Perjantaina kiristin sen kannen niinkuin ohjeissa neuvottiin.
Tänään kun öljynpintaa tarkistin niin se oli noussut maximin yläpuolelle ja öljyn väri oli sellainen harmaa, eli vettä päässyt sekaan. Valutin öljyt pois ja uudet moniasteet sisään.
Puristuspaineetkin tuli mitattua, ei mitkään kummoiset ollut
1: n.6kg
2: n.7kg
3: n.7kg
4: n.7,5kg
Tekemisen puutetta tai ei ehken enemmäkin ei, mutta lasinpesu säiliötä tuli korjattua siitä huolimatta.
Imurilla alipainetta säiliöön ja 2-komponentti liimaa kiinnitysraudan paikan reunoille. Ainakaan puhaltamalla kokeiltuna ei vuotanut jospa sinne nyt kärsisi laittaa puolet tai jopa ylikin nestettä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
lada.h.s kirjoitti:Eipä ollut todellakaan häävit puristukset! Taitaa olla aika tehoton mylly?
No jos vastaus oli minulle niin joo, onhan se aika tehoton. Ja öljy maistuu
Ladaan en koskenut, suunnittelin vaan 1500 moottorin hankkimista nappisilmään.
Huomaako katsainssi eroa 1200 vs 1500? Jos sen vaihtaa ilman muutoskatsastusta, niin vakuutuksethan säilyis 1200 moottorille tarkotettuna. Nettiautossa oli jokin aika sitten myynnissä 1200papereilla lada, joka oli katastettu 1500 moottorilla. Taispa olla vielä jonku foorumilaisen..?
Eikös axtec-, ja isopäästöinen 1500 ole sama moottori, eri kaasarilla?
^ Huomaa sen korkeintaan lisääntyneen tehon vuoksi ja jos on niin Ladoista innostunut inssi että huomaa muuten niin todennäköisesti antaa sen vähin äänin olla
Täysin sama mylly on isopäästöisessä ja Axtecissa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Uitukki kirjoitti:^ Huomaa sen korkeintaan lisääntyneen tehon vuoksi ja jos on niin Ladoista innostunut inssi että huomaa muuten niin todennäköisesti antaa sen vähin äänin olla
Täysin sama mylly on isopäästöisessä ja Axtecissa.
Iso kiitos informaatiosta Uitukille!
Viikonloppuna tulee haettua tommonen 1500 axteecci, saan siitä koneen tohon nappisilmään.
Miksi äSSän ajovalot näyttävät väärää kuviota? Kuvio on oikeanmuotoinen mutta peilikuva normaalista jossa valo keila levenee oikeasta reunastaan.
Tässä valokeila levenee vasemmasta reunastaan eli tehoikkain valo tulee suoraan vastaantulevien silmiin!
Vaihdoin tähän lyhyen aikaa sitten H4 polttimot, voisiko se vaikuttaa? Mielestäni valokuvio on oikea hehkulampuilla.
Eli jotai tarttis tehä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
lada.h.s kirjoitti:Miksi äSSän ajovalot näyttävät väärää kuviota...vaihdoin tähän lyhyen aikaa sitten H4 polttimot...
Mietippä miksi ne hehkulamppukantaiset H4 lamput eivät ole hyväksyttyjä. Tuollaisen lampun hehkulanka ei ole ollenkaan oikeassa paikassa umpion polttopistettä ajatellen... Vaihda umpiot jotka on tehty H4 polttimoja varten jos niitä haluat käyttää.
Miksi sitten polttimoista pitää tehdä mihinkään sopimattomia? Osa umpioista kyllä ihan oikeasti kaipaisi uusimista, saako Venäjältä yhä oikeanlaisia
kaarevalla lasilla olevia halogeeniumpioita? Paljonko maksaa?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
lada.h.s kirjoitti:Miksi sitten polttimoista pitää tehdä mihinkään sopimattomia?
Ne hehkulamppukantaiset halogeenit on tehty "ei tieliikennekäyttöön" jossa ei vastaantulijoiden häikäisemisellä ole väliä kun vastaantulijoita jossain metsässä tai pellolla ei ole, otaksuisin.
Jos ei umpiot täysin tummuneet ole, niin paras ratkaisu tulevaisuuden näkyvyysongelmiin on lisävalot joihin xenon-sarja Lyhyillä yleensä näkee sen vähän mitä tarvii, tai en kyllä hehkulampuista tiedä mitä niillä näkee.
Fiksulla asennuksella ei edes jää jälkiä autoon kun ottaa pois.
lada.h.s kirjoitti:Miksi sitten polttimoista pitää tehdä mihinkään sopimattomia?
Evreka kirjoitti:lisävalot joihin xenon-sarja
Ja taas ehdotetaan umpioon kuulumattoman lampun laittoa, lisää valoa mutta silti kuvio pielessä... Umpiota suunniteltaessa on otettu huomioon se lampputyyppi jolle se tehdään. Erilaisissa lampuissa on eri kohdalla hehkulanka ja umpion polttopiste on sen mukaan suunniteltu. Kaikki tälläiset ns. vääräkantalamput (eli H4 hehkulampun kannalla, xenoni H3 kannalla yms. yms.) ovat yleensä jotenkin pielessä umpioon nähden. Pienikin muutos hehkulangan kohdassa sotkee kuvion, voitte kokeilla laittaa alkuperäisen lampun vaikka hivenen vinoon ja huomaatte kuinka valokuvio on pielessä.
Tuplalampun hehkulamppupitkillä näkee näkee 180W tehosta johtuen mainiosti, lyhyillä asiallisesti, ainakin jos on lunta. H4set lyhyissä paremmat.
Lisävaloja ei ole siis tarvetta asentaa.
Umpiot ovat vähintäänkin asiallisessa kunnossa, luukunottamatta yhtä joka on huono.
Aika kalliit nuo umpiot mun mielestä kylläkin on.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
lada.h.s kirjoitti:Miksi sitten polttimoista pitää tehdä mihinkään sopimattomia?
Evreka kirjoitti:lisävalot joihin xenon-sarja
Ja taas ehdotetaan umpioon kuulumattoman lampun laittoa, lisää valoa mutta silti kuvio pielessä... Umpiota suunniteltaessa on otettu huomioon se lampputyyppi jolle se tehdään. Erilaisissa lampuissa on eri kohdalla hehkulanka ja umpion polttopiste on sen mukaan suunniteltu. Kaikki tälläiset ns. vääräkantalamput (eli H4 hehkulampun kannalla, xenoni H3 kannalla yms. yms.) ovat yleensä jotenkin pielessä umpioon nähden. Pienikin muutos hehkulangan kohdassa sotkee kuvion, voitte kokeilla laittaa alkuperäisen lampun vaikka hivenen vinoon ja huomaatte kuinka valokuvio on pielessä.
Tokihan se valokuvio vähän muuttuu, mutta ei pitkillä muutenkaan ajella toisia vastaan, joten ei ole minusta suuri asia. Ja valottomilla teillä arvostan xenonien valotehoa joka ei ole edes verrattavissa halogeenien kusenväriseen tuikkeeseen.
Mutta jokainen tyylillään, itse toin esiin vaihtoehdon jolla lienee paras valoteho/hintasuhde, kun ostaa ebaysta muuntosarjan ja jostain muualta lisäpitkät.
Carinaan umpiot 180e/kpl joten halvat nuo minusta on
lada.h.s kirjoitti:
Aika kalliit nuo umpiot mun mielestä kylläkin on.
Kalliit? Esim. 323 mazdaan maksaa jotain vähän päälle 100 euroa umpio joka sekin on vielä kohtuu hintainen kun monessa autossa saa maksaa vielä huomattavasti enemmänkin. Eli jos se nyt 30 euroa maksaa umpio niin onhan se jo aika halpa.