VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Vuodesta 2009 asti työn alla ollut kanttilamppu johon piti saada vähän lisää potkua. Tämä ei varmaankaan tule koskaan valmiiksi.
Listaa osista:
Lohko: vakio 1500 axtec, 1700cc kannentiiviste
Kansi: Nivan kansi portattuna. Imuventtiili 37mm ja pako 35mm rosterinen. Virtaukset 12mm nostolla imu 144hp ja pako 133hp.(Nykyisiä virtauksia ei ole mitattu)
Nokka-akseli: 280 asteinen 11.2mm nostolla.
Kiertokanget: H-profiili
Kampiakseli: Kiilloitettu ja terotettu
Imusarja: Mittatilaus imusarja johon simuloitu virtaukset
Kaasuläppä: 65mm
Suuttimet: Siemens Deka 006 630cc
Pakosarja: Itse tehty peltisarja
Turbo: Fin-turbon T3 hybridi
Hukkaportti: 48mm venttiilillä ja sähköisellä ohjauksella
Dumpvalve
Välijäähdytin: Iso kiinancooleri
Öljynlauhdutin: 16 rivinen
Kytkin: 2-levyinen Tilton Ot-2 (Väännönkesto 1300Nm)
Moottorin ohjaus: Ecumaster sekventiaalinen, laajakaistalambdalla, Hukkakipinä ja virranjakaja hitsattu kiinteäksi josta kampiakseliasentotieto moottorinohjaimelle.
Tulpanjohdot: Magnecor
Bensapumppu: bosch 044 220L/min
Siirtopumppu: Holley 400L/Min
Bensanpaineensäädin: Bosch
Kerääjäsäiliö: Obp 2litrainen
Puola: Bosch Hukkakipinä
Koriin ja voimansiirtoon tehdyt muutokset:
Luuppalan kaaret sisällä
Venäläinen 50mm madaltava alusta sarja jossa 80% vakiota jäykemmät iskarit
Putkitukivarret uretaanipuslilla
Tuplavakaaja edessä
Takavarret uretaanipuslilla
Levylukko
Vaihteistoksi tulossa suorakytkentä 17CrNiMo rattailla
Wilwoodin 4 mäntäiset taotusta alumiinista valmistetut satulat
Hawk kilpapalat
Zimmermann reitetyt levyt
Ralliratti
Omp trs kuppipenkit
Trs 6-pistevyöt
Kaikki ylimääräinen paino otettu irti massoja myöten. Toki vieläkin on kevennettävää..
Akku takakontissa
15 tuuman vanteilla Federal rs-r renkaat
Tässä muutamia kuvia:
Takajouset ja iskarit odottelee asennusta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782719.jpg
Hiukan huono kuva etutukivarsien asennosta tolla alustalla:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782720.jpg
Kuvia kannesta:
Imu ja pakokanavat:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782757.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782758.jpg
Palotilat:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782759.jpg
Putsattu lohkon pinta ja kasauksen keskeyttänyt katkennut kannen pultti:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782760.jpg
Jarrut:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782761.jpg
Projekti jatkuu ja vielä on paljon tehtävää, mutta kiitokset tässä jo kaikille kauppakumppaneille ja muuten projektissa mukana olleille.
Listaa osista:
Lohko: vakio 1500 axtec, 1700cc kannentiiviste
Kansi: Nivan kansi portattuna. Imuventtiili 37mm ja pako 35mm rosterinen. Virtaukset 12mm nostolla imu 144hp ja pako 133hp.(Nykyisiä virtauksia ei ole mitattu)
Nokka-akseli: 280 asteinen 11.2mm nostolla.
Kiertokanget: H-profiili
Kampiakseli: Kiilloitettu ja terotettu
Imusarja: Mittatilaus imusarja johon simuloitu virtaukset
Kaasuläppä: 65mm
Suuttimet: Siemens Deka 006 630cc
Pakosarja: Itse tehty peltisarja
Turbo: Fin-turbon T3 hybridi
Hukkaportti: 48mm venttiilillä ja sähköisellä ohjauksella
Dumpvalve
Välijäähdytin: Iso kiinancooleri
Öljynlauhdutin: 16 rivinen
Kytkin: 2-levyinen Tilton Ot-2 (Väännönkesto 1300Nm)
Moottorin ohjaus: Ecumaster sekventiaalinen, laajakaistalambdalla, Hukkakipinä ja virranjakaja hitsattu kiinteäksi josta kampiakseliasentotieto moottorinohjaimelle.
Tulpanjohdot: Magnecor
Bensapumppu: bosch 044 220L/min
Siirtopumppu: Holley 400L/Min
Bensanpaineensäädin: Bosch
Kerääjäsäiliö: Obp 2litrainen
Puola: Bosch Hukkakipinä
Koriin ja voimansiirtoon tehdyt muutokset:
Luuppalan kaaret sisällä
Venäläinen 50mm madaltava alusta sarja jossa 80% vakiota jäykemmät iskarit
Putkitukivarret uretaanipuslilla
Tuplavakaaja edessä
Takavarret uretaanipuslilla
Levylukko
Vaihteistoksi tulossa suorakytkentä 17CrNiMo rattailla
Wilwoodin 4 mäntäiset taotusta alumiinista valmistetut satulat
Hawk kilpapalat
Zimmermann reitetyt levyt
Ralliratti
Omp trs kuppipenkit
Trs 6-pistevyöt
Kaikki ylimääräinen paino otettu irti massoja myöten. Toki vieläkin on kevennettävää..
Akku takakontissa
15 tuuman vanteilla Federal rs-r renkaat
Tässä muutamia kuvia:
Takajouset ja iskarit odottelee asennusta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782719.jpg
Hiukan huono kuva etutukivarsien asennosta tolla alustalla:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782720.jpg
Kuvia kannesta:
Imu ja pakokanavat:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782757.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782758.jpg
Palotilat:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782759.jpg
Putsattu lohkon pinta ja kasauksen keskeyttänyt katkennut kannen pultti:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782760.jpg
Jarrut:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6782761.jpg
Projekti jatkuu ja vielä on paljon tehtävää, mutta kiitokset tässä jo kaikille kauppakumppaneille ja muuten projektissa mukana olleille.
Viimeksi muokannut hp7500, 24.6.2015 16:33. Yhteensä muokattu 16 kertaa.
Re: Projekti: Lada 1500 axtec turbo
Kohtalaisen suoraan näyttäis asentuvan nuo etutukivarret, joutuu päätä hieman pyörittelee
, kun tuo kuva tosiaankin hieman epäselvä. Saattanee mennä vähän ylikin, kunhan vähän ajelee ja pääsee palikat "asettuman" paikoilleen..
Niin ja se välijäähy on tosiaan 3,0l suprasta tarkalleen 7m-gte motista, koska 1jz-gte:n coolerissa on ulostulo toisessa päässä!

Niin ja se välijäähy on tosiaan 3,0l suprasta tarkalleen 7m-gte motista, koska 1jz-gte:n coolerissa on ulostulo toisessa päässä!
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Projekti: Lada 1500 axtec turbo
Ei millään pahalla jne...mutta pistää näin turbomiestä aina silmään tuo kun joku ilmoittaa ahtimen garrett m27...koska tuo ei ole tyyppimerkintä...
esim olikohan yhdessä just maailmalle myrkytetyssä garrett t04 kotelossa merkintä m33 tai jotakin.
Eli pilkkua viilaan vaan
-Jatkakaa harjoituksia
muistuttaapa kansi paljon oman ladan kantta
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/al ... G_1650.JPG
kuka teki kannen?
esim olikohan yhdessä just maailmalle myrkytetyssä garrett t04 kotelossa merkintä m33 tai jotakin.
Eli pilkkua viilaan vaan

-Jatkakaa harjoituksia
muistuttaapa kansi paljon oman ladan kantta

kuka teki kannen?
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Re: Projekti: Lada 1500 axtec turbo
Juu kyllähän nuo etutukivarret lähes suorassa on eli taisi olla melko sopiva tuo 50mm madallus..
Turbon tyyppimerkintää ei ole tullut katsottua kovin tarkkaan että mikä se on, mutta itse turbo on aika pieni kuitenkin. Riittää varmaan hiukan yli 200 hevosvoiman.
Ja kannessa näkojään aika lailla samaa muotoa
Forssan tehokannessa tehty..
Turbon tyyppimerkintää ei ole tullut katsottua kovin tarkkaan että mikä se on, mutta itse turbo on aika pieni kuitenkin. Riittää varmaan hiukan yli 200 hevosvoiman.
Ja kannessa näkojään aika lailla samaa muotoa

- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Projekti: Lada 1500 axtec turbo
Oma kansi on teetetty jr-tehokannessa kankaanpäässä.
kun taas ny muistas noita mittoja.
pakoseeti on vaihdettu isommaksi, imuseeti taas vaan kairattu mahdollisimman paljon.
kun taas ny muistas noita mittoja.
pakoseeti on vaihdettu isommaksi, imuseeti taas vaan kairattu mahdollisimman paljon.
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Re: Projekti: Lada 1500 axtec turbo
Nyt saapui toinen turbo eli garrett t28. Aika pienihän tuokin on mutta kai se 1.5litrasessa melko pitkälle riittää..
Re: Projekti: Lada 1500 axtec turbo
Jarruja soviteltu paikalleen: http://www.aijaa.com/v.php?i=6809758.jpg
Tietääkö muuten joku että paljonko tasalakisiin mäntiin uskaltaa kaivella venakoloja, kun nokaksi tulossa nyt 280 asteinen ja 11.2mm nostolla?
Tietääkö muuten joku että paljonko tasalakisiin mäntiin uskaltaa kaivella venakoloja, kun nokaksi tulossa nyt 280 asteinen ja 11.2mm nostolla?
Re: Projekti: Lada 1500 axtec turbo
Joku joskus jossain sanoi että 2/3 osaa pitäisi materiaalia jäädä, eli kun mittaat pään paksuuden niin korkeintaan kolmasosa pois.hp7500 kirjoitti:paljonko uskaltaa kaivella venakoloja
Tietäjät/kaivertajat saavat antaa parempaa ja tarkempaa tietoa.
Re: Projekti: Lada 1500 axtec turbo
Nyt on taas autoa tehty eteenpäin eli alustasarja on asennettu kokonaan, moottori on kasattu ja virranjakaja hitsattu kiinteäksi, jarrut ja jarruputket asennettu, sisusta ja kaaret maalattu, penkkien ja vöiden kiinnitykset ovat valmiina. Osiakin tuli hommattua lisää eli toinen polttoainepumppu ja 2litran kerääjäsäiliö. Uudet 630cc simens dekat saapuivat myös. Nyt viikonloppuna olis tarkoitus asentaa polttoaine systeemit valmiiksi ja ensi viikon aikana moottori löytää paikalleen. Moottorin kiinnitystä varten hommattuna bmw:n moottorityynyt, jos alkaisi heiluminen jo näillä vähentyä..
Re: Projekti: Lada 1500 axtec turbo
Volvon kumitkin vähentää koneen heilumista mukavasti!
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722
VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722
VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Re: Projekti: Lada 1500tici
volvon kumit bueno, mullakin turbomotti niillä tuettu niin pärjää 5mm välyksillä downpipessäkin, eli ewi turhia heilu. Vaimennus iskari vielä tarkotus laittaa niin esim rajussa tartissa ni ei kone heilaha.
Runkoonhan se kone jo nyt välittää kaiken tärinän...
Mikset tee sytkää jollain järkevämmällä kun jakaja? Esim suorasytkä triggerillä tai esim edis4 hukkakipinä. Löytyy säätöä ja megallahan ne hoituu.
Runkoonhan se kone jo nyt välittää kaiken tärinän...
Mikset tee sytkää jollain järkevämmällä kun jakaja? Esim suorasytkä triggerillä tai esim edis4 hukkakipinä. Löytyy säätöä ja megallahan ne hoituu.
Re: Projekti: Lada 1500tici
Terve!
Mitä piti tehdä, että sai jarrusatulat latukkaan vai menikö vain viskaisemalla? Paljonko levyt ja satulat maksoivat? Itsekin olen joskus haaveillut moisista. Hyviä kuvia on.
-Juhani
Mitä piti tehdä, että sai jarrusatulat latukkaan vai menikö vain viskaisemalla? Paljonko levyt ja satulat maksoivat? Itsekin olen joskus haaveillut moisista. Hyviä kuvia on.
-Juhani
Re: Projekti: Lada 1500tici
Toi vakio kärjetön pitäisi riittää, mutta jos ei saa sillä pelaamaan kunnolla niin sitte tarvii alkaa ihmetellä noita muita systeemejä..IlkkaHe kirjoitti: Mikset tee sytkää jollain järkevämmällä kun jakaja? Esim suorasytkä triggerillä tai esim edis4 hukkakipinä. Löytyy säätöä ja megallahan ne hoituu.
Sinne tavii tehdä soviteadapterit että saa linjaan ja reijät sopimaan yhteen eli koneistushommia. Hintaa tulee kaikille osille joku 500-600€..separi kirjoitti:Terve!
Mitä piti tehdä, että sai jarrusatulat latukkaan vai menikö vain viskaisemalla? Paljonko levyt ja satulat maksoivat? Itsekin olen joskus haaveillut moisista. Hyviä kuvia on.
-Juhani
Re: Projekti: Lada 1500tici
Nyt on taas hieman edistytty tämän kanssa. Nyt siis moottori paikallaan eikä heilu yhtään noilla kumeilla. Myös takakontti on asennettu täyteen tavaraa eli bensasysteemit on siellä. Sisällä tällä hetkellä vasta kuskin penkki ja vyöt paikoillaan. Virranjakajaan tuli myös hommattua uusi pyörijä jossa on vähän leveämpi kosketuspinta tai siis se osa mikä siirtää virran vj-kanteen, muuten saattaisi jäädä ennakon säätö mahdollisuudet liian pieniksi.
Re: Projekti: Lada 1500tici
Tänään taas hiukan konehuoneessa edistystä:
http://aijaa.com/v.php?i=000468619998.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=005308619997.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=000468619998.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=005308619997.jpg