Virustautien kotihoito kansanperinteisesti

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
KlausSilander

Virustautien kotihoito kansanperinteisesti

Viesti Kirjoittaja KlausSilander »

Virusten, kuten vyöruusun ja herpeksen ym. kaatamiseen (parantamiseen) on kotimaisessa kansalääkintäperinteessä ollut kansanlääke, jota on valmistanut allekirjoittaneelle
kateettikorjausta eli eteläpohjalaista jäsenkorjausta opettanut maakuntaneuvos Pentti Penttilä. Penttilän saavutettua noin 80 vuoden iän hän luopui valmistamasta sitä, mutta henkilö, joka sitä oli siirtynyt valmistamaan, lopetti sen valmistamisen viime vuosina.
Siksi päätän nyt julkaista näkemykseni mahdollisesta kansanperinteisen viruslääkkeen valmistusaineesta Ladafoorumilla.

Join kerran pullolisen kansanperinteistä viruslääkettä. Myöhemmin vaelluksellani Kilpisjärveltä Haltille ja takaisin - vuoden 2008 lokakuussa - olin kansalaisautiokämpällä virustautisten eestiläisten vaeltajien kanssa, ja aloin tuntea flunssan oireita (annoin eestiläisille kansankuntoutusvinkkejä ja kehoitin pitämään kuumaa juomavettä saatavilla). Olin kuullut, että kansanperinteisessä viruslääkkeessä on joitakin juuria raaka-aineena, joten päätin kokeilla vaivaiskoivun juurta. Jokamiehenoikeudella näin ei aina saa tehdä, mutta olin yksin kaukana tiettömässä erämaassa ja kylmä talvi oli alkamassa, joten se lienee ollut oikeutettua. Vaivaiskoivun juuria keittämällä valmistui samanmakuista keitettä kuin kansanperinteinen viruslääke, ja tämä keite myös paransi nopeasta alkavan flunssani. Myöhemmin kuiten Keski.-Suomessa kokeillessani paikallisia vaivaiskoivun juuria, en saanut keitteestä enää yhtä vahvaa.
Lapin vaivaiskoivu oli siis vahvempaa.

Eestiläiset vaeltajat (pari miestä) eivät - muuten - kirjoittaneet nimiään ja reittiselostuksiaan lainkaan monien ohittamiensa kansalaisautiotupien vieraskirjoihin ja näin aiheuttivat huolta ja murhetta muille retkeilijöille. Muut retkeilijät eivät olleet heitä havainneet, joten olimme aivan lähellä käynnistää viranomaisetsinnät heidän löytämisekseen. Lopulta tapasin heidät, kuitenkin.
Eestin kanssa ei kannata samaan sotilasliittoon, koska eestiläisten erätaidot ovat tällaisia. Mahataudissa heidän ei olisi tullut jatkaa vaellustaan lainkaan, mutteivat suostuneet kääntymään takaisin.