Rock-Ladat starttasivat Helsingistä!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Rock-Ladat starttasivat Helsingistä!

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tai siis tietenkin 2 näistä on kerholaiselta. Minun FINE ja yksi Laatokan kiertänyt 2105 1200s. Muut on sitten keräilty mistä sattui saamaan.

Pohjois-Karjalasta 3. Päijät-Hämeestä 3. Yhden ostivat suoraan Riihimäeltä tai Hämeenlinnasta. FINEhän oli minulla Liikkuvana myynnissä ihan missä vaan.

Tässä ei ole mitenkään tarkoitus KannuMaalata kaikkia näitä Ladoja. Se Artisti joka antaa nimensä jollekin autolle voi halutessaan vaikuttaa auton koristeluun. Ei tuo SpreyMaalaus ole ainoa tapa auton nimikoimiseen.

Petri Nygård on itse harrastanut tietääkseni Graffitimaalausta ja oli kai luonnollista, että hän halusi auton maalattavaksi tällä tavoin. Väittäisin että autoa ei roisiskittu, ruiskittu ja töhritty. Videossa näkyy vasta maalauksen hahmotelma. Graffitimaalaus ei ole kaikkien mieleen, mutta se on varsin suosittuakin. Ja kun sellainen maalaus tehdään kunnolla niin se on oikeaa maalaustaidetta.

Maalataanhan moniian autoihin kuvia. Toisia mattamustataan. Jotkut maalataan oikeissa automaalaamoissa. Joku lyö tarroja autoon. Eräät liittävät autoihinsa kaikkia mahdollisia polyuretaani- ja muita muovirakenteita. Periä aletaan varmaan taas kohta nostaa 80-lukutyyliin. Toiset entisöivät melkoisia Aihioita lähes tyhjästä.

Olisihan tässä Projektissa voitu käyttää vaikka Pemareita 80-luvulta. Vaihtoehtojahan olisi ollut rajattomasti. Mutta mikä muu vielä kohtuullisen hyvin saatavana oleva sopuhintainen automalli herättäisi yhtä paljon Intohimoja kuin TakaPotkuLata?

Keksikääs joku muu sopiva automerkki, joka saa tunteet liikkeelle niin että se herättää aina jonkin tunnelman, mielikuvan tai mielipiteen. Ja tämän merkin olisi oltava kohtuu helposti saatavana ja kohtuulliseen hintaan.

Tätä Projektia ei kannata ihan hirveästi vielä arvostella tuon Ilta-Sanomien 16sekunnin videopätkän perusteella. Missään tuolla ei haluta tehdä Ladasta PELLEÄ, kuten tässä eräs väitti. Lukekaa sieltä se tarina ja yrittäkää sen perusteella muodostaa kuva siitä, mitä näistä autoista ajateltiin suunniteltaessa.

TakaPotku on todella eksoottinen kokemus monelle nykyisiin elektroniikkaa täynnä oleviin Vekottimiin tottuneille. Ei sellaisi kokemuksia enää ihan jokaiselle tarjoilla. Se että niitä Ominaisuuksia on voi olla monelle todella iso juttu.

Lada on Vakava, Hauska, Erikoinen, Tuttu ja sellainen, että aina joku tulee juttelemaan omista LadaKokemuksistaan. TakaPotku on meille suomalaisille läheinen vielä. Moni on edelleen haikea kun hävitti sen. Moni muistaa olleensa häpeissään kun joutui kouluun Ladan kyydissä. Näistä on kaikilla jotain sanomista. Ja se on tärkeää tässä jutussa.

Eli Oksettaminen on eräs reaktio, jota tässä haetaankin. Mutta muitakin tunteita nämä siis varmaan herättävät ja toivon, että päämäärä saavutetaan ja KAIKKI PÄÄSEVÄT PERILLE.

Minä olen tässä vain sivupersoona enkä ole mikään primusmotor. Idea on muualta. Minä vain lupaudui osallistumaan toteutukseen koska asia on hyvä, idea on hieno ja minulla on kapasiteettia toimia tällaisessa.

Ja minulla on ollut KIVAA! Paljon on ollut työtä, mutta minä olen Nauttinut. Eikä tämä vielä ole loppu. Huomenna Kotkassa, Sunnuntaina missä lie.

"Eilen oltiin Mikkelissä. Huomenna en muista missä. Silti kaikki mukaan tulla nyt saa." Sami Babitsin
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
latiska

Viesti Kirjoittaja latiska »

siis toihan on just siis NIIIIN loistava juttu!!!! :D
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Onpas ihan positiivinen juttu; riippumatta siitä menevätkö Ladat kaupaksi vai ei ja mihin hintaan ja mitä niille sitten tapahtuu. Voisi sanoa, että tarkoitus pyhittää keinot.
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

Tärvelty purkukuntoon ja tämä onkin taidetta.
Miksi tuon ensimmäisen tuhrijaa rangaistaan, jos saadaan kiinni, kun pitäisi ennemmin antaa taiteilija-apurahaa. -Uransa alussa olevalle taiteilijalle. :lol:
PöyhöinKuusaalt

Näissä on se hiuksen hieno ero, että ensimmäisen on tunannut JOKU??? ja toisen auton OMISTAJA.

Vai eikö näiden asioiden välillä ole mitään eroa? Vai eikö eroa haluta nähdä?

Esimerkkinä voitaisiin mainita että jos minun IIZIini laitettaisiin luvatta madallussarja, traktorilevyiset renkaat, karvasisusta ja suppivuuhverit sekä discovalot ILMAN MINUN LUPAANI, niin se menisi Polliisiasiaksi. Jos taas antaisin jonkun ystäväni tehdä tuon, niin se olisi luvallista tunausta.

Miettikää aina tarkoin mitä omille kulkuneuvoillenne teette, mutta älkäätten nyt niin hirveästi olko mieltä sellaisesta projektista jota ette ole edes nähneet. Tai mieltä saa olla, mutta se vain on niin, omistajalla ja haltijalla on oikeus tavaraan ja muut voivat kyllä tarjota apuaan tämän tavaran kohtalosta päättämisessä, muttei heillä juurikaan ole valtaa yli omistusoikeuden.

Ja kyllä ne RipsiPiirakatkin siellä paikallisen miestenhuoneessa voivat olla taidetta. Usein tosin JuostenKustua KusiPää -taidetta. Maailmassa on paljon sellaista hienoutta ja kauneutta, joka ei jokaisen silmälle sovi. Ja sehän Immeisestä tekeekin niin monimuotoisen Eläimen.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tämän kerhon perustajat eivät varmaankaan ajatelleet tästä tulevan niin ryppyotsaisesti asioihin suhtautuvaa, kuin jotkut tekevät.
Nyt on vireillä Maikkarin formulalähetysten vetomiehille suunnattu häviäjän rangaistus. Yhtenä vaihtoentona on se. että häviäjä ajaa loppuvuoden yksityisajonsa Ladalla, johon on selvästi merkitty, mistä on kysymys. Jos tätä ei nyt otettaisi pelleilynä eikä pyhäinhäväistyksenä, voitaisiin miettiä. miten asiaa voitaisiin hyödyntää kerhon tunnetuksi tekemiseen. Tätä asiaa voi äänestää Maikkarin netissä. Jos tämä Lada-asia toteutuu, voisi kerho olla jollain tavoin mukana, esim. nimittämällä häviäjän kunniajäsenekseen, avustamalla Ladan hankinnassa tms.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
lada.h.s

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Ajatus on hyvä. Muuta en voi sanoa. Mutta en ole koskaan ymmärtänyt oikein minkäänlaista ( paitsi itse harrastamaani ) tuningia.
Mutta en mene tuomitsemaan ketään koska en tiedä tästä asiasta mitään ja koska kilikalilla ei tärvelty tämän tempauksen yhteydessä
yhtään Nappista tai Tuplalamppua! Pisteet siitä!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
PöyhöinKuusaalt

Mutta enpä tiedä onko Kerho kiinnostunut ns. Julkisuudesta tai nähdäänkö Kerhossa tällaiset asiat mahdollisuuksina.

En esimerkiksi yhtään tiedä miten näihin minun touhuiluihini suhtaudutaan Kerhotasolla. Enhän minä näissä Lada Kerho ryn valtuuttamana liikuskele vaikka kerhopaitoja ja tarroja mukanani kantelenkin. En siis esiinny kuin vain yhtenä kerholaisena.

Mutta mitäpä sitä voisi tehdä kerholaisena, jos aina jostain lupia ja suostumuksia kyselisi. Voisinhan kyllä yhtä hyvin pitää päälläni DIO Holy Diver -teepaitaa tai Misfits - CrimsonGhoul -hupparia.

Toiveeni kuitenkin on, että Kerhon tunnettuus lisääntyy ja Lada saa huomiota ja kiinnostus vekottimeen säilyy ellei jopa lisäänny.

Kotkassa oli ainakin paljon kiinnostunutta nuorisoa ja erinäisiä kommentteja tuli valtavasti kun korjasin Petri Nygård -Combia. Monenlaisia kyseltiin, ihmeteltiin ja heitettiin PilkkeitäSilmäkulmaan. Siis yksinkertaisesti näistä Vehkeistä oltiin kiinnostuneita ja uteliaita tietämään niistä sekä itse projektistakin. Ostomahdollisuuksista kyseltiin ja kokemuksia kerrottiin.

Ja minulle itselleni tietysti on tärkeintä, että Kuvittelen olevani hyvällä asialla ja että minulla on itselläni HyväViilis. Näin on toistaiseksi ollut. Ja huomenna jatketaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Tämän näköisiäkin autoja siellä oli:
http://yle.fi/alueet/kymenlaakso/2010/0 ... 70486.html
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kävästiin tänään Pöyhöin kanssa hoitelemassa tuo maalailtu lata pelikuntoon. Sehän oli toki museomiesten himoitsema 1.5 kombi 2105-sisustalla ja mittareilla. Eli juuri oikea kohde tärvelemiselle :lol: Läpimätä paska, eikä mitään muuta. Mielestäni siis täysin oikea kohde pikku maalailuille..
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Pavlovits kirjoitti:Tämän kerhon perustajat eivät varmaankaan ajatelleet tästä tulevan niin ryppyotsaisesti asioihin suhtautuvaa, kuin jotkut tekevät.
Itse olin kerhon perustavassa kokouksessa ja odotin kyllä Lada Kerhon olevan jotain ihan muuta. Oikeastaan luulisi kerho idean isän eli Mobilian automuseona toivoneen jotain muuta, kuin mitä on lopputulos, kyseessä kuitenkin museo eikä romumetallin keräys yritys.

Onhan se hienoa, että Lada kelpaa mannekiiniksi kaikkeen, ei tämmöinen tempaus myisi mitään jos kohteena olis 80-luvun Nissan Sunny tai Toyota Corolla. Mutta kyllä tää niin tekemällä tehty tempaus on, kuten kaikki muutkin hyväntekeväisyys keräykset yleensä, että ihan turhaa tuhotaan Ladoja.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Lada-Jussi kirjoitti:Onhan se hienoa, että Lada kelpaa mannekiiniksi kaikkeen...
Niin, ensin maailman saastuminen => Lada, nyt hullut => Lada. Nopeasti pääteltynä mielikuva on että hullut maailman pilaajat ajavat Ladalla.
Koskahan tulee joku köyhientuki poppoo ja haluaa Ladan keulakuvakseen?
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nii justiinsa, ja ei kyllä mun päätä ole Ladat juuri parantanut, ehkä monien mielestä päin vastoin, saattaa noi rokkaritki olla ton projektin jälkeen hoidon tarpeessa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

pressa kirjoitti:Niin, ensin maailman saastuminen => Lada, nyt hullut => Lada. Nopeasti pääteltynä mielikuva on että hullut maailman pilaajat ajavat Ladalla.
Koskahan tulee joku köyhientuki poppoo ja haluaa Ladan keulakuvakseen?
Jotenkin ei yllättänyt Pressan suhtautuminen asiaan.
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Menkääs ehdottamaan esim. Datsun-Nissan -klubille jotain vastaavaa törvelemistä joillekin 100A/120AF -autoille, niin tuskin ottavat hekään sitä "hyvänä huumorina". Että ihan pressa asiaa puhuu. Jos toiset taas täällä haluaa pitää yllä kummelikerhomainetta, pitäköön. Ittelle se juttu on ollut WANHA jo pitkän aikaa. Jos asenteiden halutaan muuttuvan, niihin pitää itse vaikuttaa omalla käytöksellään. Sama asiaa vaalitaan varmasti jokaisen autokerhon kohdalla.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Vastaa Viestiin