Ladan myynti jatkuu edelleen?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
kai se on vähän molempien vika, myynnissä ei olla aktiivisia, markkinointi ja brändäys ei pelaa, "ostajat taas haluu mätänetin laatua niin sitten niille tarjotaan mätänetin laatua"

- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Kun Jussilla ei ole juurikaan omakohtaista kokemusta 110 sarjasta, niin käsitys on jäänyt vain Samaroista.Lada-Jussi kirjoitti:mitäs parempaa vanhoissa Ladoissa sitten oli, jos ei uusissa ole? samalla tavoin ne on ollut "kehityksestä jäljessä" aina ja sehän se ladan parempi puoli on aina ollutPavlovits kirjoitti:Ei kai näitä vanhoja Ladoja kukaan ole enemmälti haukkunut. Onhan niillä hyvät puolensa, mutta kyllä on puppua se väite, että nykyisin tuotannossa olevissa Ladoissa olisi jotain parempia ominaisuuksia kuin muissa autoissa.
Mitä parempaa vanhoissa takaveto Ladoissa.?
Vanhoissa takaveto Ladoissa ei ole näitä paskoja sähköikkunoita, ei ole näitä kaikenmaailman antureita/tunnistimia, ajonestoja, tietokonetta.
Kun Venäjällä lähettiin tähän nykytekniikka touhuun mukaan, niin Ladoista tuli vikapesiä.
Onneksi takavetoja edelleen tehdään ja viime toukokuussa sain ajaa lähes tuliterää takaveto Ladaa ja omalta kotipihalta lähdin koeajolle. (Venäjän kilvissä) Hieno ja upea kokemus oli.
Pysyäkseen aiheessa,niin Uusia Ladoja saa edelleen Suomesta, tilaamalla tosin.
Haluatko Jussi nyt sitten tilata uuden etuveto Ladan.?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Terve!Lada Scandinavia kirjoitti:== paskoja sähköikkunoita, ei ole näitä kaikenmaailman antureita/tunnistimia, ajonestoja, tietokonetta.
Kun Venäjällä lähettiin tähän nykytekniikka touhuun mukaan, niin Ladoista tuli vikapesiä.
Omat kokemukseni "nykytekniikka"-Ladoista ovat onneksi aivan toisenlaiset. Samoin ovat tuttavieni kokemukset.
Reilusti yli 200.000 km on mennyt käytettyinä hankituilla monipisteruisku-GM-Samaralla ja Euro 3 -normit täyttävällä, ns. Bosch-2111:llä ("farmari-110").
Vikoja on ollut hyvin vähän, ongelmia ei lainkaan. Näihin "nykytekniikkaan" liittyviä seikkoja muistuu mieleen yksi moottorin lämpötila-anturi, yksi sytytysyksikkö ja maakosketuksen saanut katalysaattori.
Ensimmäistäkään sähköikkuna-, keskuslukitus- tms. häiriötä ei ole ollut. Myös "pimpeli-pom -järjestelmä" (valovika-, avoin ovi, öljytaso- ym. varoitin) on toiminut moitteitta. (Samarassa näitä mukavuusvarusteita ei ollutkaan.)
Ajonestolaite sekä pakokaasujen puhtauteen vaikuttava anturi- ja tunnistintekniikka perustuvat myös lainsäädännöllisiin vaatimuksiin.
Moottorinohjausjärjestelmän ja ajotietokoneen suuri etu on myös vikojen diagnosoinnin helpottumisessa.
***
Ladan käyttämät nykytekniikkaratkaisut ovat - kuten muillakin automerkeissä - tunnettujen alihankkijoiden tuotteita. Varsinaisia laatuongelmia on tietääkseni ollut vain ennen lokakuuta 2003 valmistetuissa venäläisissä (ei siis GM-) sytytysyksiköissä (ns. jakajapuola).
Em. vika onkin valitettavasti aiheuttanut, osin välinpitämättömän huolto-organisaation vaikutuksesta, seurausvikoja kuten kannentiiviste- ja katalysaattoririkkoja ja paljon muutakin harmia.
***
Lueskelen silloin tällöin myös muiden maiden Lada-foorumeita. Erityinen kiinnostus on ollut niihin maihin, joissa on näitä uudella tekniikalla varustettuja Ladoja kuten Saksa, Itävalta, Benelux-maat, Ranska, Turkki, Unkari, jotkin Etelä-Amerikan maat. Luonnollisesti Venäjä kuuluu joukkoon. (Internetin kääntäjät ovat nykyisin melko hyviä, joten foorumeita voi lukea ainakin englanninkielisinä.)
Missään näistä foorumeista ei törmää nyky-Ladojen ihmeellisiin ongelmiin, toki vikoja on, kuten useimmissa autoissa, mutta mistään vikapesäisyydestä ei voi puhua.
Noin huumorimielessä herää kysymys: ovatko ulkomaiden foorumikirjoittajat - minun laillani - Moskovasta kauko-ohjattuja? Vai ovatko iivanat jostain syystä katkeria suomalaisille ja sabotoivat tänne tuotavat autot jo tehtaalla?

uusi tekniikka - autoilun onni -terveisin
SvS
.
Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 21.7.2010 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
On mulla jo ihan riittävästi kokemusta 110 sarjasta, kun olen ajanut, korjannut ja huoltanut sukulaisten autoja.
Nyt jos verrataan uusien autojen ominaisuuksia, niin vaikka täällä myytäisiin sitä hyvää laadukasta takavetoa (joka tosin on globaalisti tuomittu avtovazin tuhoksi, kun mallisto on niin vanhentunut), niin direktiivit yms. vaatii, että myös siinä pitää olla moottorinohjaus antureineen, ajonestopitää olla, kohta varmaan myös abs sekä airbag, joten samaa paksaa löytyy joka autosta. Toisaalta kaikissa Ladoissa on kuitenkin vielä melko vähän elektroniikkaa ja ihmeellisiä varusteita. Alustan ohjaus, sähköohjattua voimansiirtoa, sähköiset vesi ja öljypumput sit nää can-väylätekniikka (vai mitä ne oli). Kyllä jälkeen jäänyt Lada mallisto on vielä aika inhimillinen rakenteeltaan.
Nyt jos verrataan uusien autojen ominaisuuksia, niin vaikka täällä myytäisiin sitä hyvää laadukasta takavetoa (joka tosin on globaalisti tuomittu avtovazin tuhoksi, kun mallisto on niin vanhentunut), niin direktiivit yms. vaatii, että myös siinä pitää olla moottorinohjaus antureineen, ajonestopitää olla, kohta varmaan myös abs sekä airbag, joten samaa paksaa löytyy joka autosta. Toisaalta kaikissa Ladoissa on kuitenkin vielä melko vähän elektroniikkaa ja ihmeellisiä varusteita. Alustan ohjaus, sähköohjattua voimansiirtoa, sähköiset vesi ja öljypumput sit nää can-väylätekniikka (vai mitä ne oli). Kyllä jälkeen jäänyt Lada mallisto on vielä aika inhimillinen rakenteeltaan.

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Joo ja sitte ku ostaa auton muutamalla eurolla,jolla on VAA ajettu ja mieluiten vikavalot komeesti palaen ja todettu,et siin on jotai vikaa,mut asian korjaamiseks noin niinku kunnolla ei oo tehty yhtää mitää.Kyllä tämmösellä toiminnalla laajemmalti ajateltuna kärsii minkä auton tahansa maine ja myynti nopeesti.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Hyvä kello kauas kuuluu,paha vielä kauemmas......Renaultin miljardisijoitukset hävisivät taivaan tuuliin 80%:sesti.......brändin arvo miinus merkkinen.....myynti lopetettu Suomessa....tuotteet vanhanaikaisia,epäluotettavia joita ei osta edes venäläiset...tuotanto jatkuu suurten tukiaisten ja protektionismin turvin,että siihen malliin.
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
En välttämättä ymmärtäny kaikkee tuosta kirjotuksest,mut ei se mitää,on minuu moitittu aikasemminkii ymmärtämättömyyest.Joskus vaa joillakii asioilla on selvitä myöhemmin,enkä tarkota tässä mitää automerkkiä,enkä ketää.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Löysin tuollaisen keväällä ilmestyneen venäläisen artikkelin Ladan myynnin vaikeuksista Euroopan markkinoilla. Pahimpana syynä dealerit pitävät tehtaan tuen puuttumista ja uusien vaatimusten myötä Ladan hinnan karanneen liian korkealle kilpailijoihin nähden. Monet ovatkin keskittyneet Delta-Auton malliin pelkkään varaosamyyntiin ja muihin merkkeihin.
Artikkeli sisältää myös taulukon Euroopasta, jossa on maittain merkitty myynti vuosilta 2008/9 ja odotettu myynti vuodelta 2010. Ennuste ei tietysti pidä paikkaansa, koska myynti on loppunut mm. Suomesta, vastaavasti Ranskassa Ladaa on uutisten mukaan myyty runsaammin.
http://avto-mozaika.blog.ru/88659347.html
Artikkeli sisältää myös taulukon Euroopasta, jossa on maittain merkitty myynti vuosilta 2008/9 ja odotettu myynti vuodelta 2010. Ennuste ei tietysti pidä paikkaansa, koska myynti on loppunut mm. Suomesta, vastaavasti Ranskassa Ladaa on uutisten mukaan myyty runsaammin.
http://avto-mozaika.blog.ru/88659347.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Joo ja Saksassa mitä ilmeisemmin Lada on kohtuullisen kallis auto,noh hyvät joskus maksaa.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
laatu maksaa, harvalla merkillä on nykyään omia pohjalevyjä, omia moottoreita ja vaihteistoja. olisko AvtoVAZilla ehkä hivenen enemmän käsityönhenkeäkin autoissa, sellasta oli joskus jossain Rolls Roycessa (joka myös suhteettoman kallis, ottaen huomioon että auto oli vanhaa rakennettta verrattuna kilpaileviin edustusautoihin, mutta Rolssilla on maine, se halutaan vain nimen takia), mutta eikös sekin ole jo BMW tai jotain. Lada on siis hyvin yksilöllinen auto, joka on yleensä laskettu sen eduksi, mutta halpatuotannon kanssa on paha kilpailla.

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
No senhän minäkin huomasin
-Arvon alenema 9400€
-korjauskustannukset 2100€
-renkaat 600€
-vakuutukset noin 2000€ ...ja kaikki tämä 80 000km matkalla.Minulla ei todellakaan ole vara ajaa Ladalla,no siksipä köyhänä ajan Audilla.

-Arvon alenema 9400€
-korjauskustannukset 2100€
-renkaat 600€
-vakuutukset noin 2000€ ...ja kaikki tämä 80 000km matkalla.Minulla ei todellakaan ole vara ajaa Ladalla,no siksipä köyhänä ajan Audilla.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
toisaalta jos ostaisit Ladan yhtä vanhana kuin Audin, olisi arvon alenema ihan eriluokkaa, Ladassa 100e jos Audissa 1000e. Tai jos ostat uuden audin, niin arvon alenema helposti 20000e. köyhän ei kannata ostaa uutta, paitsi Lada, se on selvää säästöä.
renkaita taitaa kulua Audissakin, kuten myös vakuutuksia pitää maksaa. Jos tarkemmin lasket, niin huomaat, että Lada on kuitenkin halvempi. Kokemuksia halvasta Samarasta aiheessa on mun laskelmat vuoden 2000 Samarasta, lähes ilmaista ajoa.
renkaita taitaa kulua Audissakin, kuten myös vakuutuksia pitää maksaa. Jos tarkemmin lasket, niin huomaat, että Lada on kuitenkin halvempi. Kokemuksia halvasta Samarasta aiheessa on mun laskelmat vuoden 2000 Samarasta, lähes ilmaista ajoa.

Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Kun potentiaaliset ostajat lukevat näitä artikkeleita niin ei ihme jos myynti takkuaa http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/lada-110
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
Moi,
Kyllä korjauskustannukset voivat olla suuria myös länsimerkeillä.
Kaverini VW Golf 4motion farmari vm 2002, ollut hänellä neljä vuotta ja ajanut sillä noin 120 000 km, autolla ajettu kaikkiaan 220 000km. Käsittääkseni korjauksiin on hänellä mennyt lähemmäs viisi tuhatta euroa.
Korjattu tähän mennessä minun tietääkseni turbo, kytkin, vaihteisto, katkennut takajousi, etupään joustintuen ylälaakeri. Lisäksi keskuslukituksella oli taipumus mennä itsestään päälle silloin varsinkin kun avain on virtalukossa. Kerran joutunut rikkomaan sivuikkunan vian vuoksi päästäkseen sisään autoon. Pelkästään turbo maksoi vaihdettuna noin 2000 euroa. Kytkin-, ja vaihteistoremontti oli kai suunnilleen samansuuruinen. Jotain korjaamossa oli kuitenkin mennyt pieleen, sillä kokeillessani autoa, kytkintä kun painaa niin yhdessä kohtaa se ihan saakutin jäykkä....... Ei missään nimessä normaalin kytkimen oloinen.
No, ei kuulu minulle. Onneksi hän on suurituloinen.
Kyllä korjauskustannukset voivat olla suuria myös länsimerkeillä.
Kaverini VW Golf 4motion farmari vm 2002, ollut hänellä neljä vuotta ja ajanut sillä noin 120 000 km, autolla ajettu kaikkiaan 220 000km. Käsittääkseni korjauksiin on hänellä mennyt lähemmäs viisi tuhatta euroa.
Korjattu tähän mennessä minun tietääkseni turbo, kytkin, vaihteisto, katkennut takajousi, etupään joustintuen ylälaakeri. Lisäksi keskuslukituksella oli taipumus mennä itsestään päälle silloin varsinkin kun avain on virtalukossa. Kerran joutunut rikkomaan sivuikkunan vian vuoksi päästäkseen sisään autoon. Pelkästään turbo maksoi vaihdettuna noin 2000 euroa. Kytkin-, ja vaihteistoremontti oli kai suunnilleen samansuuruinen. Jotain korjaamossa oli kuitenkin mennyt pieleen, sillä kokeillessani autoa, kytkintä kun painaa niin yhdessä kohtaa se ihan saakutin jäykkä....... Ei missään nimessä normaalin kytkimen oloinen.
No, ei kuulu minulle. Onneksi hän on suurituloinen.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Ladan myynti jatkuu edelleen?
20 vuotiaita Audeja on myynnissä alkaen 700€ katsastettuna,miten sen arvo voi tippua tonnin? Vakuutukset on minulla 50€ halvemmat kuin Ladassa.Rengaskulut samat,auto saman painoinen.Miten sitten huuli panaan kun Samarat on ajettu loppuun? Yksinomaan Saksassa,missä on noin 70 000 000 autoa Audeja myydään enemmän kuin Suomessa KAIKKIA merkkejä yhteensäLada-Jussi kirjoitti:toisaalta jos ostaisit Ladan yhtä vanhana kuin Audin, olisi arvon alenema ihan eriluokkaa, Ladassa 100e jos Audissa 1000e. Tai jos ostat uuden audin, niin arvon alenema helposti 20000e. köyhän ei kannata ostaa uutta, paitsi Lada, se on selvää säästöä.
renkaita taitaa kulua Audissakin, kuten myös vakuutuksia pitää maksaa. Jos tarkemmin lasket, niin huomaat, että Lada on kuitenkin halvempi. Kokemuksia halvasta Samarasta aiheessa on mun laskelmat vuoden 2000 Samarasta, lähes ilmaista ajoa.
