Siitä ei ollut ainakaan mitään mainintaa kuvien yhteydessä. Mutta voisi esim. ajatella, että jos ne esim. Saksasta olisivat tulleet 300-400tkm ajettuina Moskovaan v. 1991 - kestääkö silloin Audikaan enää 19vuotta Venäjän teillä? Voihan niitä ollakin vielä vaikka siviilikäytössä..saksalaisen laadun tietäen.
Kyllä nuo tuon ajan autoesittelyt ovat karmeita.
On muuten Audissa isot jarrulevyt, 280 cm.
Tuon Audi-nimen synty tulikin tuossa selitetyksi. Kun tämä Audi tuli markkinoille, siitä oli lehdissä latinankielinen mainos. Olin siihen aikaan lukiossa ja latinantunnilla sitä ihastellen käännettiin. Suurimpana uutuutena mainittiin pyörrepuristusmoottori. Tuo nimitys ei jäänyt elämään, vaikka tässäkin sen toiminta hyvin selitettiin.
Jaska HKI kirjoitti:Vaihdelaatikon öljy homma piti tarkistaa käyttöohjekirjasta......ei tarvitse vaihtaa.Olisko hammasrattaat koneistettu niin hyvin ja metallilastut poistettu tehtaalla.
Valokuvio on H-4 valoilla tasainen ja riittävä.Polttimoita ei tarvitse olla vaihtamassa joka vuosi.
Jaska HKI kirjoitti:Kyllä henkiriepu on senverran kallis että oli kiva havaita Audin olevan kuolonkolaritilastoissa toiseksi turvallisin auto Skodan jälkeen (ei 120L).Hännänhuippuna oli tietenkin Lada jossa todennäköisyys kuolla on yli kolminkertainen Audiin verrattuna.
mitkä mallit oli kyseessä, viimeisin A8 Audi oli toiseksi turvallisin heti Skodan jälkeen (ei sentään 120L:n) mutta 1000MB:n jälkeen
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ennenkuin ehdin mittariston valoja alkaa paranteleen niin niidenkin valot syttyivät.Tärkeää tietoa olisi ollut ainoastaan moottorin lämpömittarista.Kyllä on eleetön peli tässähän rassaustaidot aivan ruostuu.Polttoainesuodatitakaan ei vielä tarvitse vaihtaa kun siinä on tekstit jäljellä.Töissä tulee sen verran ajoa että tonnin ehkä saan vuodessa kilometrikorvauksia,400 tulee seutulipusta.Se yhdessä muodostaa auton bruttohinnan.Autolla on ikää ensi Juhannuksena 21 vuotta,se on jo 6 vuotta enemmän kuin autoilla keskimäärin.
Tänään noudin uuden pylväsporakoneen Audilla.Purettiin pakkaus,härpäkkeet peräkontiin.Porakoneen pylväs suksipussissa takaselkänojien välistä.Suksipussi myös eliminoi varastorasvan tuoksun ohjaamossa.Muutenkaan ei ole tarvinnut paljon käsiään tämän auton kanssa rasvata.Audi todettiin jälleen parhaimmaksi Eurooppalaiseksi suuressa vertailussa.Hännänhuippuna Peugeot jossa kaikkea pikkuvikaa ja nitinää riittää,kuulostaa pelottavan tutulta.
Neljällä sadalla 650W 3vaihemoottori,hihnaveto,70kg painava.Edellinen hihnaveto oli toiminut 32 vuotta.Aika vähän porailua.Jopa 60mm aukkoporalla 20mm vinyyliin onnistuu.IKH:sta.
Aika vähälle porailulle oli meilläkin aikanaan yksi hihnakone jäänyt Mistä tinasta lie tehty joku kiinan pska vaikka oli ihan suomalainen nimi ässä vai mikä se oli. Muuta ei taida olla jälellä, kun istukka joka on oma tekosessa puusorvissa muuten se kone oli, kun tinasta tehty.
Tuon esityksen jälkeen ei ole ollut kaipuuta hihnavetosiin vaikka pylväskoneelle oisikin ollut tarvetta joskus. Ratasvetosen (halvan tietenkin), kun löytäisi niin siitä ei tulisi loppua näillä käytöillä.
Tuli autoverolappu.Maksettavaa toisesta erästä 15,9€.Koska vero määräytyy painon mukaan on vero edullisin riippumatta moottorikoosta.Mitään kerrottavaa ei ole koska auto on pelannut moitteettomasti.Polttoainemittarikin on tarkka,ohjekirjan mukaan kun viisari näyttää punaista viivaa niin tankissa on 8 litraa.
Jaska HKI kirjoitti:Tuli autoverolappu.Maksettavaa toisesta erästä 15,9€.Koska vero määräytyy painon mukaan on vero edullisin riippumatta moottorikoosta.Mitään kerrottavaa ei ole koska auto on pelannut moitteettomasti.Polttoainemittarikin on tarkka,ohjekirjan mukaan kun viisari näyttää punaista viivaa niin tankissa on 8 litraa.
Jaahans. Eli jos toinen autovero neljästä on 15,9 euroa, niin autovero kokonaisuudessaan on 63,6 euroa.
Eli jos tulkitaan TraFi:n tieodotetta, niin tämä Audi 80 2.0E alittaa perusveroasteikon alimman perusveron. Eli Jaskan Audi on ihmeauto, joka on yhtä kevyt kun mopoauto joka on saanut Trafilta erikoísen armahtavan veromenettelyn, koska se on niin upea Super-EKO-auto. Amen