Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Väyrysmersuihinhan tulee ajanmyötä myös harmaakaihia (eli umpion pinta naarmuuntuu ja harmaantuu). Useita olen kirkastanut samoilla metodeilla ja hienoilta on alkanut näyttämään. Pahimpiin tapauksiin joutunut käyttämään 1500sta vesihiomapaperiakin...
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Amiksessa oli yksi Mersu jonka ajovalot oli todella harmaat. Miksi joka paikkaan pitää sitä muovia änkeä?!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
1. kevyt
2. halpa
3. helppo muotoilla
4. kestävä (joustava)
5. kierrätettävä
2. halpa
3. helppo muotoilla
4. kestävä (joustava)
5. kierrätettävä
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Niin ja sitten kun se ajovalon "lasi" on halapa ja heleppo valmistaa niin sitä tuskin kuitenkaan saa erikseen vaan tarpeen vaatiessa on ostettava koko helevetin kallis umpio... 

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Tuli tuossa viikonloppuna huvin ja urheilun vuoksi herkisteltyä etujarruja pallolamppuisesta. Todettiin samalla vuoden vanha etujarruletku (Italialainen) vaihtokuntoiseksi. Oli aivan tyveen ilmestynyt noin puolikkaan kynnen pituisia murtumia. No onhan autolla ajettukkin lähes 100km vaihdon jälkeen.
Samaan syssyyn todettiin vuosi sitten vaihdetut takajarrusylinterit vieläkin turhan herkiksi, sillä takajarrut tuppaa menemään lukkoon huomattavasti herkemmin kuin etujarrut. Siitä siis herkistelyn tarve.
No, tietääpähän mitä voi värkkäillä kun seuraavan kerran tylsyys iskee. Eli taitaa olla aika paneutua sen takajarrujen paineenrajoitusventtiilin sielun elämään...
Eli jos jollakin olisi vinkkejä/vihjeitä/kikkoja ja/tai konsteja kyseisen venttiilin säätämiseksi, olisin kiitollinen.
Samaan syssyyn todettiin vuosi sitten vaihdetut takajarrusylinterit vieläkin turhan herkiksi, sillä takajarrut tuppaa menemään lukkoon huomattavasti herkemmin kuin etujarrut. Siitä siis herkistelyn tarve.
No, tietääpähän mitä voi värkkäillä kun seuraavan kerran tylsyys iskee. Eli taitaa olla aika paneutua sen takajarrujen paineenrajoitusventtiilin sielun elämään...
Eli jos jollakin olisi vinkkejä/vihjeitä/kikkoja ja/tai konsteja kyseisen venttiilin säätämiseksi, olisin kiitollinen.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Kannattaa ostaa uusi jos vanhan kanssa on ongelmia. Menee takuuvarmasti järki ja niskat jos pitää vanhaa jumiutunutta säätää.Karvanoppa kirjoitti:Eli jos jollakin olisi vinkkejä/vihjeitä/kikkoja ja/tai konsteja kyseisen venttiilin säätämiseksi, olisin kiitollinen.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Ehkä ei järki mutta NISKAT ainakin. Kombia tuossa kun laittelin, niin ostin kylmästi uuden.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Kyllä ehdottomasti kannattaa ostaa uusi! Minä en nähnyt edes muuta vaihtoehtoa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Ei se mahda paljon vaihtamalla parantua. Eli vanha säädin ei ole jumissa. (mäntä kyllä liikkuu siellä sisällä ku jarruja pumpataan=kunnossa?). Vaan takajarrujen lukkiutuminen johtuu ainakin minun aivoituksieni mukaan "herkemmistä" jarrusylintereistä. Eli ne toimii paremmin pienemmillä paineilla kuin vanhat, joka tietenkin aiheuttaa suuremman jarrutehon pienemmällä poljinvoimalla kuin aikaisemmin.lada.h.s kirjoitti:Kannattaa ostaa uusi jos vanhan kanssa on ongelmia. Menee takuuvarmasti järki ja niskat jos pitää vanhaa jumiutunutta säätää.Karvanoppa kirjoitti:Eli jos jollakin olisi vinkkejä/vihjeitä/kikkoja ja/tai konsteja kyseisen venttiilin säätämiseksi, olisin kiitollinen.
Ja eikös sillä säädöllä pysty juuri tähän "paineen annosteluun" vaikuttamaan? Ei kyllä ole Ladan säätimistä kokemuksia, mutta ei kait se juurikaan poikkea oikeiden autojen käyttämästä tekniikasta. (Eikä muutenkaan jarruputkien vetourakka houkuta, on meinaan niin kypsyneen näköset liittimet, että saa olla melkonen fakiiri joka ehjänä ne irrottaa.

Nii joo, tuli viikonloppuna puuhailtua sumaritkin Ladan keulille. Vieläku jaksais johdotukset vedellä...
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Bullshittiä. Ehjä Lada ei lukitse takapäätä, edellyttäen että kaikki osat on kunnossa ja paineensäätimen taaki säädetty oikein. Ite olen säätänyt säätimestä vielä lisää painetta takapäähän niin osallistuu ne takasetkin vähän enemmän mitä normaalisti. Sen kyllä huomaakin.Karvanoppa kirjoitti:Vaan takajarrujen lukkiutuminen johtuu ainakin minun aivoituksieni mukaan "herkemmistä" jarrusylintereistä.
Ei mitään ongelmia missään oloissa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Epäselvä teksti on epäselvää.Jokari kirjoitti:Bullshittiä. Ehjä Lada ei lukitse takapäätä, edellyttäen että kaikki osat on kunnossa ja paineensäätimen taaki säädetty oikein. Ite olen säätänyt säätimestä vielä lisää painetta takapäähän niin osallistuu ne takasetkin vähän enemmän mitä normaalisti. Sen kyllä huomaakin.Karvanoppa kirjoitti:Vaan takajarrujen lukkiutuminen johtuu ainakin minun aivoituksieni mukaan "herkemmistä" jarrusylintereistä.
Ei mitään ongelmia missään oloissa.
Elikkäs takajarrusylinterit vaihtelin viimesyksynä, koska toinen jumitteli vähänväliä eikä toisellakaan puolella mäntä liikkunut juuri ollenkaan. Tarvittiin nääs koko kylän riskein mies ja firman suurimmat papukaijapihit, että sai tuolle vähemmän jumittaneelle sylinterille liikettä.
Uusien männät liikkui (ylläripylläri) jopa hyvinkin pienellä voimilla ja meiselillä kampeamalla. Rempan jälkeen takajarrut heitti herkästi lukkoon ja syyksi tietenkin päättelin uudet sylinterit ja väärissä säädöissä olevan paineenrajoitusventtiilin.
Autolla ei ole pahemmin sen jälkeen ajeltu, mutta nyt alkais taas olla se aika vuodesta, että pitäisi käydä autoa insinöörille näyttämässä ja ois aika pop, jos jarrut pelittäis niinku pitäis...
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
tekemisen puutteessa vetelin mersuun eteen ja taakse erillisarjojen piuhat uusiksi. Vetelin piiloon ja nätisti,nyt kelpaa.
autoton.. vielä
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
heitit vanin akut takakonttiin ja rakentelin piuhat sinne kanssa, konehuoneeseen tehtiin myös piuhoihin liitokset jotka mahdollistavat apuvirran antamisen siten ettei kaapeleitten tarvitse olla kymmenmetriset että, pituus riittää.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Tarkotus oli vaan maalata fiaskon helmat ruosteenestomaalilla, mutta apparin helmasta meni teräsharja läpi kun pintaruosteita poisteli, tuommonen 2cm x 10cm aukko siihen tuli, piti se sitten tilkkiä ja maalata vasta sitten.. Vielä vois vaikka kiveniskumassan vetää päälle kerta noin heikossa hapessa jo ovat..
Samalla alkoi kiinnostaa uudempi auto niin ei tarvis aina ruosteita korjailla ja silmään sattui juuri sisään ajettu 110.. edellisetä jäi tosin hieman huono maku kun mitkään sähkövempeleet ei toimineet
Tässä olis kyllä tuttu 1.5 8v kone alle 60tkm ajettuna ja ikkunatkin olis veiveillä, ei tarvis temppuilla ikkunoiden kanssa ym
Toisaalta fiaskoon on tehty melkein kaikki mahdolliset huollot justiinsa ja tuota on jopa helpompi korjata kuin ladoja.. 1.1 ketjukone ja weberin kaasari on suht huoleton yhdistelmä, kori vaan katoaa ympäriltä
Samalla alkoi kiinnostaa uudempi auto niin ei tarvis aina ruosteita korjailla ja silmään sattui juuri sisään ajettu 110.. edellisetä jäi tosin hieman huono maku kun mitkään sähkövempeleet ei toimineet


Toisaalta fiaskoon on tehty melkein kaikki mahdolliset huollot justiinsa ja tuota on jopa helpompi korjata kuin ladoja.. 1.1 ketjukone ja weberin kaasari on suht huoleton yhdistelmä, kori vaan katoaa ympäriltä

Njet problem, normal katastroof 

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Jos kymmenen sentin utura helemassa on korin katoamista niin mitäs tämä sitten on?
Tuommosen tekasin aamupuhteiks...


Tuommosen tekasin aamupuhteiks...
