Toi on luonnossa varsin hyvän näköinen auto ja ison oloinen. Oli kesällä esiintymässä Karman kanssa Uudenkaupungin torilla.
Vaikka tuo pääsisi tuotantoon, tuskin tuostakaan tulee mitenkään erityisen edukas auto. Vaikka vähäpäästöisyys on hyvästä, en näe silti järkeä sijoittaa autoon yhtä paljon kun asuntoon.
Toveri Sladimir kirjoitti:Ketään ei kiinnosta, mistä sähkö näihin saadaan. Miettikääpä, paljonko sähköenergiaa tarvitaan, jos vaikka puolet autoista kulkisi sähköllä. Viherkuher-piipertäjät kannattavat sähköautoja samalla kun vastustavat sähkönkulutuksen kasvua. Ei toimi tämä yhtälö.
Ei viherpiipertäjät pysty koskaan perustelemaan idioottimaisia mielipiteitään millään järkisyillä. Hei se sähköhän tulee sieltä töpselistä, seinän sisältä..
Jos kaikki Suomen autot kulkisivat sähköllä, ydinvoimaloita pitäisi rakentaa neljän laitoksen verran lisää jotta katettaisiin tuo sähkönmäärä. Siinä saa muutaman ekolokisen tuulivoimalan rakentaa, jotta päästään neljän ydinvoimalla sähköntuotannon tasolle...
Etenkin tätä pihtiputaalaisen Joutsiniemi Oy:n kehittämää pystyakselista Windsidea käyttäen kannattaa tuottaa sähköä. Joutsiniemi Oy on laajentamassa myös suuren koon tuuliturbiineihin ja perustamassa toista tuotantolaitosta, Viitasaarelle. Windside kestää 60 m/s:n myrskytuulia, pyörii hiljaisellakin tuulella, ei tapa lintuja ja pyörii myös pyörteisellä tuulella. http://www.windside.com/finnish/index.html
Ainakin mainostomiston tuo yritys on osannut valita oikein.
Ihmetyttää vain, ettei noinkaan mullistavasta keksinnöstä ole ollut enempää juttua tiedotusvälineissä.
No, onneksi on Ladaboard.
Laskinkos nyt tässä nopsaan aivan oikein, että 6min lataus tyhjästä täyteen vaatisi noin 5000A virran tavallisella 230V töpselisähköllä? Siinä on normitöpselin 16A sulakkeella kestämistä
Sometimes is never quite enough 11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Syynä lykkäämiseen on tarvittavien sijoitusten puute. Vuosi sitten Indikarin johtaja Ronald Gerschewski lupaili tuotantoon tulemista vuonna 2012. Nyt näyttää siltä, että varastossa on edelleen silloinkin pelkkä prototyyppi ja sarjatuotannon käynnistäminen on epävarmaa.
Vuosi sitten etsittiin Trabile 30Meuroa- tällä hetkellä puhutaan n. 50Me:sta. Ronald Gerschewski hämmästelee sijoittajien puutetta, koska summa on hänestä edelleenkin naurettavan pieni, kun puhutaan uuden automallin suunnittelusta, mikä on aloitettu aivan tyhjästä. Autoteollisuudessa täysin uuden mallin suunnittelu maksaa n. 800Meuroa, valmiille alustalle n. puolet siitä. http://www.zr.ru/a/262263/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kyseessä on varmaan hakkurivirtalähde joka nyhjäsee virran "tyhjästä".Latausjännite voi olla hyvinkin korkea.Esimerkiksi olen nähnyt kun oksidoituneita trukin akkupattereita herätetään verkkojännitteellä 240 volttia kuitenkin virtaa rajoittaen.
mush kirjoitti:Laskinkos nyt tässä nopsaan aivan oikein, että 6min lataus tyhjästä täyteen vaatisi noin 5000A virran tavallisella 230V töpselisähköllä? Siinä on normitöpselin 16A sulakkeella kestämistä
Terve!
Kyllä minunkin laskelmani antaa tulokseksi viitisentuhatta ampeeria ko. jännitteellä ja Jaskan lähettämän nettiartikkelin tiedoilla.
Ymmärrän mainiosti, että tavallinen pulliainen uskoo helposti lähes mitä tahansa, mutta toimittajilla ja muilla tiedonvälittäjillä pitäisi olla hivenen kriittisyyttä, kun heille tarjoillaa uusia "tekniikan ihmeitä", joiden suoritusarvojen väitetään olevan mullistavasti tähän astista parempia.