pvdriver kirjoitti:^just sama juttu itellä eessä. kannattaa varmaan laittaa lukkomutteri ettei pyöri itekseen auki...
kas näin.
Missä vaiheessa tuo vivuston vetosuunta kääntyy niin että se kiskoo tuolla systeemillä kaasua auki? Koska Dellortoissa kuten myös DCOE Webereissä kaasu aukeaa alaspäin...
Yleensähän tuo nivel käännetään ylösalaisin jolloin se sitten työntää ja riuhtoo synkkia sekaisin... Ei pojat, kyllä tuplat laitetaan vaijerilla, mielellään tuplasellaisilla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Tekemisen puutteessa tai paremminkin liian tekemisen aiheuttamasta puutteesta aloin Fiksailla tuota Vilosohviapuolta uuteen uskoon.
Viksailen Platonilla vähän vahvistusta vallitsevaan maailmankäsitykseeni.
Mutta on se autus tila kun jättää tekemiset ja antaa niiden puutteen vallata alaa. Jää sitä laatuaikaa eli pällistelylle ja turhalle pähkäämiselle on päässä tilaa. Ihanaa.
Punasesta ladasta tulpat pois, ja niitten testaus peeveessä. Kaikki toimivat, sitten testasin tuleeko joka sytytysjohdolle virtaa, ja sekin oli kunnossa.
Myös jarrutehostimelta imusarjaan menevän alipaineletkun uusin, kun vanha oli jo niin hapero.
Jokari kirjoitti:Missä vaiheessa tuo vivuston vetosuunta kääntyy niin että se kiskoo tuolla systeemillä kaasua auki? Koska Dellortoissa kuten myös DCOE Webereissä kaasu aukeaa alaspäin...
siinä pensaletkun alla, niiku näkyy takimmaisen kaasuttimen päällä on joku erillinen alunpitäen vaijerin kiinnitykseen tarkoitettu valettu alumiininen tukirunko. vaijerinkin olisi koht.helposti saanu käyttöön mutta kyllä tuo vivuillakin vaikuttaisi aika idioottivarmalta laitokselta. ja kun kaikki nivelet palloja ja vetosuunnat oikeat eivät kiskokaan pieleen... ainakin kaverin uunossa toimi tuolleen... kummallisen näkösiä ne tökkimään muutetut kaasuvivustot, tuo sentään niiku tehtaalta lähtiissään...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
^^ No tuossa on sentään se fiksusti että kaasua kääntää tuon vivuston toivottavasti tiukka vipu eikä suoraan tosiaan tuo niveleltä tuleva taaki koska sen liike on väistämättä aina kiertävä mikä ei ole hyväksi. Mahtaa olla myös herkkä kaasu kun pistää tollasella työntävällä vivulla ilman mitään palautusjousta niinkuin monesti näkee..
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
jep. tuossahan nyt palautinjouset läppäakseleilla, polkimen akselilla ja yksi vielä tuossa vivustosysteemissä, tällähetkellä vielä irrallaan enkä taida laittaakaan kun toimii noinkin hyvin ja poljin jämäkän olonen olematta kuitenkaan tiukka. ei se samanlainen heiluri ole vakiokaasuttimella... niin ja siinä on sellanenkin säätöruuvi jolla rajotetaan tuo vivuston liike niin että poljettaessa kaasu pohjaan nuo vivut pohjaa ennen läppiä, ettei läpät väänny... noin se on tosiaan uunossa toimiut ihan hyvin, nythän tässä vaan erona että vaijerin paikasta lähtee tuo vipu... siinä on nyt vielä imutorvien alla yhtenäinen alumiinilevy joka tukee kaasuttimet toisiinsa, ettei synkrovivustokaan pääse vääntelemään noita erisuuntiin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Yritin herkistellä tänään äSSän pyyhkijöitä. Kyllä ne toimii mutta eivät toiminnan päättyessä palaudu täydellisesti alas.
En tiedä onnistuinko.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Kun laitat pyyhkiät päälle alkavatko heti mennä ylöspäin vai ottavatko muutaman millin alaspäin aluksi?? Mikäli menevät alaspäin on moottorin päässä oleva vipu luistanut yhden tai kaksi pooria "jälkeen".
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Vaihdoin rikkinäisen kaasarin kalvon, purin kaasarin tämän jälkeen kymmenen kertaa ja viimein tajusin putsata sen kirotun alipainekanavan. Sain siis punaiseen ladaan ''tehot'' takaisin
Apparinpuoleinen vilkku tuli liimattua sikakitillä takaisin lokariin.
Korjasin rikkinäisen kaasarin kalvon sikakitillä ja jäin latuskalla kurakkoon kiinni.
Siitä prunnista kun yritin nousta heijaamalla ja poljin kytkintä useasti. Yht'äkkiä se jäikin sinne pohjaan ja lopetin ajon samantein ja lähdin hakemaan raktoria.
Kun sitten raktorilla nypättiin se irti, ja nostin kytkimen pohjasta, se toimi taas normaalisti..?
Releytin carinan lisävaloille uudet johdot. Entiset oli jotain kurajohtoa ja jännitehäviöä tuli yli voltti. Nyt laitoin 6 neliön johdolla akulta releelle ja releen maattoon samanlaisen. Releelta polttimoille lähti 4 neliön johdot ja polttimon maatto myös 4 neliön johdolla.
Tuloksena polttimoille tulee 14.15V kun akulla on 14.27V. 100W polttimot käytössä.