sama tekeekö niistä puoli milliä syvemmät... :roll:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja START »

lohkosta vaan pois, ei siitä muuten mitään tuu.
edelleenkin männät ainakin lohkon tasalle ja kansi 3,5mm vinoon laskettuna vahvikehitsausksilla sit on runtua.
vaikka ei kai tommonen loiva nokka vaadi kun jotain 11 puristukset..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ladatuning

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja ladatuning »

nii samapa tuo ottaako siitä männäpäält vähä enemmä tää on siis evo 1 kone joho on vaa tarkotus saaha vähä piristystä koska ensin kori ja alusta pitäs saaha johokki kondiksee.. evo2 kone voisi olla 1600 lohkostalaskettu 8)
ladatuning

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja ladatuning »

kantta odotellessa laitettu nappis parempaa reilaa. weberin dgv ja modattu vakioputki 1 vaimentimel. säädin sytkää vähän aikasemmallee se oli muuteki vähä sekasi ja nyt pelaa. toivottavasti kans tulis jo huomenis...
ladatuning

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja ladatuning »

kansisaapui vihdoin. samalla reissulla tarttui mukaan sähköinen bensapumppu ja sytytystulppia. ladaan asennettu uusi kytkin (sachs)
ladatuning

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja ladatuning »

dodhii ladasta pätkitty jousia edestä 1 kiekka takanta 2 kierrosta. tulikohan perästä liian matala :? onneksi ne oli varaosa ladan vanhat lyhennetyt jouset.
http://s946.photobucket.com/albums/ad30 ... CN0873.jpg

kannestakin räpsäsin kuvan venat irti vielä ja kanavien loppu työstö ja palotilat ja venat kiiltämään ja venttiilien hionta
http://s946.photobucket.com/albums/ad30 ... CN0868.jpg
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

Re: lada1500 (2105)

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

väittäsin että tätä ladaa ei nähdä koskaan rallis...kaikki tän foorumin viritetyt ladat on tehty paljon paremmin ja niistäkin viel pitkä matka f-cuppiin...ja kun taatusti kyselet mun ladan koneesta nii ny on kii 1700 lohko mistä laskettu sen verran et männät tulee pari kymppiä lohkon yli, lisäks marteliuksen 4-2-1 peltisarja+ 300 asteinen nokka-akseli ja koko hommaa ruokkii dellorton 45 dhla vaakaimut, kansi on ite muokattu ja virtaa sen minkä noin matalaviritteinen tarvii ja tosta olis viel tooooooooosi pitkä matka f-cuppiin....
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Vastaa Viestiin