Ladat vuonna 2010

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Sdelano v SSSR

Re: Ladat vuonna 2010

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Sähköiset kaasupolkimet ovat nykyisellään hyvin toimintavarmoja, tuskin on odotettavissa mitään sen vakavampia ongelmia kuin mekaanisen vaijerisysteemin kanssakaan.

Wünschpedal-terveisin

SvS
Sdelano v SSSR

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
tinuri

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Jos te arvon kanssa autoilijat niitä sähköisiä kaauspolkimia pelkäätte, niin eipä teidän silloin passaa uusia autoja ostaa. Ei nyt äkkisiltään tule enää yhtään merkkiä mieleen joka ei näitä käyttäisi. Hassun oloinenhan se, mutta siihenkin tottuu.

BMW on ratkaissut tämän tunnottomuus ongelman mielestäni erittäin hyvin näiden sähköisten kaasupolkimien kanssa. Tai ainakin E60 korimallissa se on aivan oivallinen.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Avtovaz ja Nokian Renkaat ovat tehneet yhteistyösopimuksen. Nokian renkaita edustavat tämän kuun alusta alkaen kaikki Ladan diilerit Moskovassa, Pietarissa, Samarassa ja Jekaterinburgissa.

Ensiasennusrenkaana Ladassa säilyy kuitenkin Pirellin tekniikalla valmistettu Kama-Euro, jota valmistaa Tatarstanissa Nizhnekamskshina.

http://www.lada-auto.ru/cgi-bin/stateme ... 963&prev=1
http://www.shina-kama.ru/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
tinuri

Mitä itse olen noista ensiasennus renkaista oppinut, että taitavat olla merkistä rippumatta aikamoista kuraa. S80 Volvossa vm 2003 oli alla Pirellit. 2500 kilometriä myöhemmin sileät :shock: Kahdessa seuraavassa Misukat. Huimat 10tkm myöhemmin merkki muuttui Silestoneksi. BMW 520 Continentalin juokseläppänät taisivat kestää sen 10tkm. Ja en siis itse ole näitä edellä mainittuja omistanut. Ajanut vain työn puolesta.
Isältä Ladan alla tulleet Continentalin kesärenkaat yhdessä kesässä sileäksi. Pää osin ajot olivat hiekkateillä. Ensi huollossa tarkastivat pyörän kulmat. Ja olivat kunnossa. Talvirenkaina sitten olikin alla Semperit. Ne ihme kyllä kestivät pitemmän aikaa.
manni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manni »

tinuri kirjoitti:Mitä itse olen noista ensiasennus renkaista oppinut, että taitavat olla merkistä rippumatta aikamoista kuraa. S80 Volvossa vm 2003 oli alla Pirellit. 2500 kilometriä myöhemmin sileät :shock: Kahdessa seuraavassa Misukat. Huimat 10tkm myöhemmin merkki muuttui Silestoneksi. BMW 520 Continentalin juokseläppänät taisivat kestää sen 10tkm. Ja en siis itse ole näitä edellä mainittuja omistanut. Ajanut vain työn puolesta.
Isältä Ladan alla tulleet Continentalin kesärenkaat yhdessä kesässä sileäksi. Pää osin ajot olivat hiekkateillä. Ensi huollossa tarkastivat pyörän kulmat. Ja olivat kunnossa. Talvirenkaina sitten olikin alla Semperit. Ne ihme kyllä kestivät pitemmän aikaa.
Eurosamara on ilmeisen laadukas. Automobiilissani oli ensiasennusrenkaat, Michelinin kesäkumit, alla vielä tämän kesän. Kokoa 165/70R13, alkuperäisillä peltivanteilla. Oli pakko ottaa pois ajosta kun kulutuspinta alkoi olla sakkorajan huonommalla puolella hyvän matkaa ja kumiseos varsin kovaa. Autolla ajettu kokonaisuudessaan nyt 65 tkm, josta valtaosa kesärenkailla.
punanenä

Viesti Kirjoittaja punanenä »

Alkuperäisillä kama renkailla ajettu nyt 55tkm ja työntömitan mukaan saisi vielä tulevan talven ajaa (en silti aja vaan laitan nastarenkaat alle ja heitän vanhat mäjelle) :shock:

Renkaita on tullut kierrätettyä edestä taakse että kuluvat tasaisesti.
On siitä menny jäniski...
KOKOONTUMISTEN KUVA ALBUMI http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2610
tinuri

No tuota manni, saitko itse valita mitkä renkaat autoon tulevat?
Meinaan isä aikoinaan unohti asiasta kysyä ja siksi sai nämä Contit.
Ja jos jollekkin jäi epäselväksi, niin takarenkaat kuluivat tässä isän farkussa samaa tahtia eturenkaiden kanssa. Vaikka niitä ei vaihdeltu eteen ja taakse ristiin.

Kamathan ovat vieläkin minulla tallella, mutta päätin jättää ne peräkärrin renkaiksi. Siihen ovat aivan tarpeeksi hyvät. Ja saanpahan hyvä vanteet nastarenkaille :D
manni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manni »

tinuri kirjoitti:No tuota manni, saitko itse valita mitkä renkaat autoon tulevat?
Meinaan isä aikoinaan unohti asiasta kysyä ja siksi sai nämä Contit.
En ole täysin varma asiasta. Isä osti Eurosamara-yksilöni tehtaan loppuerästä edukkaasti.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Viimeinen 2105 rullasi Toljatin tuotantolinjalta 30.12.2010
Kuva

2107 tuotanto siirtyy myös tämän vuoden aikana Izhevskiin.

http://www.carobka.ru/news/2168/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin