Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tänä aamuna tuli sitten leima - tai siis tuore ote. Takajarrut vasemmalla 1.5kN ja oikealla 1.3kN, eli vieläkin on eroa, mutta katsuri oli erittäin tyytyväinen näihin lukemiin. Nämä lukemat siis saavutettu lähinnä paineensäätimen jumpalla, reippailla jarrutuksilla ja käsijarrun runsaalla käytöllä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
LADACAT kirjoitti:Parkkivalon kannassa oleva muovireuna kuumenee.ja saattaa taipua senverran ettei lamppu mahdu sovinnolla ulos.Lievää väkivaltaa käyttämällä yleensä irtoaa.Varaosaliikkeistä saa uusia kantoja edullisesti.

Huoltoaukko valaisimessa on pieni, eikä sormilla saanut kunnon otetta. Pihtini olivat myös käymättömiä.
Tiukassa se oli!

LADACAT'in vastaus rohkaisi ja sisuunnutti niin että käyrillä pihdeillä vipuamalla se irtosi.

Varsinaisia taipumia ei ollut, olipahan vain muuten tiukka. Seuraavan kerran ehkä lampunvaihto
onnistuu kun kannan mallin tietää. Taas sain nopean avun, kiitos LADACAT!
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
No nyt rupeaa tuo meidän Possu olemaan oikeasti mukava ja tukeva peli ajella. Joka nurkkaan vaihdettu Monroen kaasuiskarit, uudet jouset, eteen uudet iskarin yläpään laakerit mallia SPORT, koria jäykistetty lisää takapaksiin asennetulla poikittaistuella ja vaihdevivustoa tuunattu rankasti eli vaihdettu Kalinan nivel ja asennettu vaihdevälilyhennin. Vaihdekepistä poistui puurokauhamaisuus kokonaan eikä 5-vaihdetta ei enään tarvi etsiä jostain pelkääjän jalkatilasta. Vaihdeväli sopivan lyhyt jopa arkikäyttöön. Kori ei enään taivu juuri yhtään, vaan esim. ylös tunkatessa ovien saumat pysyvät muuttumattomina, aikaisemmin muutoksia oli havaittavissa. Sekä kun autoa nostaa oikeasta kohtaa etupäässä, vain yksi rengas ottaa maahan. Tuntuu pysyvän tiessä kuin tauti eikä tunnu mutkissa että kellahtaa nurin. Lisäkokemuksia ratapäivän jälkeen kun auto on viety äärirajoille.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Moi,
Kiinnostaa tietää, mistä ostitte noi etupään jouset ja onko ne jäykemmät kuin alkuperäiset?? Satakympissä, jota kerran ajoin häiritsi se pieni huojunta.
Kiinnostaa tietää, mistä ostitte noi etupään jouset ja onko ne jäykemmät kuin alkuperäiset?? Satakympissä, jota kerran ajoin häiritsi se pieni huojunta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Mites Jaakkima olet ajatellut tuota talvikäyttäytymistä? Meinaan että saattaa ilmentyä aika ihmeellisiä sivuluisuja välillä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Itänaapurista nuo jouset on kaikki ostettu ja ihan vakiojouset. Tuosta kun ei viitsinyt mitään kivirekeä tehdä, sillä autolla ajetaan päivittäin mukulakivikadulla.
Mikäli kori todetaan talvella liian jäykäksi, niin poikittaistuet on nopeasti napsaistu pois paikoiltaan, ne kun kaikki on pulteilla kiinni. Viime talvenahan etupoikittaistuki jo paikoillaan oli eikä sivuluisuista ollut tietoakaan.
Mikäli kori todetaan talvella liian jäykäksi, niin poikittaistuet on nopeasti napsaistu pois paikoiltaan, ne kun kaikki on pulteilla kiinni. Viime talvenahan etupoikittaistuki jo paikoillaan oli eikä sivuluisuista ollut tietoakaan.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Niin no tosin et olekaan tehnyt kallistuksen vakaajalle yhtään mitään, joten en taas ajatellut loppuun asti. Kerroppas tosiaan että miten ajo käytös on muuttunut rata testin jälkeen.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!Jouska kirjoitti: Satakympissä, jota kerran ajoin häiritsi se pieni huojunta.
Olisiko se huojunta ollut peräisin renkaista tai (taka)iskunvaimentimista. Etuiskunvaimentimet ovat pitkäikäiset, takavaimentimet olen 11X:iin ja Samaroihin (samat iskarit) vaihtanut noin 100.000 km kohdalla.
110 ei normaalisti huoju sen kummemmin kuin pitkäjoustovaraiset yleensäkään. Yli 170 km/h nopeudessa pitkäjoustoista ja reilumaavaraista autoa saa tietysti jo ohjatakin.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
No niin radalla ajettu ja tehdyt muutokset havaittu hyviksi. Toki tuo kallistelee kun ei ole tuotu tonttiin ja vakioalusta, mutta paljon jämäkämpi ajaa. Normiajossa toimii ihan normaalisti, mitä nyt hieman jämäkämpi. Vaihdevälinlyhennin ja Kalinan ristinivel todettu myös erittäin toimivaksi. Tekemiäni muutoksia voin suositella myös muille.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Helikopterin kuva on tuttu näky. http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Lada ... ?ca=18&w=3 ja noilla kilometreillä tavallisesti myyntiin.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!Jaska HKI kirjoitti:Helikopterin kuva on tuttu näky. http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Lada ... ?ca=18&w=3 ja noilla kilometreillä tavallisesti myyntiin.
Jos vehje on muuten ehjä, pääsee siitä edullisesti käsiksi hyvään autoon.
Veikkaisinpa, että kun ottaa mukaan uuden sytytysyksikön (puolan), 10 mm hylsyn, jatko- ja vääntövarren sekä pienen tasakärkisen ruuvitaltan, niin pääsee 10 min helpon työn jälkeen kauniisti ajamalla kotiin.
Näyttää vielä olevan 16-venttiilinen peli.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
samaa ajattelin Sdelanon kanssakin, mutta kun noista ei pääse millään eroon sillai että jäis edes omilleen. Olis voinu hakea hetkeksi ajoon...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tästä varaosa-auto tai korjattavaksi.Hitto johan sen sisältämä metallikin on arvokkaampi tai tankki bensaa. http://pohjalainen.arena.fi/markkina/aj ... hde/405521
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tuo varmari voisi olla "hintasa väärti" jos oisi lähempänä
Tuo toinenhan oli nettiautossakin myytävänä vai liekkö vieläin?

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Oli tarkoitus vaihtaa 110:iin takajouset eilen, mutta homma meni täysin reisille kun molempien iskarien kiinnitysmutterit molemmista päistä olivat pahasti ruostehitsautuneet, eikä niitä saa irti kuin mutterit halkaisemalla. Yläpään mutterit on paha siellä kolossa hajottaa, mutta onnistui monen tunnin työn jälkeen. Alapään mutterit pitäisi vielä laikottaa halki.
Kyllä vatutti sitten ankarasti. Tällaista se on 110:n kanssa..
Kyllä vatutti sitten ankarasti. Tällaista se on 110:n kanssa..

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»