Lada ei sammu
Lada ei sammu
Joo eli piti vaihtaa ladaan uus laturi ja sen jälkeen ei auto enää sammu virta-avaimesta kääntämällä.Sähköt kyllä sammuu normaalisti mutta moottori kyllä jatkaa kukkumistaan.Mikäköhän neuvoks ku ei viittis joka kerta kytkintä päästämällä sammuttaa.
- Lada-Jussi
hmm
meillä oli peltoladassa samanlaista vikaa kun laturi oli väärin kytketty, joku johto oli kytketty väärään paikkaan, mut en nyt muista miten...

- veli alexei
- Moderaattori
Re: hmm
Siiis laturi oli poissa pelistä tollon. Eli ei myöskään sammu vaikka avaimesta vääntää virraot poikki. Eli kaikki latturille menevät narut oli vedetty irti ja sähkömiehenteipillä kiedottu yhdeksi nipuksi. Auto sammui heti kun akunkengän irrotti.Lada-Jussi kirjoitti:meillä oli peltoladassa samanlaista vikaa kun laturi oli väärin kytketty, joku johto oli kytketty väärään paikkaan, mut en nyt muista miten...

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
On vielä yksi mahdollisuus.Tarkista moottorin maadoitus auton runkoon.Jos maadoitus ei ole kunnossa niin sytytyksen herätevirta kiertää muiden sähkölaitteiden kautta.Vaikka jännite on vajaa,riittää se auton sytytysjännitteen ylläpitämiseen.Laturin vaihdolla ei tässä yhteydessä ole välttämättä mitään tekemistä.Se että vika ilmeni heti laturin vaihdon jälkeen voi olla pelkästään sattumaa.Minulla oli kerran kyseinen vika Taunuksessa ja niin sitä ihmettelin kuin "H Moilanen".

Mulla taasen oli joku vaihtanut 2105:een laturin ja sammumattomuus johtui nimenomaan siitä että puola sai noista uusista laturin kytkennöistä virran aina kun kone vaan pyöri. johto poikki ja puolan heräte sinne minne se kuuluikin eli virtalukolle.
Samanlaisia oireita olen kuullut myös tuolta jenkkiharrastajiltakin eli laturinvaihdon jälkeen ei sammu avaimesta.
Samanlaisia oireita olen kuullut myös tuolta jenkkiharrastajiltakin eli laturinvaihdon jälkeen ei sammu avaimesta.