MoottoriPyöräily

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

nyt kun mentiin nuihin vanhoihin pyöriin niin mites tuo pikku tuutti eli hnda cb 500 nuin niinkuin kesätävyydeltään? tuntuvat olevan reilusti halvempia kuin isommat mallit.
taitaa olla että kun saa endurovehkeet etteen päin niin jos ei muuta vastaan tule niin uusio tuotanto rojal enfield voisi olla kokeilu listalla.

vanhempi britti kyllä kiinostaisi vaan tahtovat olla hinnoissaan ja uudemmissa taitaa öljykin jo pysyä edes suurinpiirtein moottorin sisällä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ainakin näiden kahden pyörän perusteella voin sanoa, että se Honda CB500 oli loistava kestävyydeltään - ei siis mitään pienintäkään vikaa ollut kummassakaan ja niillä ajettiin paljon. Tuolla "tuutilla" CB750 on vain sellainen kulttimaine, että se lisää sen hintaa.

Sitävastoin tuo Motoguzzi oli varsinainen murheenkryyni. Siihen tehtiin niin kallis koneremppa, että vieläkin hirvittää. Ajettavuudeltaan ja muulta tekniikaltaan se oli loistava pyörä, mutta kone täysi pommi. Ainoa omistamani laite, jonka kiroan vieläkin alimpaan helvettiin. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kuva
Venäjän pääministeri Vladimir Putin osallistui viime lauantaina (24.7) Ukrainassa Venäjän hallinnoimassa Sevastopolissa suureen moottoripyörätapahtumaan ja ajoi siellä letka-ajossa Harrika Trikellä!

http://fishki.net/commentall.php?id=73147

Kyllä tuli makeat naurut tuolla tästä kommentista. :lol:
Kuva
"Miksi Venäjän pääministeri ajoi vihollisen moottoripyörällä? Missä Kovrovets tai IC??? 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Ei voi kuin ihailla, miten naapurimaan pääministeri pontevasti ohjastaa kolmipyörää.

Lieneekö saanut oppinsa näillä kursseilla

http://www.youtube.com/watch?v=FiIv6BBbgs4

Moottoripyöräosuus alkaa noin 3 min kohdalla.

SvS
Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 30.7.2010 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

samarai kirjoitti:Ainakin näiden kahden pyörän perusteella voin sanoa, että se Honda CB500 oli loistava kestävyydeltään - ei siis mitään pienintäkään vikaa ollut kummassakaan ja niillä ajettiin paljon. Tuolla "tuutilla" CB750 on vain sellainen kulttimaine, että se lisää sen hintaa.

Sitävastoin tuo Motoguzzi oli varsinainen murheenkryyni. Siihen tehtiin niin kallis koneremppa, että vieläkin hirvittää. Ajettavuudeltaan ja muulta tekniikaltaan se oli loistava pyörä, mutta kone täysi pommi. Ainoa omistamani laite, jonka kiroan vieläkin alimpaan helvettiin. :)

näköjään euroopalaisissa yleistä. itsellä ei ole ollut kuin enduro kalustoa, mutta sama eurooppalaisissa havaittu, hyviä ajaa mutta ihme vikoja ja osat maksaa.
isäukolla oli britti pyörien jälkeen myös kuvan kaltainen motoguzzi ja viimeisin pyörä oli desmo ducatti, mutta jos en väärin muista niin oli 250 kuutioinen.
kumpaakaan ei myöskään kehunut kuin ajo ominaisuuksista
itse olin vasta pihamopo iän korvilla kun isäukko lopetti pyörätouhut. tai no mz 150cc vm 64 oli tallissa pitkään mutta vaihtui sittemmin komiasti kaadutun ds6 jammun raadon kanssa 70 luvun rm suzukiin
toisaalta sääli että hävitti monta säilyttämisen arvoista pyörää. vuoden 1927 hd olisi tänä päivänä kova sana. sekä näin nappula rengas motorista olis ollut kiinostava maarata mathless G80
vaan eipä nuita itselläkään ole mahdollisuutta ollut kaikkea säilyttää,eniten harmittaa että tuli hukattu vm 74 ktm gs125, oli 175cc pytyllä ja orkkis tehoputkella, toista sivukatetta vailla täysin orkkis kunnossa ja vieläpä siisti.
myös kevari iässä ollut suzuki gt 125 vm 80 oli myös hauska laitos,oli ollut yhdellä omistajalla ja pidetty hyvin
haluttiin väkisin ostaa. sanoin vielä omasta mielestäni kovan hinnan vaan ostaja kaivoi kuvetta ja nostettiin kärryyn.
tuon jälkeen tulikin kohtuullisen pitkä tauko että kilvellistä pyörää ostin

no vielä on tallin perällä 3kpl rm suzukeja 125,250 ja 400 kaikki mallia T ja vuodelta 79
250 kuutioinen vielä entraamatta ja osina
niin ja ancillottin 50cc motocroos pyörä löytyy myös. tämäkin vuosimallia 79

hieman ot:nä olisi tallissa ylimääräisenä ktm gs 250 vm 86 valkokilpi ja enduroksi rakennettu honda cr125r vm 89, kummastikin löytyy uutta mäntää ym..
kotarilla ajettu viimeksi tänään.
ei tahdo aika riittää pitää kuntoa sillä tasolla mitä enduro vaatii,
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Warreossi kirjoitti:Bikereita neuvostoajan Latviasta

http://foto.inbox.lv/motoripis/08-05-2007/Movie.wmv
Tekee mieli kysyä, tunnistetaanko tätä pätkässä esiintyvää pyörää. Tällainen on yhdellä kaverilla edelleenkin tallissa.

Kuva

Tuo kuvankaappaus on hieman epäselvä, pyörä esiintyy kuitenkin aivan pätkän lopussa josta saa paremmin selvää.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Vehje on IC Planeta 350 Sport. valmistus alkoi 1970-luvun puolessavälissä, ensimmäiset kappaleet tuotiin Suomeen muistaakseni -76.

Huima vehje Wenäältä. Yllättävän hyvä suorituskyky. Jos vielä olisi ollut vähän liukkaampi, mieluiten vielä viisivaihteinen vaihteisto ja parempi takajousitus, olisi sillä voinut päästellä melko kyytiä.

Melusyistä Suomen-malleissa oli melkoinen putki ns. juuriputken jatkona äänenvaimentimeen. Toivottavasti tuttavasi pyörään on jo ajan mittaan tehty tarpeellinen muutostyö.

Ensimmäisissä oli muistaakseni Mikuni-kaasuttimet, myöhemmin IC sai yllättävän modernit venäläiset suorakaideluistiset kaasuttimet.

SvS

Täydennystä: Katsoin videon. Koko elokuva esitettiin aikanaan Suomen televisiossakin. En tähän hätään jaksa muistaa elokuvan nimeä, ehkä muisti toimii jossain vaiheessa paremmin. Olisiko ollut "Moottoripyöräilijöiden kevät"?

Tässä vielä kuva hieman modifioidusta yksilöstä:

Kuva

Ja tässä mainoskuva, ehkä esisarjan pyörästä; ainakin takavalo ja puuttuva ketjusuoja poikkeavat meillä myydyistä:

Kuva
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Hienoa Sdelano, tästä IC 350 Planetan Sport-versiosta nimenomaan juuri oli kysymys. :)

Siinä oli myös länsimaiset kahvakatkaisijat ja muistaakseni myös peilit, mutta valmistajaa en millään enää saa päähäni.

edit:ei tainnut ollakaan, jos pyöristäkin puhutaan monikossa 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Sportti-Issikassa oli japanilaiset 12-volttiset sähköt (vaihtosähkögeneraattori ym.), ohjaustangon hallintalaitteet sekä jo aiemmin mainittu kaasutin.

Etuhaarukka muistutti suuresti 1970-luvun alun tšekkiläisen motocross-ČZ:an haarukkaa.

***

Vasta äsken huomasin pienen yksityiskohdan lähettämistäni IC:n kuvista: Mainoskuvan esisarja- tms. pyörässä on ketju vasemmalla, kun tuotantopyörissä se oli oikealla.

Izhevskistä muutakin tehokasta rautaa kuin moottoripyöriä -terveisin

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Mikäs vehje tässä on?

Kuva

Merkki on Suomessakin tuttu ja yhä valmistuksessa. Malli tunnetaan myös autona.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ei ole itselle oikein tutun näköinen. Veikataan vaikka Minskiä.

Voisi olla vaikka BSA Bantamkin, mutta tuo "yhä valmistuksessa" siinä taas hämää.
Viimeksi muokannut samarai, 1.8.2010 6:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Ei ole Minsk, joskin on sen sukulainen. Ei ole Bantamkaan, on tietysti myös Bantamin sukulainen.
Sdelano v SSSR kirjoitti:
Merkki on Suomessakin tuttu ja yhä valmistuksessa. Malli tunnetaan myös autona.

SvS
Tämä vihje pätee yhä. Samanmerkkisiä moottoripyöriä näkee usein. Mallimerkinnän mukaisia autoja ehkä ei joka päivä, mutta silloin tällöin kuitenkin.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Harley-Davidson Hummer.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Sehän se. Joka HD-jätkän haave.

Hyvin tiedetty!

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Sportti-Issikassa oli japanilaiset 12-volttiset sähköt (vaihtosähkögeneraattori ym.), ohjaustangon hallintalaitteet sekä jo aiemmin mainittu kaasutin.

Etuhaarukka muistutti suuresti 1970-luvun alun tšekkiläisen motocross-ČZ:an haarukkaa.

***

Vasta äsken huomasin pienen yksityiskohdan lähettämistäni IC:n kuvista: Mainoskuvan esisarja- tms. pyörässä on ketju vasemmalla, kun tuotantopyörissä se oli oikealla.

Izhevskistä muutakin tehokasta rautaa kuin moottoripyöriä -terveisin

SvS
Terve!
Löysin tuollaisen IC Planeta Sportin kuvasarjan, missä noita yksityiskohtia on kuvattu. Kaverin pyörä on Keski-Suomessa, pitää joskus kun sinne pääsee, niin käydä tutustumassa tarkemmin. Tallissa on kuulemma nykyisin Ural 650 sivuvaunupyöräkin. Ohjaustangon katkaisijat ja takavalo on Hondasta, siitä panen vaikka pääni pantiksi. :D
http://foto.inbox.lv/latvian22/Izh-PS-1

Aloin miettimään niitä "muutakin tehokasta rautaa kuin moottoripyöriä" Izhevskin lisäksi .

Mieleen tuli nyt nämä:

BSA (Birmingham Small Arms)
CZ (Ceska Zbrojovka)
Husqvarna
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin