kokemuksia liikenteestä
Re: kokemuksia liikenteestä
Tulee pari kertaa viikossa käytyä Oriveden kulmilla, 9-tietä pitkin. Yleensä ihan rauhallista menoa, malttia on ihmisillä riittänyt.
Eilen 19.00:n jälkeen jokseenkin rauhatonta menoa, nopeudet reilusti yli rajoitusten, turhaa kiilailua noilla ohituskaistoilla, tyyliin jonon kymmenes auto(volvo) lähtee ja alkaa ohittaa koko letkaa...Väärällä asenteella ihmiset olivat liikenteessä.
Enhän minäkään mikään viaton ole tuolla tiellä, kaukana siitä. Seuran kuitenkin tarkasti toisten tekemisiä, pyrin sujuvaan liikenteeseen, kunnioitan toisten oikeuksia...
Eilen 19.00:n jälkeen jokseenkin rauhatonta menoa, nopeudet reilusti yli rajoitusten, turhaa kiilailua noilla ohituskaistoilla, tyyliin jonon kymmenes auto(volvo) lähtee ja alkaa ohittaa koko letkaa...Väärällä asenteella ihmiset olivat liikenteessä.
Enhän minäkään mikään viaton ole tuolla tiellä, kaukana siitä. Seuran kuitenkin tarkasti toisten tekemisiä, pyrin sujuvaan liikenteeseen, kunnioitan toisten oikeuksia...
warre 353w sedan,
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: kokemuksia liikenteestä
juu ihmisit on jäniä tuolla likenteessä, tänäkin kesänä on tullut tuolla oltua liikenteen ohjaajan roolissa asfalttityömaalla. tässä taas sitä kivaa mitä se on.
meinataan tulla päin punasia, kun ei missää ole varotettu - kummassakin suunnassa on kyllä eka 80 rajotukset ja tietyö kyltit ja sit 50rajotukset ja valojen varotukset.
sitten ei meinata osata peruuttaa jonon taa ettei jäädä toisesta suunnasta tulevien alle.
valitettaan ja soitetaan torvea ja kierrätetään konetta, kun 10 minuuttia joutuu oottaan ja pääsee turvallisesti työmaan läpi ja on sillä jokapäivä kuljettavalla tiellä uusi hyvä pinta.
jos aita on ihan risteyksen jälkeen ei osata pysähtyä niin että risteys jää auki ja siitä pääsee kulkemaan ja ennenkaikkea, toisesta suunnasta tulevat voisi siitä kääntyä.
jäädän välillei kuhnimaan tai jotain kikkailemaan, sitten sitä odotellaan ja mietitään et mihin hävis ja jonot kasvaa eikä liikenne pakosti pääse kulkemaan sujuvasti kun yhtä joutuu odottamaan.
niin tervetulavaan juttusille jos tuolla tien päällä satutte aidalle pysyhtymään, asialinjalla oleva keskustelu piristää kummasti työpäivää joka keskimäärinkestää sen 10 tuntia.
meinataan tulla päin punasia, kun ei missää ole varotettu - kummassakin suunnassa on kyllä eka 80 rajotukset ja tietyö kyltit ja sit 50rajotukset ja valojen varotukset.
sitten ei meinata osata peruuttaa jonon taa ettei jäädä toisesta suunnasta tulevien alle.
valitettaan ja soitetaan torvea ja kierrätetään konetta, kun 10 minuuttia joutuu oottaan ja pääsee turvallisesti työmaan läpi ja on sillä jokapäivä kuljettavalla tiellä uusi hyvä pinta.
jos aita on ihan risteyksen jälkeen ei osata pysähtyä niin että risteys jää auki ja siitä pääsee kulkemaan ja ennenkaikkea, toisesta suunnasta tulevat voisi siitä kääntyä.
jäädän välillei kuhnimaan tai jotain kikkailemaan, sitten sitä odotellaan ja mietitään et mihin hävis ja jonot kasvaa eikä liikenne pakosti pääse kulkemaan sujuvasti kun yhtä joutuu odottamaan.
niin tervetulavaan juttusille jos tuolla tien päällä satutte aidalle pysyhtymään, asialinjalla oleva keskustelu piristää kummasti työpäivää joka keskimäärinkestää sen 10 tuntia.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Re: kokemuksia liikenteestä
ryssän kilvissä oleva vw golf aiheutti melkosen näkösen vaaratilanteen kun lähti seiskatiellä ohittamaan Haminan suunnasta tultaessa tuossa vähän ennen Sutelan ramppia missä kaksi kaistaa vaihtuu yhdeksi, taisi jäädä tajuamatta kuskilta kokonaan moinen, siinä sitä sitten oli kolme autoa rinnakkain kun vastaankin tuli auto.. 

Njet problem, normal katastroof 

Re: kokemuksia liikenteestä
Ei ihan liikenteestä mutta taloyhtiön parkkipaikalta. Sain eilen töistä palattuani ilokseni havaita että naapurit olivat vaihtaneet autopaikkoja. Vihdoin pelkäämäni naapurinmuorin Twingo on nyt tuolla parkkiksen laidalla. En ymmärrä miten noin pienen auton voi saada niin leviästi parkkiin. Aina saanut pelätä että milloin on lommo omassa autossa. Ja mikä parasta. Vieressä on nyt toinen Ukin tuote nimittäin Eurosamara. Ei ois parempaa kärryä voinut autoni viereensä saada. Niin no olis tuolla kyllä 9-5 mutta väärässä maassa kokoonpantu. Se ois tietenki makia saaha toiselle puolelle tuon naapurin 440:n tilalle.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: kokemuksia liikenteestä
Vajaa viikko sitten kävin taas Hämeessä päin...Ysitiellä hiukan Jämsästä etelään, Alhojärven seudulla tuli 2 autoa rinnakkain vastaan, rekka ohitti peräkärryä vetävää henkilöautoa...Eipä tuossa sen kummenpaa, pitäähän ammattiautoilijankin ohittaa joskus, onneksi tie sillä kohtaa tarpeeksi leveä, mahtui kolmekin autoa rinnakkain...Perässäni joku hopeanvärinen tojotafarmari näki varmasti tilanteen...
warre 353w sedan,
Re: kokemuksia liikenteestä
Voi herran perse minkälaisia idiootteja. Olin tuossa Jämsänkosken liikenneympyrätyömaalla taas koko päivän liikenteenohjaajana ja ei kyllä oikeen kukaan osannu mennä oikein. Sinne kun päästi niitä ympyrään päin niin ei tahtonu tulla oikeen mitään vaikka sielläpäin oli kunnon opasteet ja pari ohjaajaa. Ja papparaisilla tuntu olevan taas kiire kun merkistä huolimatta lähtivät etenemään, siinä sai kahella kaistalla pomppia. Jotkut jopa nousivat autosta ulos ja huusivat "mikä siellä oikeen maksaa?" ja "eikö siitä voi jo s*atana mennä???!" Kaks kertaa meinasin jäädä auton alle kun kiireiset ökymaastureilla ajavat akat ottivat vauhin pois ja sitten yhtäkkiä runnoivat ronttosta konehuoneen puolelle.
Mutta oli kyllä huvittavaa kattella sitä noitumista kun joutuivat välillä oottamaan jopa viis minuuttia. Naamat oli ns. norsunv*tulla.
Sentään takapotkuladailijat osasivat.
EDIT: Niin joo, montakohan kertaa sielläkin torvet soittivat torvea? En pysyny kärryillä.
Mutta oli kyllä huvittavaa kattella sitä noitumista kun joutuivat välillä oottamaan jopa viis minuuttia. Naamat oli ns. norsunv*tulla.

Sentään takapotkuladailijat osasivat.

EDIT: Niin joo, montakohan kertaa sielläkin torvet soittivat torvea? En pysyny kärryillä.
Lada - Lähtöö ku talakkari liukkaalta katolta
Re: kokemuksia liikenteestä
Jonottelusta tuli mieleen. Tässä muutama viikko takaperin ajelin mukavasti jonossa keskivaiheilla, kun letkaa vetävältä pakettiautolta irtosi kärry koukusta risteysalueella. Pakun perässä oleva auto pysäytti autonsa heti ja kuski hyppäsi auttamaan kärryn kanssa. Meni siinä hetken aikaa ennenkuin tilanne selvisi, mutta ei kuulunut tööttäilyjä eikä kamikaze-ohituksiakaan tapahtunut. Pojot sille jonon toisena menneelle kuskille joka ei tyypilliseen suomityyliin jäänyt autoonsa istumaan norsunv*ttu naamalla torveen nojaten 

Re: kokemuksia liikenteestä
Mainitsen taas esimerkkinä Helsingin liikenteen todella pitkästä pinnasta.
Erään kerhon letka-ajossa auto kyykähti keskelle vilkasta risteystä Helsingissä. En oikein muista paikkaa, mutta liikennettä kyllä oli. Jono oli takana pitkä kuin nälkävuosi. No ei kun työntämään. Kukaan ei töötännyt eikä lähtenyt vetämään ohi.
Samassa letka-ajossa ajoin kerhon pj:n autoa. Lieviä käyntihäiriöitä oli ja lopulta kottero sammui Kaivarin lenkin loppuun. Jonon päälle ei loppua näkynyt. Ajelin startilla ja välillä moottorillakin parisataa metriä kunnes pääsin sivuun. Kukaan ei töötännyt eikä lähtenyt vetämään ohi.
Mielestäni tässä olisi muuallekin oppimista. Moinen ei onnistuisi esim. kotikaupungissa ilman kaikkien täydellistä hermojen menetystä ja armotonta tööttikonserttoa + keskisormia.
Erään kerhon letka-ajossa auto kyykähti keskelle vilkasta risteystä Helsingissä. En oikein muista paikkaa, mutta liikennettä kyllä oli. Jono oli takana pitkä kuin nälkävuosi. No ei kun työntämään. Kukaan ei töötännyt eikä lähtenyt vetämään ohi.
Samassa letka-ajossa ajoin kerhon pj:n autoa. Lieviä käyntihäiriöitä oli ja lopulta kottero sammui Kaivarin lenkin loppuun. Jonon päälle ei loppua näkynyt. Ajelin startilla ja välillä moottorillakin parisataa metriä kunnes pääsin sivuun. Kukaan ei töötännyt eikä lähtenyt vetämään ohi.
Mielestäni tässä olisi muuallekin oppimista. Moinen ei onnistuisi esim. kotikaupungissa ilman kaikkien täydellistä hermojen menetystä ja armotonta tööttikonserttoa + keskisormia.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3661
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: kokemuksia liikenteestä
Minkäs "paremman" kerhon kulkupeleistä peräti kaksi hajoaa letka-ajossa matkalle?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3661
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: kokemuksia liikenteestä
Järjen köyhyyttä! VT12 välillä Uusikylä-Lahti lätkäisty 80 km/h talvinopeusrajoitus, kuiva ja sula hyväkuntoinen tie ja leveyttä kuin lentokentällä. Nukahtaa meinaa kun noin hitaasti pitää körötellä menemään!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: kokemuksia liikenteestä
Illalla taas Orivedellä kävin...talvirajoitukset voimassa. Matkaa taitaa yhteensä tulla 180 kilometriä, kesällä aikaa kului edestakaisin n.2tuntia 10 minuuttia, nyt meni sama aika. Se niistä rajoitteista...
Käytännössä tulee ajettua 80 kympin alueella ylinopeutta, raskaskalusto ajaa rajoitinta vasten, nissanin takapuskuria raapien...
Busseilla on aikataulu tiukalla jos takapuskuriin kiinni tulevat, muuten kokemukseni mukaan ajavat fiksusti.
Käytännössä tulee ajettua 80 kympin alueella ylinopeutta, raskaskalusto ajaa rajoitinta vasten, nissanin takapuskuria raapien...
Busseilla on aikataulu tiukalla jos takapuskuriin kiinni tulevat, muuten kokemukseni mukaan ajavat fiksusti.
warre 353w sedan,
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: kokemuksia liikenteestä
Terve!
Liikenneministeri Anu Vehviläinen on ehdottanut, että talvirajoituksia voisi hyvän kelin aikaan nostaa: http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/10/v ... 94617.html.
Kuulostaa järkevältä, mutta mistä ihmeestä syntyy tarve automaattisesti muuttuviin rajoituksiin erittäin kalliin järjestelmän avulla.
Esim Saksassa pärjätään vallan mainiosti kolmen peltikyltin avulla: ylemmän rajoituksen merkki, alemman rajoituksen merkki, viime mainitun alla lisäkilpi, jossa lumihiutaleen kuva.
Alempi rajoitus on siis voimassa vain silloin, kun tiellä on jäätä tai lunta.
Mutta meillähän se ei tietenkään toimisi, koska niin kuljettajan kuin valvontaviranomaisenkin pitäisi itse kyetä arvioimaan tienpinnan laatu.
SvS
Liikenneministeri Anu Vehviläinen on ehdottanut, että talvirajoituksia voisi hyvän kelin aikaan nostaa: http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/10/v ... 94617.html.
Kuulostaa järkevältä, mutta mistä ihmeestä syntyy tarve automaattisesti muuttuviin rajoituksiin erittäin kalliin järjestelmän avulla.
Esim Saksassa pärjätään vallan mainiosti kolmen peltikyltin avulla: ylemmän rajoituksen merkki, alemman rajoituksen merkki, viime mainitun alla lisäkilpi, jossa lumihiutaleen kuva.
Alempi rajoitus on siis voimassa vain silloin, kun tiellä on jäätä tai lunta.
Mutta meillähän se ei tietenkään toimisi, koska niin kuljettajan kuin valvontaviranomaisenkin pitäisi itse kyetä arvioimaan tienpinnan laatu.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: kokemuksia liikenteestä
^ Vissiin se ymmärrys ei täällä riitä
Toisaalta en ymmärrä sitäkään, että kuivalla ja sulalla tiellä pitää ajaa sitä keheksaa kymppiä ja toiset jopa sen allekkin. nähtävästi samoja lurruuttajia, kun satasen aikaan kesällä nämä kaheksan kympin jyrrääjät

Toisaalta en ymmärrä sitäkään, että kuivalla ja sulalla tiellä pitää ajaa sitä keheksaa kymppiä ja toiset jopa sen allekkin. nähtävästi samoja lurruuttajia, kun satasen aikaan kesällä nämä kaheksan kympin jyrrääjät

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: kokemuksia liikenteestä
Tänään ~19.30 aikoihin joku pässi ajoi kovaa vauhtia, perstuntumalta yli 100km/h VT15:n yli inksan suunnasta tien toisellepuolelle, VT15:lla oli liikennettä ihan mukavasti, tuon auton tulosuunnassa on 60km/h rajoitus ja STOP merkki.. jarruvalot vain vilkkui ja torvet soi. 

Njet problem, normal katastroof 

Re: kokemuksia liikenteestä
Tervehdys!
Tavallista tallaajaa pidettäneen niin taitamattomana, että virkakoneiston on holhottava häntä, ettei tuo riepu vahingoittaisi itseään tai vielä pahempaa.. toista tavallista tallaajaa.
Viisaus ja tieto ovat iät ajat asuneet Helsingin kirkolla ja kaikki se viisaus ja tieto käytetään tarmolla meidän tavallistan tallaajien turvaksi, onneksi ja auvoksi.
Joku typerys sanoi joskus mm. Ne jotka eivät osaa, opettavat muita.
Täysin mahdoton ajatus.
Miten voisi kuvitella tavallisen tallaajan, joka lienee kyvytön päättämään edes omista tekemisistään, opettavan viisasta, suorastaan nerokasta virkakoneistoa?
Tavallista tallaajaa pidettäneen niin taitamattomana, että virkakoneiston on holhottava häntä, ettei tuo riepu vahingoittaisi itseään tai vielä pahempaa.. toista tavallista tallaajaa.
Viisaus ja tieto ovat iät ajat asuneet Helsingin kirkolla ja kaikki se viisaus ja tieto käytetään tarmolla meidän tavallistan tallaajien turvaksi, onneksi ja auvoksi.
Joku typerys sanoi joskus mm. Ne jotka eivät osaa, opettavat muita.
Täysin mahdoton ajatus.
Miten voisi kuvitella tavallisen tallaajan, joka lienee kyvytön päättämään edes omista tekemisistään, opettavan viisasta, suorastaan nerokasta virkakoneistoa?