Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja Jokari »

pvdriver kirjoitti:
pvdriver kirjoitti:^just sama juttu itellä eessä. kannattaa varmaan laittaa lukkomutteri ettei pyöri itekseen auki...
kas näin.
Kuva
Missä vaiheessa tuo vivuston vetosuunta kääntyy niin että se kiskoo tuolla systeemillä kaasua auki? Koska Dellortoissa kuten myös DCOE Webereissä kaasu aukeaa alaspäin...

Yleensähän tuo nivel käännetään ylösalaisin jolloin se sitten työntää ja riuhtoo synkkia sekaisin... :lol: Ei pojat, kyllä tuplat laitetaan vaijerilla, mielellään tuplasellaisilla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tekemisen puutteessa tai paremminkin liian tekemisen aiheuttamasta puutteesta aloin Fiksailla tuota Vilosohviapuolta uuteen uskoon.

Viksailen Platonilla vähän vahvistusta vallitsevaan maailmankäsitykseeni.

Mutta on se autus tila kun jättää tekemiset ja antaa niiden puutteen vallata alaa. Jää sitä laatuaikaa eli pällistelylle ja turhalle pähkäämiselle on päässä tilaa. Ihanaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Punasesta ladasta tulpat pois, ja niitten testaus peeveessä. Kaikki toimivat, sitten testasin tuleeko joka sytytysjohdolle virtaa, ja sekin oli kunnossa.

Myös jarrutehostimelta imusarjaan menevän alipaineletkun uusin, kun vanha oli jo niin hapero.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Jokari kirjoitti:Missä vaiheessa tuo vivuston vetosuunta kääntyy niin että se kiskoo tuolla systeemillä kaasua auki? Koska Dellortoissa kuten myös DCOE Webereissä kaasu aukeaa alaspäin...
siinä pensaletkun alla, niiku näkyy takimmaisen kaasuttimen päällä on joku erillinen alunpitäen vaijerin kiinnitykseen tarkoitettu valettu alumiininen tukirunko. vaijerinkin olisi koht.helposti saanu käyttöön mutta kyllä tuo vivuillakin vaikuttaisi aika idioottivarmalta laitokselta. ja kun kaikki nivelet palloja ja vetosuunnat oikeat eivät kiskokaan pieleen... ainakin kaverin uunossa toimi tuolleen... kummallisen näkösiä ne tökkimään muutetut kaasuvivustot, tuo sentään niiku tehtaalta lähtiissään... :lol:

Kuva
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ No tuossa on sentään se fiksusti että kaasua kääntää tuon vivuston toivottavasti tiukka vipu eikä suoraan tosiaan tuo niveleltä tuleva taaki koska sen liike on väistämättä aina kiertävä mikä ei ole hyväksi. Mahtaa olla myös herkkä kaasu kun pistää tollasella työntävällä vivulla ilman mitään palautusjousta niinkuin monesti näkee.. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

jep. tuossahan nyt palautinjouset läppäakseleilla, polkimen akselilla ja yksi vielä tuossa vivustosysteemissä, tällähetkellä vielä irrallaan enkä taida laittaakaan kun toimii noinkin hyvin ja poljin jämäkän olonen olematta kuitenkaan tiukka. ei se samanlainen heiluri ole vakiokaasuttimella... :lol: niin ja siinä on sellanenkin säätöruuvi jolla rajotetaan tuo vivuston liike niin että poljettaessa kaasu pohjaan nuo vivut pohjaa ennen läppiä, ettei läpät väänny... noin se on tosiaan uunossa toimiut ihan hyvin, nythän tässä vaan erona että vaijerin paikasta lähtee tuo vipu... siinä on nyt vielä imutorvien alla yhtenäinen alumiinilevy joka tukee kaasuttimet toisiinsa, ettei synkrovivustokaan pääse vääntelemään noita erisuuntiin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Yritin herkistellä tänään äSSän pyyhkijöitä. Kyllä ne toimii mutta eivät toiminnan päättyessä palaudu täydellisesti alas.
En tiedä onnistuinko.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pressa
Viestit: 10431
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kun laitat pyyhkiät päälle alkavatko heti mennä ylöspäin vai ottavatko muutaman millin alaspäin aluksi?? Mikäli menevät alaspäin on moottorin päässä oleva vipu luistanut yhden tai kaksi pooria "jälkeen".
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Mielestäni lähtevät heti ylöspäin.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Tylsää? No hitsataan taas välillä...
Kuva
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Vaihdoin rikkinäisen kaasarin kalvon, purin kaasarin tämän jälkeen kymmenen kertaa ja viimein tajusin putsata sen kirotun alipainekanavan. Sain siis punaiseen ladaan ''tehot'' takaisin :)

Apparinpuoleinen vilkku tuli liimattua sikakitillä takaisin lokariin.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Korjasin rikkinäisen kaasarin kalvon sikakitillä ja jäin latuskalla kurakkoon kiinni.

Siitä prunnista kun yritin nousta heijaamalla ja poljin kytkintä useasti. Yht'äkkiä se jäikin sinne pohjaan ja lopetin ajon samantein ja lähdin hakemaan raktoria.
Kun sitten raktorilla nypättiin se irti, ja nostin kytkimen pohjasta, se toimi taas normaalisti..?

Ihme kones :lol:
21013 1500 16v Turbo rojekti
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Releytin carinan lisävaloille uudet johdot. Entiset oli jotain kurajohtoa ja jännitehäviöä tuli yli voltti. Nyt laitoin 6 neliön johdolla akulta releelle ja releen maattoon samanlaisen. Releelta polttimoille lähti 4 neliön johdot ja polttimon maatto myös 4 neliön johdolla.
Tuloksena polttimoille tulee 14.15V kun akulla on 14.27V. 100W polttimot käytössä.
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Raksailin hapikkaasta poikittaistuen velipojalle. Ainuat osat joita en tehnyt itse olivat laipat iskaritolppien yläpäähän.
Avatar
jta
Viestit: 4427
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja jta »

Laittelinpahan tuossa tänään la-vehkeet taas kunnolla autoon kiinni kun radio vei taas tuon la:n paikan viikko sitten.
Vastaa Viestiin