:)
Re: Renault-Nissan aikoo vallata Ladan :)
Moi,
Satakympin myynnissä taisi käydä silleen, että siinä vaiheessa kun Deltassa huomattiin että satakympissä riittää ainakin pikkuvikoja runsaasti, alkoivat he pelätä auton myymistä laajemmalle asiakaskunnalle. Satakympistä tuli hyllynalustavaraa jota sai ostaa jos osasi tavaraa kysyä. Mikä firma haluaa myydä huonolaatuista tuotetta josta on pelättävissä asiakasvalituksia ja takuukorjauksia jos parempaakin tuotetta on tarjolla.
Kerran minäkin kävin huvikseni koeajamassa satakympin uusinta versiota, olikohan vuonna 2006. Siinä oli ohjaustehostin 1,6l 16 v ja väriltään musta ja aika hieno peli se oli. Pk seudullta ei löytynyt kuin yksi koeajettava auto ja myyjäkin kysyi varmistuksena että haluatko ihan tosissasi koeajaa auton. Parin kilometrin koeajossa auto osoittautui paljon uudenaikaisemmaksi kuin oma samara. Vähän kuitenkin autossa ihmetytti sähköisten ikkunoiden epävarma avautuminen. Koko auto olisi kai maksanut sen 13 t euroa. Nyt näitä viimeisiä uuden veroisia satakymppejä saa jo '3000-4000 eurolla. Että varmaan nyt on hinta ja laatu hyvin kohdallaan. Mutta taidan jättää väliin satakympin vaikka joskus tuleekin välillä autokuume.
Olen tehnyt syksyn aikana kolme työmatkaa Viroon. Tiistaina siellä käydessä oli alla vuokraamosta saatu uusi Golf Variant jolla ajelin 160 kilometriä. Autossa oli tosin bensamoottori mutta auto kertoi paljolti että minkälainen on nykyaikainen auto. Illalla kotiin tullessa otin vielä taksin, E mallin mercedeksen jossa oli kaksi osainen kattoikkuna ja se oli kyllä hienoimpia autoja missä olen olen koskaan istunut. Kyllä siinä mersussa istuessa Lada merkkiset autot jokapäiväisessä käytössä alkavat tuntua hieman huvittavilta. Mutta loistavia harrasteautoja ladat kyllä ovat.
Satakympin myynnissä taisi käydä silleen, että siinä vaiheessa kun Deltassa huomattiin että satakympissä riittää ainakin pikkuvikoja runsaasti, alkoivat he pelätä auton myymistä laajemmalle asiakaskunnalle. Satakympistä tuli hyllynalustavaraa jota sai ostaa jos osasi tavaraa kysyä. Mikä firma haluaa myydä huonolaatuista tuotetta josta on pelättävissä asiakasvalituksia ja takuukorjauksia jos parempaakin tuotetta on tarjolla.
Kerran minäkin kävin huvikseni koeajamassa satakympin uusinta versiota, olikohan vuonna 2006. Siinä oli ohjaustehostin 1,6l 16 v ja väriltään musta ja aika hieno peli se oli. Pk seudullta ei löytynyt kuin yksi koeajettava auto ja myyjäkin kysyi varmistuksena että haluatko ihan tosissasi koeajaa auton. Parin kilometrin koeajossa auto osoittautui paljon uudenaikaisemmaksi kuin oma samara. Vähän kuitenkin autossa ihmetytti sähköisten ikkunoiden epävarma avautuminen. Koko auto olisi kai maksanut sen 13 t euroa. Nyt näitä viimeisiä uuden veroisia satakymppejä saa jo '3000-4000 eurolla. Että varmaan nyt on hinta ja laatu hyvin kohdallaan. Mutta taidan jättää väliin satakympin vaikka joskus tuleekin välillä autokuume.
Olen tehnyt syksyn aikana kolme työmatkaa Viroon. Tiistaina siellä käydessä oli alla vuokraamosta saatu uusi Golf Variant jolla ajelin 160 kilometriä. Autossa oli tosin bensamoottori mutta auto kertoi paljolti että minkälainen on nykyaikainen auto. Illalla kotiin tullessa otin vielä taksin, E mallin mercedeksen jossa oli kaksi osainen kattoikkuna ja se oli kyllä hienoimpia autoja missä olen olen koskaan istunut. Kyllä siinä mersussa istuessa Lada merkkiset autot jokapäiväisessä käytössä alkavat tuntua hieman huvittavilta. Mutta loistavia harrasteautoja ladat kyllä ovat.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Renault-Nissan aikoo vallata Ladan :)
Samoilla linjoilla Jouskan kanssa "ensimmäinen ja viimenen" koeajamani uusi Lada oli juurikin ohjaustehostimella varustettu 112:n muutapa en siitä muistakkaaan, että oliko millä koneelle jne.
Jotainhan tuo kertoo tosiaan myynti halukkuudesta tai autosta jos koeajo lappuja tulee postissa harvase viikko parraillaan, mutta koeajo autoa tai saatikka sitä "kylkiäistäkään" ei ole saatavana ennenkuin niitä jostain hakevat. Muutenkin suhtautuminen asiakaaseen oli erilaista, kun Autokaupoissa yleensä. Ostaa sitten auto sika säkissä periaatteella mainoskuvan perusteella ja kyliltä kuuleman perusteella joten ei ihme, että ei mene kaupaksi....
Autokuumetta on kanssa aina sillon tällön ollut, mutta se on mennyt ohi, kun ei sopivaa (km/hinta) ole tarjolla.
Jotainhan tuo kertoo tosiaan myynti halukkuudesta tai autosta jos koeajo lappuja tulee postissa harvase viikko parraillaan, mutta koeajo autoa tai saatikka sitä "kylkiäistäkään" ei ole saatavana ennenkuin niitä jostain hakevat. Muutenkin suhtautuminen asiakaaseen oli erilaista, kun Autokaupoissa yleensä. Ostaa sitten auto sika säkissä periaatteella mainoskuvan perusteella ja kyliltä kuuleman perusteella joten ei ihme, että ei mene kaupaksi....

Autokuumetta on kanssa aina sillon tällön ollut, mutta se on mennyt ohi, kun ei sopivaa (km/hinta) ole tarjolla.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Renault-Nissan aikoo vallata Ladan :)
Terve!
Autojen yksilöllisyydestä
Autot ovat nykyisin hyvin harvoin - tekisi mieli sanoa "ei koskaan" - ns. yksilöitä. Osien valmistuksen hajautuminen kymmenille alihankkijoille (vast) tekee erittäin epätodennäköiseksi sen, että yhteen autoyksilöön kasautuisi huomattava määrä rikkoutumisalttiita osia.
"Yksilöllisyyttä" on paljon enemmän autojen käyttäjissä, käyttöoloissa ja huoltoväessä.
Viimeksi mainittu seikka on kaikkein ongelmallisin. Tämä pätee useimpiin maihin, mutta erityisesti Suomeen, jossa autoteknikko- ja -insinöörikunta on osaamiseltaan kovin vaihtelevaa ja määrältään pienehkö, ottaen erityisesti huomioon sen, että auto on meillä verotussyistä yksittäisen ihmisen kalleimpia hankintoja asunnon ja kesämökin ohella.
Oppipoika-kisälli-mestari -järjestelmä tosiasiallisesti puuttuu ja teknikkokoulutus on ajettu alas. Insinöörioppilaille joudutaan opettamaan prosenttilaskuakin, kun peruskoulu ja lukio eivät ole näitä taitoja saaneet koululaisten päähän. Pienen kielialueen lisähankaluus on, että äidinkielisen korjaamo- ym. kirjallisuuden asemesta joudutaan tutkimaan ulkomaankielisten teosten kuvia.
Vikadiagnosointi hoituu usein yritys- ja erehdys -menetelmällä; komponetteja vaihdetaan, kunnes oireet poistuvat tai vianetsintään kyllästytään.
Niinpä saattaa sinällään melko mitättömästäkin viasta seurata vaikka mitä ongelmia, joiden ei edes älytä olevan selvässä yhteydessä varsinaiseen vikaan. Lienee Ladoihinkin vaihdettu lukemattomia ilmamassa-antureita, kaasuläpän asentotunnistimia, tyhjäkäynnin säätömoottoreita, puhumattakaan sytytystulpista, kun helposti diagnosoitava vika on ollut muualla, esimerkiksi jo mainitussa sytytysyksikössä tai loppuun kuluneissa generaattorin hiilissä (äkillisiä jännitevaihteluita).
Ymmärrettävää, mutta omalla tavallaan harmillista on se, että merkkiorganisaatiot, joilla pitäisi olla paras asiantuntemus, dokumentointi ja laitteet, tekee tavallisesti helpoimpia hommia (öljynvaihdot uusiin autoihin) ja pienkorjaamot, omatoimikorjaajat ja nettipalstat saavat hoidettavakseen hankalimmat työt
.
SvS
Autojen yksilöllisyydestä
Autot ovat nykyisin hyvin harvoin - tekisi mieli sanoa "ei koskaan" - ns. yksilöitä. Osien valmistuksen hajautuminen kymmenille alihankkijoille (vast) tekee erittäin epätodennäköiseksi sen, että yhteen autoyksilöön kasautuisi huomattava määrä rikkoutumisalttiita osia.
"Yksilöllisyyttä" on paljon enemmän autojen käyttäjissä, käyttöoloissa ja huoltoväessä.
Viimeksi mainittu seikka on kaikkein ongelmallisin. Tämä pätee useimpiin maihin, mutta erityisesti Suomeen, jossa autoteknikko- ja -insinöörikunta on osaamiseltaan kovin vaihtelevaa ja määrältään pienehkö, ottaen erityisesti huomioon sen, että auto on meillä verotussyistä yksittäisen ihmisen kalleimpia hankintoja asunnon ja kesämökin ohella.
Oppipoika-kisälli-mestari -järjestelmä tosiasiallisesti puuttuu ja teknikkokoulutus on ajettu alas. Insinöörioppilaille joudutaan opettamaan prosenttilaskuakin, kun peruskoulu ja lukio eivät ole näitä taitoja saaneet koululaisten päähän. Pienen kielialueen lisähankaluus on, että äidinkielisen korjaamo- ym. kirjallisuuden asemesta joudutaan tutkimaan ulkomaankielisten teosten kuvia.
Vikadiagnosointi hoituu usein yritys- ja erehdys -menetelmällä; komponetteja vaihdetaan, kunnes oireet poistuvat tai vianetsintään kyllästytään.
Niinpä saattaa sinällään melko mitättömästäkin viasta seurata vaikka mitä ongelmia, joiden ei edes älytä olevan selvässä yhteydessä varsinaiseen vikaan. Lienee Ladoihinkin vaihdettu lukemattomia ilmamassa-antureita, kaasuläpän asentotunnistimia, tyhjäkäynnin säätömoottoreita, puhumattakaan sytytystulpista, kun helposti diagnosoitava vika on ollut muualla, esimerkiksi jo mainitussa sytytysyksikössä tai loppuun kuluneissa generaattorin hiilissä (äkillisiä jännitevaihteluita).
Ymmärrettävää, mutta omalla tavallaan harmillista on se, että merkkiorganisaatiot, joilla pitäisi olla paras asiantuntemus, dokumentointi ja laitteet, tekee tavallisesti helpoimpia hommia (öljynvaihdot uusiin autoihin) ja pienkorjaamot, omatoimikorjaajat ja nettipalstat saavat hoidettavakseen hankalimmat työt

SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Renault-Nissan aikoo vallata Ladan :)
Sanon syvästä kokemuksesta että omistin vielä vajaa vuosi sitten 112 vm 2006 1.6 litrasen. Ikinä en ole omistanut niin pas... kulkuvälinettä. No se oli varmaan yksilö se mutta samaa sarjaa Jaskan kanssa. Valitettavasti olin ajanut useilla Ladamalleilla ja luulin olevani jo vannoutunut merkkiin. Mutta kuseinen (oho tarkoitin kyseinen) malli pilasi suhteeni hienoon merkkiin ja nyt olen autoillut muulla merkillä ja voin sanoa että se on auto. Mutta mielipiteitähän meillä kaikilla on ja niitä pitääkin olla.
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Renault-Nissan aikoo vallata Ladan :)
Tämän ketjun kun lukee, niin ehdottomasti Renault-Nissan pitäisi antaa apua Ladalle.
Re: Renault-Nissan aikoo vallata Ladan :)
Ostakaa lähes 21 vuotta Lada,tehkää (teettäkää)siihen vikakorjaukset,katsastakaa sitten ilman huomautuksia,katsastajan kehuen virheetöntä koria.Ajakaa sillä 8 kk aikana 12 000km ilman mitään turvallisutta ym. vaikuttavaa tekijää.Lähtee kuin palmun alta oli lämmin kuin kuuma.Tankatkaa,ajakaa,ajakaa ja ajakaa.On kuitenkin Procon,ten,istuinlämmittimet,suksipussi,radio,keskuslukitus,lohkolämmitin,unohtakaa kolinat, nitinät.Luottakaa autoon,se on vain kulkine....hankkikaa elämä.....
Re: Renault-Nissan aikoo vallata Ladan :)
Jaska HKI kirjoitti:Ostakaa lähes 21 vuotta Lada,tehkää (teettäkää)siihen vikakorjaukset,katsastakaa sitten ilman huomautuksia,katsastajan kehuen virheetöntä koria.Ajakaa sillä 8 kk aikana 12 000km ilman mitään turvallisutta ym. vaikuttavaa tekijää.Lähtee kuin palmun alta oli lämmin kuin kuuma.Tankatkaa,ajakaa,ajakaa ja ajakaa.On kuitenkin Procon,ten,istuinlämmittimet,suksipussi,radio,keskuslukitus,lohkolämmitin,unohtakaa kolinat, nitinät.Luottakaa autoon,se on vain kulkine....hankkikaa elämä.....
Jos tämä nyt olis naamakirja ni laittasin että "tykkään"!!!



Re: Renault-Nissan aikoo vallata Ladan :)
Eiköhän se ole käynyt jo aikaisemminkin selväksi, että se on ainoa vaihtoehto, jos autoteollisuuden jatkuvuus Togliatissa halutaan varmistaa. Ihmeen kauan se Lada onkin pystynyt pyristelemään, jos verrataan muuta sosialismin jäljiltä jäänyttä autoteollisuutta, jotka lyötiin lautoihin samoin tein jo silloin 20-vuotta sitten. Venäjän sisäiset automarkkinatkin on siitä ajasta paljon muuttuneet.Lada Scandinavia kirjoitti:Tämän ketjun kun lukee, niin ehdottomasti Renault-Nissan pitäisi antaa apua Ladalle.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Renault-Nissan aikoo vallata Ladan :)
Jokaisessa autossa on vikoja. Ladassa, Volkkarissa, Renussa, Nissanissa ja Mersussa, kaikissa näissä on vikoja! Uskokaa pois.
Eräiden valmistajien tietyissä malleissa niitä on vaan enemmän.
En epäile etteikö Nissanin ja Renaultin omistus parantaisi nykyisten ja tulevien Lada mallien luotettavuutta.
Eräiden valmistajien tietyissä malleissa niitä on vaan enemmän.
En epäile etteikö Nissanin ja Renaultin omistus parantaisi nykyisten ja tulevien Lada mallien luotettavuutta.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Renault-Nissan aikoo vallata Ladan :)
No niin. Tänään tuli todistettua "harvinainen" tapahtuma. Työkaverin, joka sattumalta asuu naapuritaloyhtiössä, 110 ei lähtenyt tänään sitten työpäivän jälkeen käyntiin. Olisin ottanut kyytiin mutta kun kuuli että menen kauppakeskukseen Ruonansuuta katsomaan ja sitten vasta kämpille niin aikoi jäädä vielä taistelemaan autoaan käyntiin. Ei ilmeisesti sitten lähtenyt kun sitä ei tuolla naapurissa näy. Haukkui autonsa romuksi niinkuin kaikki tapaamani 110:n omistajat.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97