Kojelautaa rakentamassa

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
separi

Kojelautaa rakentamassa

Viesti Kirjoittaja separi »

Tersehdys,

Olen aloittelemassa kojelaudan rakennusrojektia. Runko tulee 18mm mäntyliimalevystä. Olin suunnitellut laittavani lautaan sellaisia lokeroita ja luukkuja, jotka avautuvat ja sulkeutuvat painamalla ilman mitään nappeja. Ongelmana on nyt, että moisia lukitusvermeitä ei tunnu oikein löytyvän mistään. Tai varmasti löytyy, mutta en vain tiedä mistä. Nuohan ovat varsin yleisiä kojelaudoissa kuitenkin. Purkuautoista varmaan saa, mutta menee aika säätämiseksi.

Kukas kertoo minulle, että mistä noita saa ostettua? Kun en edes tiedä, millä nimellä tuollaista lukitusta pitäisi etsiä.

Lukkoliikkeet ja rautakaupat on koluttu läpi.
mush
Viesti:

Re: Kojelautaa rakentamassa

Viesti Kirjoittaja mush »

Niitä mitä kaapinovissa käytetään, tuotemerkkinä esim Blum Tip-On. Ovat vain aika voimakkaita, eli pieneen luukkuun saattaa olla aika vihainen.

Kyseinen tuote on 10mm paksu 50mm pitkä sylinteri jonka päässä on ulostyöntävä nappula ja magneetti. Google kyllä tietää enemmän.

Jos et mistään löydä irtona, niin voin tilata sinulle näitä - toimitusaika tosin ei ole ihan lyhyt, useampi viikko menee. Hintaa muistaakseni 6-7e/kpl.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
pvdriver
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Mitenhän joku keittiövirma?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
separi

Viesti Kirjoittaja separi »

Löysinkin tuollaisia Blumin Tip-Oneja vastaavia tuotteita suomalaisesta keittiövirmasta pienellä etsiskelyllä. Kiitoksia vinkeistä. Koitan vielä löytää vähän pienempiä mekanismeja tuohon, mutta nuo Tip-Onit sopivat varmaan hyvin myös.
Vastaa Viestiin