Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!
Kaunis mittarilukema 111:lle ja päiväkin sopiva. Ettei vain tullut täyteen esim. Joensuu-Varkaus -välillä kohdassa, jossa etäisyystaulu "Varkaus 111".
***
Kosteudenpoistajaksi käy hyvin myös kalsiumkloridi (maantiesuola). jota Biltemankin aine on.
Saa melkoisen edullisesti vaikkapa maatalousrautakaupoista.
Jos auto huurtuu, kannattanee tarkastaa, että ilmanottokaukalon pohjalla oleva valumareikä sekä sen mahdollinen kumiletku eivät ole karikkeen tms. tukkimia.
SvS
Kaunis mittarilukema 111:lle ja päiväkin sopiva. Ettei vain tullut täyteen esim. Joensuu-Varkaus -välillä kohdassa, jossa etäisyystaulu "Varkaus 111".
***
Kosteudenpoistajaksi käy hyvin myös kalsiumkloridi (maantiesuola). jota Biltemankin aine on.
Saa melkoisen edullisesti vaikkapa maatalousrautakaupoista.
Jos auto huurtuu, kannattanee tarkastaa, että ilmanottokaukalon pohjalla oleva valumareikä sekä sen mahdollinen kumiletku eivät ole karikkeen tms. tukkimia.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Eipä sattunut ihan Varkauden kyltin kohdalla tuo lukema, mutta kyllä siitä takuulla johonkin tuo 111km oli
Tulipa erikoinen vika autoon, kun peräluukku aukeaa omia aikojaan joskus ajettaessa. En oo vielä tutkinut asiaa, mutta liittyneiskö tuohon sähköiseen avaussysteemiin? Saattaapa piuhat alkaa olemaan taas kärsineitä siitä luukun ja korin väliltä.

Tulipa erikoinen vika autoon, kun peräluukku aukeaa omia aikojaan joskus ajettaessa. En oo vielä tutkinut asiaa, mutta liittyneiskö tuohon sähköiseen avaussysteemiin? Saattaapa piuhat alkaa olemaan taas kärsineitä siitä luukun ja korin väliltä.
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Melkein kun olisin joskus kuullu,ett`takaluukun lukko voi olla löystyny.Mie en oo tosin sitä tavannu,mut sen vois tarkistaa ja samalla näkee johtoja.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Jospa Jaska on vain pessyt autonsa väärin:
http://blogit.iltasanomat.fi/satamaata/ ... /#more-982
http://blogit.iltasanomat.fi/satamaata/ ... /#more-982
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Mullakin takaluukku aukesi 111:ssa aikanaan omia aikojaan. Ei ollut solenoidissa vika vaan löystyneessä lukossa (oli päässyt liikkumaan).
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Eli jos se lukko pääsee liukumaan niin tehtaalla jättäneet (?) ehkä tiukkaamatta ne mutterit vai pultitko siellä on. Hondassa oli samaa vikaa mutta syy oli toinen. Joku aikaisempi autohifi asentaja oli ottanut takaluukun korilenkistä johon lukko kiinnittyy maadoituksen vahvistimelle. Ja vääntänyt voimiensa tunnossa kiinnitys pulteista jenkat pois. Tai ei kokonaan, mutta eipä niitä pahemmin enää ollut tallella.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Minullakin silloin aikoinaan uutuuttaan uusi 112 malli ja lukko oli irronnut takaluukusta. Luukku pysyi ja ei pysynyt kiinni, miten sattui milloinkin. Olivat tehtaalla unohtaneet kiinnittää kunnolla. Meni silloin takuuseen.Marko kirjoitti:Melkein kun olisin joskus kuullu,ett`takaluukun lukko voi olla löystyny.Mie en oo tosin sitä tavannu,mut sen vois tarkistaa ja samalla näkee johtoja.
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!
Tuli ensimmäistä kertaa hinatuksi 2111:llä auton massaista perävaunua (keskiakselivaunu, todellinen kokonaismassa n. 1200 kg).
Kulkee tyydyttävästi, vaihteita on tietysti käytettävä ahkerasti.
Melkoisen vakaa n. 600 N aisapainolla, joskus kevyttä heijaamista yli 100 km/h nopeudessa.
Kun ainoan vetävän akselin paino on n. 6 kN, on lumikelillä käytettävä ajoreittiharkintaa ja ketjuja, joilla eteneminen on sitten melkoisen varmaa.
SvS
2111:n sallittu kytkentämassa jarruitta 500 kg, jarruin 1000 kg.
Tuli ensimmäistä kertaa hinatuksi 2111:llä auton massaista perävaunua (keskiakselivaunu, todellinen kokonaismassa n. 1200 kg).
Kulkee tyydyttävästi, vaihteita on tietysti käytettävä ahkerasti.
Melkoisen vakaa n. 600 N aisapainolla, joskus kevyttä heijaamista yli 100 km/h nopeudessa.
Kun ainoan vetävän akselin paino on n. 6 kN, on lumikelillä käytettävä ajoreittiharkintaa ja ketjuja, joilla eteneminen on sitten melkoisen varmaa.
SvS
2111:n sallittu kytkentämassa jarruitta 500 kg, jarruin 1000 kg.
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
N. 92 tkm kesti orkkiskytkin. Kytkilevyn kitkapinnat niittien tasolla ja huomatttavat kulumat paineasetelmassa eli oli vain kulunut loppuun.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tapasin puheliaan savolaisen autonasentajan joka oli Deltalla ja korjannut Ladoja.Hän kertoi satakymppejä fiksatun ennen myyntiin asettamista.Yhdessäkin satakympissä nokkahihna oli "kulunut" puoleen leveyteen uudessa autossa.Kerran he olivat saaneet tehtaalta sarjan viallisia starttimoottoreita....kolme ensimmäistä paloi,neljäs jo saman päivän aikana toimi.Vikojakoodeja oli pukannut lukijalaitteeseen niin nopeaan tahtiin kuin niitä oli ehtinyt resetoida.Eipä ollut yhtään pahoillaan vaikka maahanmyynti oli lopetettu.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Ai kuluu se hihna uudestakin autosta....Jaska HKI kirjoitti:Yhdessäkin satakympissä nokkahihna oli "kulunut" puoleen leveyteen uudessa autossa.Kerran he olivat saaneet tehtaalta sarjan viallisia starttimoottoreita....kolme ensimmäistä paloi,neljäs jo saman päivän aikana toimi.
Noita uusien starttien palamisia päällejäännin johdosta on tapahtunut enenkin ja suuremmassakin kalustossa (koneen) valmistusmaahan katsomatta se, että onko startit tulleet samasta paikasta en tiedä.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Nyt sit lakkasi lämmityslaitteen tuuletin pyörimästä. Eilen pyöri jotenkin vaivalloisesti osan aikaa ja tänään ei enää lainkaan. Kerran sain avokämmenellä kojelautaan lyömällä pyörimään hetkeksi aika vaivalloisesti mut sit taas lakkasi. Sulaketta koitin jo vaihtaa ja täältä löytyvillä neuvoilla pääsee varmaan eteenpäin. Sinänsähän tuo ei juuri haittaa muuta kuin aiheuttaa aivan perkeleellisen kylmyyden kun ikkunoita täytyy pitää auki kaupungilla ettei huurru ja sit taas maantiellä ei ajoviimapuhallus riitä muuhun kuin tuulilasin sulana pitämiseen. Sain sentään lämmityslaitteellisen auton lainaan.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Joo, selvittelinpä tuota vikaa sit hieman eteenpäin ja osoittautui hyvin englantilaistyyppiseksiaon kirjoitti:Nyt sit lakkasi lämmityslaitteen tuuletin pyörimästä. Eilen pyöri jotenkin vaivalloisesti osan aikaa ja tänään ei enää lainkaan. Kerran sain avokämmenellä kojelautaan lyömällä pyörimään hetkeksi aika vaivalloisesti mut sit taas lakkasi. Sulaketta koitin jo vaihtaa ja täältä löytyvillä neuvoilla pääsee varmaan eteenpäin.


Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!
Neljä vuotta myös pakkasilla hyvin toimineet 112HB:n takaluukun kaasujouset
päästivät luukun alas yllättäen -16 asteen pakkasessa. Onneksi vahinkoja
ei säikähdystä ja pientä kolhua lukuunottamatta tullut luukun avaajalle.
Tuo luukkuhan on todella painava ja sen nostamisen keventämiseen kaasujouset
ovat tarpeelliset. Jonkin aikaa on tuntunut sille että nostoapua on vähemmän
kuin ennen lämpötiloista riippumatta. Delta lupasi uudet jouset takuuseen.
Mitä kaasujousissa ajanmittaan kuluu/vähenee aiheuttaen moisen vian?
Neljä vuotta myös pakkasilla hyvin toimineet 112HB:n takaluukun kaasujouset
päästivät luukun alas yllättäen -16 asteen pakkasessa. Onneksi vahinkoja
ei säikähdystä ja pientä kolhua lukuunottamatta tullut luukun avaajalle.
Tuo luukkuhan on todella painava ja sen nostamisen keventämiseen kaasujouset
ovat tarpeelliset. Jonkin aikaa on tuntunut sille että nostoapua on vähemmän
kuin ennen lämpötiloista riippumatta. Delta lupasi uudet jouset takuuseen.
Mitä kaasujousissa ajanmittaan kuluu/vähenee aiheuttaen moisen vian?
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Sama ilmiö kuin kaasuiskunvaimentimissa yleensä. Kaasut tulevat ulos ja silloinhan se "jousitusvoima" (kirjoitin noin kun en oikeaa sanaa nyt keksinyt.) vähenee. Itse en viitsisi noita mennä Deltaan kyselemään, sen verran myrskyinen oli viime vierailu siellä 
