Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja mush »

Tänä aamuna tuli sitten leima - tai siis tuore ote. Takajarrut vasemmalla 1.5kN ja oikealla 1.3kN, eli vieläkin on eroa, mutta katsuri oli erittäin tyytyväinen näihin lukemiin. Nämä lukemat siis saavutettu lähinnä paineensäätimen jumpalla, reippailla jarrutuksilla ja käsijarrun runsaalla käytöllä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pinpate »

LADACAT kirjoitti:Parkkivalon kannassa oleva muovireuna kuumenee.ja saattaa taipua senverran ettei lamppu mahdu sovinnolla ulos.Lievää väkivaltaa käyttämällä yleensä irtoaa.Varaosaliikkeistä saa uusia kantoja edullisesti.
Kuva

Huoltoaukko valaisimessa on pieni, eikä sormilla saanut kunnon otetta. Pihtini olivat myös käymättömiä.
Tiukassa se oli!

Kuva

LADACAT'in vastaus rohkaisi ja sisuunnutti niin että käyrillä pihdeillä vipuamalla se irtosi. :-D
Varsinaisia taipumia ei ollut, olipahan vain muuten tiukka. Seuraavan kerran ehkä lampunvaihto
onnistuu kun kannan mallin tietää. Taas sain nopean avun, kiitos LADACAT!
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

No nyt rupeaa tuo meidän Possu olemaan oikeasti mukava ja tukeva peli ajella. Joka nurkkaan vaihdettu Monroen kaasuiskarit, uudet jouset, eteen uudet iskarin yläpään laakerit mallia SPORT, koria jäykistetty lisää takapaksiin asennetulla poikittaistuella ja vaihdevivustoa tuunattu rankasti eli vaihdettu Kalinan nivel ja asennettu vaihdevälilyhennin. Vaihdekepistä poistui puurokauhamaisuus kokonaan eikä 5-vaihdetta ei enään tarvi etsiä jostain pelkääjän jalkatilasta. Vaihdeväli sopivan lyhyt jopa arkikäyttöön. Kori ei enään taivu juuri yhtään, vaan esim. ylös tunkatessa ovien saumat pysyvät muuttumattomina, aikaisemmin muutoksia oli havaittavissa. Sekä kun autoa nostaa oikeasta kohtaa etupäässä, vain yksi rengas ottaa maahan. Tuntuu pysyvän tiessä kuin tauti eikä tunnu mutkissa että kellahtaa nurin. Lisäkokemuksia ratapäivän jälkeen kun auto on viety äärirajoille.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Kiinnostaa tietää, mistä ostitte noi etupään jouset ja onko ne jäykemmät kuin alkuperäiset?? Satakympissä, jota kerran ajoin häiritsi se pieni huojunta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Mites Jaakkima olet ajatellut tuota talvikäyttäytymistä? Meinaan että saattaa ilmentyä aika ihmeellisiä sivuluisuja välillä.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Itänaapurista nuo jouset on kaikki ostettu ja ihan vakiojouset. Tuosta kun ei viitsinyt mitään kivirekeä tehdä, sillä autolla ajetaan päivittäin mukulakivikadulla.

Mikäli kori todetaan talvella liian jäykäksi, niin poikittaistuet on nopeasti napsaistu pois paikoiltaan, ne kun kaikki on pulteilla kiinni. Viime talvenahan etupoikittaistuki jo paikoillaan oli eikä sivuluisuista ollut tietoakaan.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Niin no tosin et olekaan tehnyt kallistuksen vakaajalle yhtään mitään, joten en taas ajatellut loppuun asti. Kerroppas tosiaan että miten ajo käytös on muuttunut rata testin jälkeen.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Jouska kirjoitti: Satakympissä, jota kerran ajoin häiritsi se pieni huojunta.
Terve!

Olisiko se huojunta ollut peräisin renkaista tai (taka)iskunvaimentimista. Etuiskunvaimentimet ovat pitkäikäiset, takavaimentimet olen 11X:iin ja Samaroihin (samat iskarit) vaihtanut noin 100.000 km kohdalla.

110 ei normaalisti huoju sen kummemmin kuin pitkäjoustovaraiset yleensäkään. Yli 170 km/h nopeudessa pitkäjoustoista ja reilumaavaraista autoa saa tietysti jo ohjatakin.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

No niin radalla ajettu ja tehdyt muutokset havaittu hyviksi. Toki tuo kallistelee kun ei ole tuotu tonttiin ja vakioalusta, mutta paljon jämäkämpi ajaa. Normiajossa toimii ihan normaalisti, mitä nyt hieman jämäkämpi. Vaihdevälinlyhennin ja Kalinan ristinivel todettu myös erittäin toimivaksi. Tekemiäni muutoksia voin suositella myös muille.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Helikopterin kuva on tuttu näky. http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Lada ... ?ca=18&w=3 ja noilla kilometreillä tavallisesti myyntiin.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Jaska HKI kirjoitti:Helikopterin kuva on tuttu näky. http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Lada ... ?ca=18&w=3 ja noilla kilometreillä tavallisesti myyntiin.
Terve!

Jos vehje on muuten ehjä, pääsee siitä edullisesti käsiksi hyvään autoon.

Veikkaisinpa, että kun ottaa mukaan uuden sytytysyksikön (puolan), 10 mm hylsyn, jatko- ja vääntövarren sekä pienen tasakärkisen ruuvitaltan, niin pääsee 10 min helpon työn jälkeen kauniisti ajamalla kotiin.

Näyttää vielä olevan 16-venttiilinen peli.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

samaa ajattelin Sdelanon kanssakin, mutta kun noista ei pääse millään eroon sillai että jäis edes omilleen. Olis voinu hakea hetkeksi ajoon...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tästä varaosa-auto tai korjattavaksi.Hitto johan sen sisältämä metallikin on arvokkaampi tai tankki bensaa. http://pohjalainen.arena.fi/markkina/aj ... hde/405521
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Tuo varmari voisi olla "hintasa väärti" jos oisi lähempänä :roll: Tuo toinenhan oli nettiautossakin myytävänä vai liekkö vieläin?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Oli tarkoitus vaihtaa 110:iin takajouset eilen, mutta homma meni täysin reisille kun molempien iskarien kiinnitysmutterit molemmista päistä olivat pahasti ruostehitsautuneet, eikä niitä saa irti kuin mutterit halkaisemalla. Yläpään mutterit on paha siellä kolossa hajottaa, mutta onnistui monen tunnin työn jälkeen. Alapään mutterit pitäisi vielä laikottaa halki.
Kyllä vatutti sitten ankarasti. Tällaista se on 110:n kanssa.. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin