Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tervehdys.
Napsahtelusta. Ääni ei mielestän ole huolestuttava, vaan sellainen pieni napsahtelu kuulostaa vas. tavaratilasta. En ole käynyt likempää kuuntelemassa kun joku muu olisi kuskina. Ääni loppuu jonkun ajan kuluttua ja ilmaantuu taas uudestaan monttuosuuden ajon jaälkeen. On pois niin kauan kuin ei aja monttuja mutta on sattunut parikertaa että kun on muutaman kilometrin tasaisen jälkeen ajanut montut takaisin päin on napse loppunut. Tästä syystä on epäilyni painopiste siinä että jomman kumman pään täyttyy senverran irrota uranpäädystä päästäkseen takomaan päätään seinään. Ei haittaa millään tavalla mutta on kiva ilmiö. Katsastuksessa ei ollut mitään vikaa iskaritestissä eikä ilmennyt ääntä. Koko aikana ei ole muuttunut ilmiö. Saattaa olla myös, että aluskumissa on pieni reikä josta jousenpää pääsee napsuttamaan levyyn. En muuta epäile. Ollut 7 vuotta ilmiö olemassa, joten kuulunee "Ystävän yksilöllisyyteen"
Napsahtelusta. Ääni ei mielestän ole huolestuttava, vaan sellainen pieni napsahtelu kuulostaa vas. tavaratilasta. En ole käynyt likempää kuuntelemassa kun joku muu olisi kuskina. Ääni loppuu jonkun ajan kuluttua ja ilmaantuu taas uudestaan monttuosuuden ajon jaälkeen. On pois niin kauan kuin ei aja monttuja mutta on sattunut parikertaa että kun on muutaman kilometrin tasaisen jälkeen ajanut montut takaisin päin on napse loppunut. Tästä syystä on epäilyni painopiste siinä että jomman kumman pään täyttyy senverran irrota uranpäädystä päästäkseen takomaan päätään seinään. Ei haittaa millään tavalla mutta on kiva ilmiö. Katsastuksessa ei ollut mitään vikaa iskaritestissä eikä ilmennyt ääntä. Koko aikana ei ole muuttunut ilmiö. Saattaa olla myös, että aluskumissa on pieni reikä josta jousenpää pääsee napsuttamaan levyyn. En muuta epäile. Ollut 7 vuotta ilmiö olemassa, joten kuulunee "Ystävän yksilöllisyyteen"
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
111 on nyt ollut omistuksessa vähän reilun pari kuukautta ja ajoa on tullut hieman vajaa 4000km. Tuossa joku päivä kun tuli oikein kunnolla vettä taivaalta alkoi käsijarru jumittaa, vieläkin hieman nikottelee mutta jarrua polkemalla saa aukeamaan. Täytyy varmaan jossain vaiheessa katsella sitäkin kun viitsii, mikäli ei korjaannu itsellään. Muuten kilometrejä kertyy suht huolettomasti.
Koko omistusajan keskikulutus on nyt näemmä 5.87l/100km. Maantieajossa kulutuhuippu on ollut ~5.9l/100km (motaria 120km/h rajoituksella ja mutkaisia pikkuteitä), mutta toukokuun nurkka-ajeluissa tuli noita kutosen ylityksiä.
Koko omistusajan keskikulutus on nyt näemmä 5.87l/100km. Maantieajossa kulutuhuippu on ollut ~5.9l/100km (motaria 120km/h rajoituksella ja mutkaisia pikkuteitä), mutta toukokuun nurkka-ajeluissa tuli noita kutosen ylityksiä.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!aon kirjoitti:Tuossa joku päivä kun tuli oikein kunnolla vettä taivaalta alkoi käsijarru jumittaa, vieläkin hieman nikottelee mutta jarrua polkemalla saa aukeamaan. Täytyy varmaan jossain vaiheessa katsella sitäkin kun viitsii, mikäli ei korjaannu itsellään.
Jos kyse on siitä, ettei käsijarru tahdo irrota pysäköinnin jälkeen, lienee syynä jarrurumpujen kitkapintojen ruoste.
Asia korjautuu itsekseen, varsinkin, jos ruosteen hankaa pois käyttämällä käsijarrua auton liikkuessa.
Auttaa, jos jarrun kuivattaa ennen pysäköintiä lämmittämällä jarrurummut käsijarrun avulla.
***
Tiukemmin jumittunut jarru irtoaa muutamalla napakalla kumivasaran tms. iskulla levypyörään.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Ajoin yhden työmatkan ja vitosvaihde huutaa, niin vietävästi. Kotipihalla nostin vaihteiston mittatikun ylös ja se oli kuiva, joten öljyä ei laatikossa.Lada Scandinavia kirjoitti:Eilen tuli ostettua ensimmäiseltä omistajalta Lada 111 ja 2000 mallinen.
Kilsoja kertynyt runsaat 250tkm. Katsastettava 16.3.2011. mennessä. Ostin ilman koeajoa ja 100e:lla. Oik. takaiskari oli irti yläosasta ja eilen sen jo korjasin ja sitten menin koeajolle. Olen tyytyväinen hankintaan.
Tarvii pistää kuvia galleriaan.

Lisäsin litran virallista vaihteistoöljyä ja vitosvaihteen ääni ei juurikaan hiljentynyt, vai eikö tähän malliin kuulu öljyä laittaa ollenkaan.

Nyt ajettu työmatkoja lähes viikon verran ja Lada toimii hyvin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tuollaiset "pikkuasiat" saattaa sisältyä moisiin kauppoihinLada Scandinavia kirjoitti:Ostin ilman koeajoa ja 100e:lla.

Onko havaittavissa mistä on vuotanut? Vetarin stefalta vai jopa jostain muualta. Ikävä homma laatikon ja auton omistajan kannalta joka tapauksessa

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Näyttäis vuotavan kytkinakselin juuresta, kun vetoakselin juuret on kuivat.
Kytkin uusittu 193tkm. Samalla myös vaihdelaatikko (käytetty)
Tarvii kesälomalla ottaa/irroittaa Ryccistä ehjä/hiljainen laatikko tähän. RYC-952, sen olen jättänyt varaosiksi, vaikka ajoaikaa olisi ensi helmikuulle. RYC:llä on ajettu vasta 162tkm. Mutku se kiukuttelee.
Myyjällä oli niin hieno palvelu, että toi Ladan minulle kotiin.
No, tämän takaiskarin kiinnityksen jo tiesin ostaessa.
Olen ajanut nyt myyjän bensoilla jo 152km ja vielä ei bensavalo pala, kurveissa on vilkkunut.
Uusi sensaatio.
Kuskin takajarrusylinteri vuotaa jarrunestettä!
Kytkin uusittu 193tkm. Samalla myös vaihdelaatikko (käytetty)
Tarvii kesälomalla ottaa/irroittaa Ryccistä ehjä/hiljainen laatikko tähän. RYC-952, sen olen jättänyt varaosiksi, vaikka ajoaikaa olisi ensi helmikuulle. RYC:llä on ajettu vasta 162tkm. Mutku se kiukuttelee.
Myyjällä oli niin hieno palvelu, että toi Ladan minulle kotiin.
No, tämän takaiskarin kiinnityksen jo tiesin ostaessa.
Olen ajanut nyt myyjän bensoilla jo 152km ja vielä ei bensavalo pala, kurveissa on vilkkunut.
Uusi sensaatio.
Kuskin takajarrusylinteri vuotaa jarrunestettä!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Täällä tehtiin tänään jakopääremppa. Kaikki osat oli vielä venäläisiä, näinköhän olivat alkuperäiset tehtaalta lähteneet osat? Käyttääköhän Delta huolloissa alkuperäisiä osia vai länsimaalaisia?
Laturin hihna pitää vielä vaihtaa, kun sitä en muistanut ostaa ja se on ja aika rispaantunut.
Venttiilien välykset meinasin tarkistaa ja kaikki olikin hienosti toleranssissa kunnes ehdin keskimmäisiin pakoventtiileihin, ne olivat molemmat reilummalla välyksellä. Kakkosen pakoventtiilissä oli säätölevy 3.60mm ja sinne meni 3.75. Kolmosen pako oli 3.57mm (?!) ja sinne meni 3.65. Onneksi oli vielä tallessa Volkkarin 1.6D:n säätölevyjä, jotka sopivat just eikä melkeen. Käyntiäänikin hiljeni kummasti. Minkähänlaisella tarkkuudella tehtaalla oikein välykset laitetaan kun noin tarkkoja levyjä löytyy kuin 3.57mm? VW:n lätyt on vain 0.05mm välein.
Eli nyt alkaisi olla pääpiirteittaäin 60tkm huolto paketissa - juuri kun mittariin kääntyi 70tkm.
Laturin hihna pitää vielä vaihtaa, kun sitä en muistanut ostaa ja se on ja aika rispaantunut.
Venttiilien välykset meinasin tarkistaa ja kaikki olikin hienosti toleranssissa kunnes ehdin keskimmäisiin pakoventtiileihin, ne olivat molemmat reilummalla välyksellä. Kakkosen pakoventtiilissä oli säätölevy 3.60mm ja sinne meni 3.75. Kolmosen pako oli 3.57mm (?!) ja sinne meni 3.65. Onneksi oli vielä tallessa Volkkarin 1.6D:n säätölevyjä, jotka sopivat just eikä melkeen. Käyntiäänikin hiljeni kummasti. Minkähänlaisella tarkkuudella tehtaalla oikein välykset laitetaan kun noin tarkkoja levyjä löytyy kuin 3.57mm? VW:n lätyt on vain 0.05mm välein.
Eli nyt alkaisi olla pääpiirteittaäin 60tkm huolto paketissa - juuri kun mittariin kääntyi 70tkm.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Ne onkin just eikä melekeinmush kirjoitti: Minkähänlaisella tarkkuudella tehtaalla oikein välykset laitetaan kun noin tarkkoja levyjä löytyy kuin 3.57mm? VW:n lätyt on vain 0.05mm välein.



Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Säätölevyt näkyy olevan 3mm:sta alkaen 0,05mm välein 3,35mm saakka, sen jälkeen 0,02 ja 0,03mm välein 4,47 mm saakka.
http://pasker.biz/catalog/?f_group=1&p_ ... p_page=157
http://pasker.biz/catalog/?f_group=1&p_ ... p_page=158
Tuohon veljen 110:iin tehtiin vähän säätöä siihen takajarrujen paineensäätimeen. Viime katsastuksessa meni takajarrut/käsijarrut teholtaan juuri läpi. Siinä oli näköjään se säätö aivan ääriasennossa ja sen jousen välys useita millejä. Säädettiin nyt pariin milliin niin tuli tehoa lisää. Tehtiin myös pihassa jarrutuksia painesäädin kiilattuna herkistelyksi.
http://pasker.biz/catalog/?f_group=1&p_ ... p_page=157
http://pasker.biz/catalog/?f_group=1&p_ ... p_page=158
Tuohon veljen 110:iin tehtiin vähän säätöä siihen takajarrujen paineensäätimeen. Viime katsastuksessa meni takajarrut/käsijarrut teholtaan juuri läpi. Siinä oli näköjään se säätö aivan ääriasennossa ja sen jousen välys useita millejä. Säädettiin nyt pariin milliin niin tuli tehoa lisää. Tehtiin myös pihassa jarrutuksia painesäädin kiilattuna herkistelyksi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Paljonko nuo simmaus levyt muuten maksavat ylipäätään? Tai siis nehän halpoja jos rahalla selviää.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Itse en ole vuosiin ostanut, mutta euroaikaan kuitenkin. Kyseiset VW:n lätyt oli silloin parin euron tienoilla kappale paikallisella pikkukorjaamolla. VW:n levyt meni Ladan nostimeen ja päin vastoin ihan ok, eli lienevät samankokoiset.tinuri kirjoitti:Paljonko nuo simmaus levyt muuten maksavat ylipäätään? Tai siis nehän halpoja jos rahalla selviää.
Joku varmaan osaa kertoa mitä Ladan omat maksaa ja mistä niitä saa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Luultavasti näin oli käynyt, nyt muutaman sadan kilometrin jälkeen ei ole enää mitään ongelmia.Sdelano v SSSR kirjoitti: Jos kyse on siitä, ettei käsijarru tahdo irrota pysäköinnin jälkeen, lienee syynä jarrurumpujen kitkapintojen ruoste.
Asia korjautuu itsekseen, varsinkin, jos ruosteen hankaa pois käyttämällä käsijarrua auton liikkuessa.
Auttaa, jos jarrun kuivattaa ennen pysäköintiä lämmittämällä jarrurummut käsijarrun avulla.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!
Unohdin mainita, että merkkinä ruosteesta on myös takajarrujen rohiseva ääni ensi jarrutuksissa liikkeellelähdön jälkeen.
SvS
Unohdin mainita, että merkkinä ruosteesta on myös takajarrujen rohiseva ääni ensi jarrutuksissa liikkeellelähdön jälkeen.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Paloi o.p. parkkivalo. Luulin lampunvaihtoa helpoksi toimenpiteeksi.
En luule enää! Osaamiseni, ymmärrykseni ja lopulta kärsivällisyytenikin loppuivat
kun oli tunnin verran pyöritellyt reiässään löysänä pyörivää lampunkantaa
tuloksetta, ei tule ulos, ei millään!
Lampunkanta siis pyörii ja liikkuu myös syvyyssuunnassa, jokin vaan toppaa
niin ettei polttimoa pääse edes näkemään. Lyhty on H1+H1, ei linssiä.
Oi minulle se kertokaa onko toimenpiteestä kokemusta ja mikä tuon ongelman
voisi aiheuttaa.
En luule enää! Osaamiseni, ymmärrykseni ja lopulta kärsivällisyytenikin loppuivat
kun oli tunnin verran pyöritellyt reiässään löysänä pyörivää lampunkantaa
tuloksetta, ei tule ulos, ei millään!

Lampunkanta siis pyörii ja liikkuu myös syvyyssuunnassa, jokin vaan toppaa
niin ettei polttimoa pääse edes näkemään. Lyhty on H1+H1, ei linssiä.
Oi minulle se kertokaa onko toimenpiteestä kokemusta ja mikä tuon ongelman
voisi aiheuttaa.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Parkkivalon kannassa oleva muovireuna kuumenee.ja saattaa taipua senverran ettei lamppu mahdu sovinnolla ulos.Lievää väkivaltaa käyttämällä yleensä irtoaa.Varaosaliikkeistä saa uusia kantoja edullisesti.
Samara 1.5 -03
Suzuki SX4 -13
Suzuki SX4 -13