MoottoriPyöräily

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Tänään pitkästä aikaa pieni lenkki Fabio Taglionen luomuksella Ducati 450 Desmo.

Yllättävän pian löytyi selkäytimestä vasemman jalan jarrutus ja oikean jalan vaihteet.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Warreossi kirjoitti:Andrei A. Liphart mainitaan johtavaksi insinööriksi GAZ M 20 Pobeda:n suunnitelussa.Tuo nyt selvisi netistä kaivamalla.Sitä en tiennytkään,että hänellä on yhteyttä saksalaiseen aatelistoon ja tuohon Raadin kartanoon.
Andrei A. Liphartista oli todella kysymys. Hän toimi Gorkin autotehtaan pääsuunnittelijana v.1933-51, Pobedan luoja ja sai 5 "Stalinin palkintoa" autosuunnittelusta (mm. Gaz-20 ja Zim).

Hänellä todella oli yhteyttä baltiansaksalaiseen kauppias Johann Liphartin sukuun, jonka Ruotsin kuningas nosti aateliarvoon 1668. Itse hän kuitenkin syntyi työläisperheeseen. Ko. asiasta löytyy juttu virolaisten Automoto-foorumilta, jossa asiaa on tutkittu enemmälti.

Liphartin poika oli myös autosuunnittelija ja osallistui mm. Moskvits 2141 suunnitteluun.

edit: löytyi vielä kuva Liphartin haudalta, missä hautakiveä koristaa Pobedan siluetti. Poikakin näkyy kuolleen jo v.2003.
http://m-necropol.narod.ru/lipgart.html
Viimeksi muokannut samarai, 27.7.2010 0:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Tänään pitkästä aikaa pieni lenkki Fabio Taglionen luomuksella Ducati 450 Desmo.

Yllättävän pian löytyi selkäytimestä vasemman jalan jarrutus ja oikean jalan vaihteet.

SvS
Kaverilla oli juuri tuo sama Ducati -70 luvulla. Etsimällä voisi löytyä valokuvakin. En tiedä vieläkö löytyisi itseltä tuo selkäytimestä? -joskus sitä on oltu koviakin brittimotoristeja. :) Ja Arska löytyy vieläkin tallin nurkasta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Latikka
Viestit: 450
Liittynyt: 5.10.2009 20:29

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Latikka »

Jaa'a kaiholla muistelen tuota "mopoaikaa"..

Mulla oli aikoinaa Norton ES1, vm. 1952, jos nyt edes muistan oikein.
Mutta kuiten, 50-luvun 1-pyttyinen Norton ja hyvässä kunnossakin.

Ja olisi varmaan vieläkin, jos lompakossa olisi ollut paksuutta. 70-luvun alussa tuli perustetuksi perhe, eikä rahapussi antanut myöten hankkia auto ja pitää mopo. Niinpä mopo piti myydä, että autojobbari sai leipää lapsilleen ja minä tulevalle esikoiselleni tuulilasin ja kasan ruosteisia peltejä suojaksi tuiskuilta ja tuiverruksilta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Sitä Ducati 450 Desmon kuvaa 70-luvulta en itseltä löytänyt, mutta muutama muu.

Tunnistetaankohan mitä merkkiä ja mallia nämä ovat?

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Onko vasen alhaalta bsa ja sitten ylin vasemmalta tuutti honda? Sitte oikee allaalta vissii suzuki mutta mikä? Ja vissii ylin oikeelta moto guzzi? Meniköhä sinne päinkää
autoton.. vielä
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Hyvä Jaasu, kyllä se sinnepäin meni. :) Ylh. vas. on veljen Honda, kyseessä on ns. "pikkutuutti" eli 500CB vm. 1973 - tuolla takapenkillä istuvalla kaverilla oli juuri se Ducati 450 Desmo ja muuten vielä nykyisinkin Ducati (600 Monster) Itselläkin oli myös samanlainen Honda 500CB vm. 1972.
Ylh. oik. on oma Motoguzzi 850GT vm. 1972.
Alh. vas. on veljen BSA 650 Thunderbolt vm. 1973.

Se alh. oikealla ei ole Suzuki - mutta samasta valmistusmaasta. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Latikka
Viestit: 450
Liittynyt: 5.10.2009 20:29

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Latikka »

Arvaa, ellet tiedä.

Ensin arvelin Kawasakiksi, mutta veikkaan Yamaha.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Ciao!

Ducati 450 Desmo, hivenen erilaisena kuin ensimmäisenä päivänä:

Kuva

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jaasu »

samarai kirjoitti:Hyvä Jaasu, kyllä se sinnepäin meni. :) Ylh. vas. on veljen Honda, kyseessä on ns. "pikkutuutti" eli 500CB vm. 1973 - tuolla takapenkillä istuvalla kaverilla oli juuri se Ducati 450 Desmo ja muuten vielä nykyisinkin Ducati (600 Monster) Itselläkin oli myös samanlainen Honda 500CB vm. 1972.
Ylh. oik. on oma Motoguzzi 850GT vm. 1972.
Alh. vas. on veljen BSA 650 Thunderbolt vm. 1973.

Se alh. oikealla ei ole Suzuki - mutta samasta valmistusmaasta. :wink:
Tarkemmin ku kahtoo tietokoneella eikä puhelimella niin alh,oikealta muistuttas myös tx yamahaa?? tuo perä vaan vähän hämää
autoton.. vielä
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Mitä mönkijöitä nuo kiinalaiset muka ovat.
Tässä kunnon Karakat:
http://www.youtube.com/watch?v=MxpVTYql ... mUFdS9wS6k
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Se neljäs vehje on ilmiselvä kolmisylinterinen Kawasaki.

Väristä arvellen 750 Mach IV.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

samarai kirjoitti:Sitä Ducati 450 Desmon kuvaa 70-luvulta en itseltä löytänyt, mutta muutama muu.

Tunnistetaankohan mitä merkkiä ja mallia nämä ovat?

Kuva

Hauskoja kuvia,tulee mieleen legendaarinen kötin kopla eli Götti Mc.. :D
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Se neljäs vehje on ilmiselvä kolmisylinterinen Kawasaki.

Väristä arvellen 750 Mach IV.

SvS
Nojoo, kyllä mä se jo arvasinkin, että Sdelanolle tämä on varmuudella helppo nakki. Ja värin perusteella mallin tunteminen oli myös täysin oikein - tuota sinistä ei nimenomaan ollut muissa "Mach-sarjan" pyörissä kuin 750 Mach IV:ssa. Vuosimalli oli 1972.
Noista 3-pyttysistä 70-luvun Kawoista jäi parhaiten mieleen nämä kireät äänet. 8)
http://www.youtube.com/watch?v=CU-JsatvAts

Itselle ei nyt tule isompaa sarjavalmisteista 2T-pyörää mieleen kuin tuo 3-pyttynen 750 Kawa ja Suzukin nk. "vesipyssy" GT 750.
Warreossi kirjoitti: Hauskoja kuvia,tulee mieleen legendaarinen kötin kopla eli Götti Mc.. :D
:D Joo kötin kopla muistetaan hyvin ja on oltu silloin joskus myös varaosaostoksilla porukan tukikohdassa Aleksis Kiven kadulla. Tuosta paikastahan tuo nimikin jengille tuli, paikka kun oli entinen lihakauppa, jossa oli mainoskyltti "Lihaa-Kött". Jäi se vielä hyvin mieleen, kun saatiin itse penkoa varaosahyllyjä ja valita tarpeellista, niin yksi kaveri sanoi samalla, että "Keravan miehille tehdään sitten lähtiessä taskutarkastus" - mitä ei kuitenkaan tehty.

Nyt löytyi se Ducati 450 Desmon kuva -70 luvulta.
Kuva
Toinen kuvassa oleva pyörä on edelleen tallista löytyvä Ariel 600VB vm.1959.

Arskan päällä viime kesänä
Kuva

Yksi wanha prätkäkuva löytyi vielä. Kuvassa on ensimmäinen omistamani "länsipyörä" - Yamaha 250 DS7 vm.1972.
Kuva

Taustalla näkyvä Moskvits 407 -vm.1961 oli kaverin käyttöauto. Itsellä oli myös 407 vm. 1960, mikä oli vielä "pommimaskilla". Takana pilkistää hieman Kupla -63, mikä oli silloin äitini käytössä.
Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

samarai kirjoitti: Itselle ei nyt tule isompaa sarjavalmisteista 2T-pyörää mieleen kuin tuo 3-pyttynen 750 Kawa ja Suzukin nk. "vesipyssy" GT 750.
Terve!

Ei taivu minunkaan muistini sanomaan mitään.

Arvelin ensin, että kaksitahtisuuden pioneerilla Scott'illa olisi saattanut olla isompikin, mutta taisi 1920-luvun alkupuolen 600-kuutionen olla Scottin suurin. Myöhemmällä ajalla syntyi Mk1 Silk 700S - 660-kuutioinen, mutta se ei tainnut tulla sarjatuotantoon.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Vastaa Viestiin