Onko muilla ollut ongelmia uuden pääsylinterin ja vanhan paineputken kanssa ? Ostin uuden sylinterin ja siinä kierteet eivät ulotu pohjaan asti "kartion reunaan" toisin kuin vanhassa sylinterissä,ja se kartio oli muutenkin hieman erilainen uudessa kuin vanhassa!! En saanut paineputkea pitämään millään siinä uudessa sylinterissä,se ei vaan kiristy "loppuun asti" !. Pitääkö vaan yrittää vaihtaa sisuskalut uudesta sylinteristä vanhaan ??? Korjauksen kohteena on lada 1500S 91vm
Minä ostin Motonetista uuden pää- ja työsylinterin, sekä letkun. Kaikki onnistui hyvin - pääsylinteristä lähtevä putkikin säilyi ehjänä; ei tarvinnut uusia. Ei vuoda tms.
Kyseessä Lada 1200L ( 1987).
Sama ongelma viimekeväänä. Ostin motonetistä uudet kilkkeet, Pää-ja Työsylinterin sekä joustavan letkun pätkän.
Kovan (vanhan)putken kartio osa ei ollutkaan samalla kartiokkuudella kuin sylkyn kartio...... ei pysynyt paineet.
Seuraavana päivänä marssin varaosaliikkeeseen joka tekee jarru ym. putkia ja teetätin uuden kovan putken sylkkyjen väliin.
Varaosaputkan kaveri katteli hetken laatikostaan sopivaa juntturia ja tekas uuden putken, makso 5 ekee ja toimii.
Alkuperänen putki oli muistaakseni halkasialtaan n. 6mm luokkaa, kyseistä paksuutta ei ollu sillä hetkellä hyllyssä niin tehtiin
tavallisesta jarruputkesta olisko halkasialtaan n. 3mm. Ei huomaa eroo käytössä, pelittää....
Tänään tuli ostettua motonetistä pääsylinteri ja sama ongelma on minun 1500 -90 ladassa, että ei kiristy putkenpää sylinterin kartioon tarpeeksi tiukasti. Muutaman tunnin ähellettyä ja puhallettua lopulta vedin sen väkisin niin piukkaan kuin sain ja näyttää siltä ettei vuotaisi, mut jos alkaa vuotaa täytyy tehä siihe putkee uus pää
Vaihdoin Joulukuussa omaan Ladaani KAIKKI sylkät uusiksi (jarru/kytkin) Ja motonetistä ne löytyi...Ei vuotoja missään...Ne vaan täytyy uskaltaa vetää kireälle ne putkiliitokset...Näin minä ne vedin ja ovat pitäneet
Mutta siinä vaiheessa kun osissa on mittaheittoa niin paljon että hydrauliputken juntturi ei pohjaa, niin siinä ei auta vaikka kääntää kannan pyöreäksi.
Mulla on jemmassa yksi työsylkkä ja letku siihen, mutta jää 5 mm pohjasta irti...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jokari kirjoitti:Mutta siinä vaiheessa kun osissa on mittaheittoa niin paljon että hydrauliputken juntturi ei pohjaa, niin siinä ei auta vaikka kääntää kannan pyöreäksi
No tietenkin järjenkäyttö on sallittua ....En minäkään hullunaan kiristä mitään pultteja/muttereita/ruuveja...Tuntuma pitää olla...
jokkisautoon tein patentin ku oli perjantai yö ja lauantaina oli kisat.uus jarruputki ei kiristynyt ja syy oli siinä että putkenmutteri oli liian lyhyt. siinä sitten mietittii että mitä tehään ku kaupat oli kiinni ka kaverille ei enää viittinyt soittaa että lähtee tarvikeliikeeseen vaihtaa mutteria. aikansa tutkittua paljastu että mutterista jää noin 1.5mm puuttuu. samassa huomattii että laitetaa rikka putken lersin ja mutterin väliin ni sehä kiristyy. tuumasta toimeen rikka ruuvipenkii kiinni ja kylkee sen verran auki että saatii se putken ympärille ja toimii. patentti on vieläkin paikallaa ja tästä on 2 vuotta aikaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.