MoottoriPyöräily
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: MoottoriPyöräily
Terve!
Tänään pitkästä aikaa pieni lenkki Fabio Taglionen luomuksella Ducati 450 Desmo.
Yllättävän pian löytyi selkäytimestä vasemman jalan jarrutus ja oikean jalan vaihteet.
SvS
Tänään pitkästä aikaa pieni lenkki Fabio Taglionen luomuksella Ducati 450 Desmo.
Yllättävän pian löytyi selkäytimestä vasemman jalan jarrutus ja oikean jalan vaihteet.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: MoottoriPyöräily
Andrei A. Liphartista oli todella kysymys. Hän toimi Gorkin autotehtaan pääsuunnittelijana v.1933-51, Pobedan luoja ja sai 5 "Stalinin palkintoa" autosuunnittelusta (mm. Gaz-20 ja Zim).Warreossi kirjoitti:Andrei A. Liphart mainitaan johtavaksi insinööriksi GAZ M 20 Pobeda:n suunnitelussa.Tuo nyt selvisi netistä kaivamalla.Sitä en tiennytkään,että hänellä on yhteyttä saksalaiseen aatelistoon ja tuohon Raadin kartanoon.
Hänellä todella oli yhteyttä baltiansaksalaiseen kauppias Johann Liphartin sukuun, jonka Ruotsin kuningas nosti aateliarvoon 1668. Itse hän kuitenkin syntyi työläisperheeseen. Ko. asiasta löytyy juttu virolaisten Automoto-foorumilta, jossa asiaa on tutkittu enemmälti.
Liphartin poika oli myös autosuunnittelija ja osallistui mm. Moskvits 2141 suunnitteluun.
edit: löytyi vielä kuva Liphartin haudalta, missä hautakiveä koristaa Pobedan siluetti. Poikakin näkyy kuolleen jo v.2003.
http://m-necropol.narod.ru/lipgart.html
Viimeksi muokannut samarai, 27.7.2010 0:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: MoottoriPyöräily
Kaverilla oli juuri tuo sama Ducati -70 luvulla. Etsimällä voisi löytyä valokuvakin. En tiedä vieläkö löytyisi itseltä tuo selkäytimestä? -joskus sitä on oltu koviakin brittimotoristeja.Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Tänään pitkästä aikaa pieni lenkki Fabio Taglionen luomuksella Ducati 450 Desmo.
Yllättävän pian löytyi selkäytimestä vasemman jalan jarrutus ja oikean jalan vaihteet.
SvS

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: MoottoriPyöräily
Jaa'a kaiholla muistelen tuota "mopoaikaa"..
Mulla oli aikoinaa Norton ES1, vm. 1952, jos nyt edes muistan oikein.
Mutta kuiten, 50-luvun 1-pyttyinen Norton ja hyvässä kunnossakin.
Ja olisi varmaan vieläkin, jos lompakossa olisi ollut paksuutta. 70-luvun alussa tuli perustetuksi perhe, eikä rahapussi antanut myöten hankkia auto ja pitää mopo. Niinpä mopo piti myydä, että autojobbari sai leipää lapsilleen ja minä tulevalle esikoiselleni tuulilasin ja kasan ruosteisia peltejä suojaksi tuiskuilta ja tuiverruksilta.
Mulla oli aikoinaa Norton ES1, vm. 1952, jos nyt edes muistan oikein.
Mutta kuiten, 50-luvun 1-pyttyinen Norton ja hyvässä kunnossakin.
Ja olisi varmaan vieläkin, jos lompakossa olisi ollut paksuutta. 70-luvun alussa tuli perustetuksi perhe, eikä rahapussi antanut myöten hankkia auto ja pitää mopo. Niinpä mopo piti myydä, että autojobbari sai leipää lapsilleen ja minä tulevalle esikoiselleni tuulilasin ja kasan ruosteisia peltejä suojaksi tuiskuilta ja tuiverruksilta.
Re: MoottoriPyöräily
Sitä Ducati 450 Desmon kuvaa 70-luvulta en itseltä löytänyt, mutta muutama muu.
Tunnistetaankohan mitä merkkiä ja mallia nämä ovat?

Tunnistetaankohan mitä merkkiä ja mallia nämä ovat?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: MoottoriPyöräily
Onko vasen alhaalta bsa ja sitten ylin vasemmalta tuutti honda? Sitte oikee allaalta vissii suzuki mutta mikä? Ja vissii ylin oikeelta moto guzzi? Meniköhä sinne päinkää
autoton.. vielä
Re: MoottoriPyöräily
Hyvä Jaasu, kyllä se sinnepäin meni.
Ylh. vas. on veljen Honda, kyseessä on ns. "pikkutuutti" eli 500CB vm. 1973 - tuolla takapenkillä istuvalla kaverilla oli juuri se Ducati 450 Desmo ja muuten vielä nykyisinkin Ducati (600 Monster) Itselläkin oli myös samanlainen Honda 500CB vm. 1972.
Ylh. oik. on oma Motoguzzi 850GT vm. 1972.
Alh. vas. on veljen BSA 650 Thunderbolt vm. 1973.
Se alh. oikealla ei ole Suzuki - mutta samasta valmistusmaasta.

Ylh. oik. on oma Motoguzzi 850GT vm. 1972.
Alh. vas. on veljen BSA 650 Thunderbolt vm. 1973.
Se alh. oikealla ei ole Suzuki - mutta samasta valmistusmaasta.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: MoottoriPyöräily
Arvaa, ellet tiedä.
Ensin arvelin Kawasakiksi, mutta veikkaan Yamaha.
Ensin arvelin Kawasakiksi, mutta veikkaan Yamaha.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: MoottoriPyöräily
Ciao!
Ducati 450 Desmo, hivenen erilaisena kuin ensimmäisenä päivänä:

SvS
Ducati 450 Desmo, hivenen erilaisena kuin ensimmäisenä päivänä:

SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: MoottoriPyöräily
Tarkemmin ku kahtoo tietokoneella eikä puhelimella niin alh,oikealta muistuttas myös tx yamahaa?? tuo perä vaan vähän hämääsamarai kirjoitti:Hyvä Jaasu, kyllä se sinnepäin meni.Ylh. vas. on veljen Honda, kyseessä on ns. "pikkutuutti" eli 500CB vm. 1973 - tuolla takapenkillä istuvalla kaverilla oli juuri se Ducati 450 Desmo ja muuten vielä nykyisinkin Ducati (600 Monster) Itselläkin oli myös samanlainen Honda 500CB vm. 1972.
Ylh. oik. on oma Motoguzzi 850GT vm. 1972.
Alh. vas. on veljen BSA 650 Thunderbolt vm. 1973.
Se alh. oikealla ei ole Suzuki - mutta samasta valmistusmaasta.
autoton.. vielä
Re: MoottoriPyöräily
Mitä mönkijöitä nuo kiinalaiset muka ovat.
Tässä kunnon Karakat:
http://www.youtube.com/watch?v=MxpVTYql ... mUFdS9wS6k
Tässä kunnon Karakat:
http://www.youtube.com/watch?v=MxpVTYql ... mUFdS9wS6k
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: MoottoriPyöräily
Terve!
Se neljäs vehje on ilmiselvä kolmisylinterinen Kawasaki.
Väristä arvellen 750 Mach IV.
SvS
Se neljäs vehje on ilmiselvä kolmisylinterinen Kawasaki.
Väristä arvellen 750 Mach IV.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: MoottoriPyöräily
Hauskoja kuvia,tulee mieleen legendaarinen kötin kopla eli Götti Mc..

Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Re: MoottoriPyöräily
Nojoo, kyllä mä se jo arvasinkin, että Sdelanolle tämä on varmuudella helppo nakki. Ja värin perusteella mallin tunteminen oli myös täysin oikein - tuota sinistä ei nimenomaan ollut muissa "Mach-sarjan" pyörissä kuin 750 Mach IV:ssa. Vuosimalli oli 1972.Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Se neljäs vehje on ilmiselvä kolmisylinterinen Kawasaki.
Väristä arvellen 750 Mach IV.
SvS
Noista 3-pyttysistä 70-luvun Kawoista jäi parhaiten mieleen nämä kireät äänet.

http://www.youtube.com/watch?v=CU-JsatvAts
Itselle ei nyt tule isompaa sarjavalmisteista 2T-pyörää mieleen kuin tuo 3-pyttynen 750 Kawa ja Suzukin nk. "vesipyssy" GT 750.
Warreossi kirjoitti: Hauskoja kuvia,tulee mieleen legendaarinen kötin kopla eli Götti Mc..

Nyt löytyi se Ducati 450 Desmon kuva -70 luvulta.

Toinen kuvassa oleva pyörä on edelleen tallista löytyvä Ariel 600VB vm.1959.
Arskan päällä viime kesänä

Yksi wanha prätkäkuva löytyi vielä. Kuvassa on ensimmäinen omistamani "länsipyörä" - Yamaha 250 DS7 vm.1972.

Taustalla näkyvä Moskvits 407 -vm.1961 oli kaverin käyttöauto. Itsellä oli myös 407 vm. 1960, mikä oli vielä "pommimaskilla". Takana pilkistää hieman Kupla -63, mikä oli silloin äitini käytössä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: MoottoriPyöräily
Terve!samarai kirjoitti: Itselle ei nyt tule isompaa sarjavalmisteista 2T-pyörää mieleen kuin tuo 3-pyttynen 750 Kawa ja Suzukin nk. "vesipyssy" GT 750.
Ei taivu minunkaan muistini sanomaan mitään.
Arvelin ensin, että kaksitahtisuuden pioneerilla Scott'illa olisi saattanut olla isompikin, mutta taisi 1920-luvun alkupuolen 600-kuutionen olla Scottin suurin. Myöhemmällä ajalla syntyi Mk1 Silk 700S - 660-kuutioinen, mutta se ei tainnut tulla sarjatuotantoon.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!