Putsailin puhalluslampulla äSSän nokeemia sytytystulppia. Kyllä lähtee puhalluslampulla hyvin puhtaaksi.
Siis en millään Kosanilla vaan Max Sievertin valmistamalla bensakäyttöisellä puhalluslampulla.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Tuo on ulkoisesti samanlainen kuin minun mutta minun ei vaan suostu millään konstilla toimimaan petrolilla. Ei syty.
Niitä on nimittäin bensakäyttöisiäkin.Toimivat kuulemma paremmin pakkasessa. Minulta on tuo päällä oleva pelti lahonnut kokonaan pois.
Täytyisi varmaan rakentaa siihen itse oma.
Petrolikäyttöisen erottaa parhaiten bensakäyttöisestä siitä että niissä on kierukkamainen höyrystinputki, bensakäyttöisissä ei.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Olithan huomannut sen kaukalon sen kierukkaputken alla? Siinä pitää ensin polttaa esim. Sinolia, jotta tuo kierukkaputki on kuuma, ennenkuin siihen päästetään petroolia?
Kyllä olen huomannut, ja siinä yhteensä litran Sinolia polttanut-tuloksetta.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
tollasen himmelin jos olis joku "nimekäs" taiteilia tehnyt hinta n.2000:e mistä tulikin mieleen esim.risto rydin muistomerkki helsingissä palkkia sikinsokin paljonkohan senkin tekiä kuitannut?
Eilen tuli taas yksi hyllyssä oleva Ladan startti kunnostettua. Eli laakerit vaihtoon ja perusteellinen puhdistus ja uudet hiilet. Samalla tuli kokeiltua startin rungon hiekkapuhallus ja maalauskin. Tulee aika siisti lopputulos tuolleen kun hienolla hiekalla puhaltaa.
Muun räpellyksen yhteydessä tehty keskikonsolin ilman tulon vaahtomuovi "tiivisteen" korvaaminen oikealla (muka) liimattavalla ovitiivisteellä. Samoin takajalkatilaan menevän ilmakanavan liitoskohdan tiivistys etujalkatilasta "jeesusteipillä" onko tuosta sitten mitään hyötyä niin on eri asia. Ajattelin vain, että josko se ilma osaisi paremmin perille, kun ei välilä olisi niin horo rakenne.
Loppusilauksen silikoonia koelaudan pintaan niin kylläpä taas kelpaa pölyn tarttua
Kaveri oli ostanut erittäin fiinin Kombin. Ajettu ~60 000km ja alkuperäinen, 1300 remmikoneella, ollut uudesta asti samassa pitäjässä, samalla omistajalla, joka oli vanhempi mieshlö.
Ko. konpista oli vasemman takaoven lasin-nostimen vaijeri niin pahalla rullalla ettei sitä kukaan jaksanut selvitellä, niinpä irrottelin 2107:n kopasta sen nostotouhun vaijereineen.
Iski hirveä tekemisen puute.... vaihdoin akulta maihin menevän maajohdon paksumpaan. Paksuun on sama, kun moottoriin menevällä johdolla vai oisiko ollut vielä hieman paksumpaa.
Myös takaluukun lukon vastakappaletta säädin niin, että luukku vastaa paremmin tiivisteisiin.
Maalasin äSSän takakontin lattiaa Ferrexillä. Joku oli maalannut sitä joskus aikaisemmin lateksilla! Ja koko takakontti on muutenkin sotkettu
kotelosuojalla niin pahasti että oikein v*tuttaa! Melkein kaikki paneelit pitää heittää roskiin koska ne on niin paskaiset eikä lähde puhtaaksi millään.
Sama koskee mattoa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990