Mun Lada 1200L Turbo..

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

meinaatkos saada hammastangon vielä kilpien väliin?
Markuz

Re: Mun Lada 1200L Turbo.. UUSI VERSIO: LADA 2101 2,0 LANCIA

Viesti Kirjoittaja Markuz »

Tuning Vaz kirjoitti:Nyt on uusi aste aloitettu Lada-projektissa.

Autosta on nostettu 1,2-pannu pois. Ohjaus-järjestelmä on myös purettu pois.

Talven projekti on seuraava:

Moottori ja voimansiirto:
-2.0-litran 8-venttiilinen Lancia Dedra kone
-Öljynjäähdytin
-Vahvempi kytkin
-Omavalmiste imusarja
-Omavalmiste pakosarja
-Turboahdin 850 T5:sta
-Suuttimet 850 T5:sta
-Isompi cooleri
-Tehokkaampi bensapumppu

Tavoite on saada n. 200-250hv irti. Katsotaan...

Ohjaus ja jousitus:
-Hammastanko-ohjaus
-Enemmän ohjauskulmaa (-->myös sisälokasuojien muokkaus)
-Takaiskarien kiinnityksien muokkaus (iskarit tulee takajousien sisällä)

Sisustus:
-Lattiamatto pois, kaikki ylimääräistä materiaalia pois.
-Turvakaaret (AKK:n mukaisesti)
-Uusi mittari-konsooli (öljynpaine ja -lämpö, vesilämpö, katk. lämpöpuhaltimelle, valoille jne..)


Projekti saa vauhtia lähiviikkoina...
Päivitän tekstillä ja kuvilla kun jotain uutta on tapahtunut!
Tämähän alkaa kuulostamaan jo joltain ihan muulta :D onnea projektille!
Prkl pitäis tuo oma axtecci lada vaihtaa vanhempaan että pääsee suunnittelee itekki turbotushommia..
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

IlkkaHe kirjoitti:meinaatkos saada hammastangon vielä kilpien väliin?
No, en... Auto on poistettu liikennekäytösta... Laitan mieluummin ne vakuutus- ja verorahat takarenkaihin.. :D
Lada 1200 TIC -85
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja START »

mut mitäs ongelmaa siinä olis?
mistä muuten meinasit hammastangon laittaa?
itsellä kanssa jotain sen suuntaista mielessä, mut katotaan ny miten tässä intin viikonloppuvapaat riittää..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

START kirjoitti:mut mitäs ongelmaa siinä olis?
mistä muuten meinasit hammastangon laittaa?
itsellä kanssa jotain sen suuntaista mielessä, mut katotaan ny miten tässä intin viikonloppuvapaat riittää..
No ei se ois nyt mitään ongelmaa saada läpi, mutt moottori-puolellla ei olis mitään järkeä pelleilä ku ei sais se kuitenkaan turbolla läpi... Ja vapari ei ole vaihtoehto!! 8)
Lada 1200 TIC -85
jori

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja jori »

START kirjoitti:mut mitäs ongelmaa siinä olis?
mistä muuten meinasit hammastangon laittaa?
itsellä kanssa jotain sen suuntaista mielessä, mut katotaan ny miten tässä intin viikonloppuvapaat riittää..
yhessä jäärata ladassa oli 205:sen pösön hammastanko ohjaus. Renkaat käänty luisutteluun riitävästi.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja START »

ite oon vähän mittaillu ja suunnitellu 900 saabin tankoo... mut täytys kokeilla kuinka pyörät sillä kääntys. voihan sitä tietty vaikka lyhentää kääntövarsia jos tarve
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vepsä

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Vepsä »

Vähän tangoista poiketen, mitä vanhalle 1200 koneelle kuuluu? :)
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Vasemman puolen napa muokattu ja valmis hitsaukseen. (mulla on ite niin heikko hitsi että meen veljelle hitsaamaan kun molemmat ovat valmiita... Eilen irroitin oikean puolen napa. Meni vähä aikaa saada mutterit ja pultit ohjasvarrelle auki kun kaikki oli niin ruosteessa.. Katsotaan jos sais hammastanko ja kaikki osat kasattua vielä tällä viikolla.. :) Laitan kuvia heti kun löydän kamerani.. Se on näköjään hukassa... :o
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Tulin semmoseen päätökseen nyt että heitän kaikki mitä on Ladan vakio sekä jousitus että ohjaus roskapönttöön. Olen juuri ostamassa Golf 2/3:sen coilovers:it ja saman mallisen etunavat + jarrut. Suunnitelmissa on nyt laitta MacPhersson-jousitus. Otan tänään kotiin Golfin olka-akseli ja katson miten se sopis. Coiloversit on jo kotiin otettua. Teen tänä iltana vähän mittauksia ja jos hyvältä näyttää niin leikkaan sitten sisälokasuojat pois, sitt saa ruveta jousien yläkiinnitykset valmistaa... :)

Palataan... Kuvia tulee kohta.. Kamerani vielä hukassa.. :P
Lada 1200 TIC -85
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

prkl, jätkähän lukee mun ajatuksia...

Itellä käyttiksenä vento jossa coilover setti ja mielessä käyny kans sen etupään soveltaminen ladaan. Mitä oon tutkaillu niin sen alapallonivel menis ladan tukivarteen ja loput saa sovellettua. Sitä miten volkkarin raidetanko passaa ladaan ei varmuutta, mutta lyhentämällä veikkaan ainakin menevän. Taakse vaan sitten myös volkkarin coiloverit niin alusta ei turhia niiaile :)
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

IlkkaHe kirjoitti:prkl, jätkähän lukee mun ajatuksia...

Itellä käyttiksenä vento jossa coilover setti ja mielessä käyny kans sen etupään soveltaminen ladaan. Mitä oon tutkaillu niin sen alapallonivel menis ladan tukivarteen ja loput saa sovellettua. Sitä miten volkkarin raidetanko passaa ladaan ei varmuutta, mutta lyhentämällä veikkaan ainakin menevän. Taakse vaan sitten myös volkkarin coiloverit niin alusta ei turhia niiaile :)

Laitan kyllä omat alatukivarret, koska se on melkein ainoa syy että mä vaihdan MacPherson-jousitukseen. Syy on se että raidetangonpää törmää alatukivarteen vaikka lyhentää ja kääntää se 0-asteeseen. Ohjauskulmia ei tulis paljon enemmän.





Muuten, eilen leikkasin oikean puolen sisälokasuoja irti ja mittasin vähän miten se passaa, ja kyllä hyvältä näyttää. Jatketaan huomenna...
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Vihdoinkin kamera löydetty!

Tässä mutaman kuvan mitä viikossa patahtunut!

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5311.jpg
Rälläkkä-mies vauhdissa.. :D

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5313.jpg
Kaapattu...

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5318.jpg
Pyöräkotelo, vielä vahvikepalat pitää tehdä...

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5315.jpg
Sisälokasuoja ja iskari-kotelo hitsatut...

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5321.jpg
Molemmat iskari-kotelot paikalla...

Oikean puolen sisälokasuoja ja molemmat iskari-kotelot tehdyt. Teen ehkä tänään se toinen sisälokasuoja. Sitten saa vielä hitsata vahvikepellit kiinni pyöräkotelon puolelta niin se pitäis kestää! :D
Lada 1200 TIC -85
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

todella hyvännäköstä jälkiä! Hieno nähä että muutetaan kunnolla ladaa, vaikka kilvetys onkin unohettu tässä rojektissa :)
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

IlkkaHe kirjoitti:todella hyvännäköstä jälkiä! Hieno nähä että muutetaan kunnolla ladaa, vaikka kilvetys onkin unohettu tässä rojektissa :)

Kiitoksia! Lisää kuvia tulee ens viikolla! Sain tänään se toinen sisälokasuoja hitsattu, mutta tuli niin pitkä päivä muitenkin hommien takia että en jaksanut hakea kameraa! Otan ens viikolla kuvia kun vielä jotain lisää on samalla tapahtunut!
Maanantaina saa hitsata sinne vahvike-pellit lokasuojiin ja sitten saa vain odottaa että iskarien yläpään laakerit saa kotiin! Maanantaina on tilipäivä, haen ens viikolla uniballsit ja teen sitten alatukivarret seuraavaksi. Alapallonivelet jo ostettu. Kohta on etujousitus ja ohjaus kasatut! ;)


Ja, kun puhutaan kilvetyksestä, niin... Mulle on nyt ollut riittävästi "kompensoitua" että saa autolle leimaa... Niillä rahoilla mikä menis "pelleilemiseen" saadakseni auto hyväksytty katsastuksessa, niillä mä poltan renkaita paljon mieluummin!!! :D 8) :lol:
Lada 1200 TIC -85
Vastaa Viestiin