Tiede on eri asia kuin uskonto. Tiede ei ikinä julista absoluuttista totuutta – 100 %. Silloinkin kun tiedemiehet ovat asiastaan täysin varmoja, he sanovat sen olevan 99.9 % varmaa. Ihmisen aiheuttaman ilmastomuutoksen kieltäjät sanovat, ettei mitään pidä tehdä ennen kuin tiede on 100 % varma – tämä on samaa kuin sanoisi, ettei koskaan tarvitse tehdä mitään.Pavlovits kirjoitti:Kuitenkaan minä en usko mihinkään väitteeseen, jossa esiintyy prosenttiluku 99,9
Minä olen kuollut paljon ennen vuotta 2100; 2030-lukua tekee tiukkaa nähdä. Kaasuauto pelastaa maailman vain, jos saa tankattua biojätteistä tehtyä biokaasua. Valtiovarainministeri ja verottaja tekevät kaikkensa, ettei maapallo pelastuisi. Biokaasulle määrättiin ensi vuodeksi 40 % veronkorotus.Pavlovits kirjoitti:Meinaatkkos itse olla 2100 vuonna katsomassa siitä kaasuautostasi kuinka sinä pelastit oman osan??
Jääkaudet (100´000 vuoden välein) johtuvat Milankovićin jaksoista. Nämä planetaariset voimat saavat aikaan 0.7 W/m² alenemisen lämpötasapainossa, joka johtaa vahvistavien tekijöiden syntymiseen: auringon säteiden heijastumiseen jäämassasta (3.5 W/m²) ja hiilidioksidin sitoutumisen mereen ja maaperään (3.0 W/m²). Nykyisten kasvihuonekaasujen aiheuttama lämpöpakote on 1.6 W/m², joten jääkausien synty ei näytä kovinkaan todennäköiseltä – kuumuus sen kuin lisääntyy.pressa kirjoitti:Mmitenkäs sitten kun seuraava jääkausi tulee, toimiiko netti? antaako 3g-verkko surffata vapaasti?
Lainasin prosentit Stanford yliopiston ekologian professorilta Paul R. Ehrlich.Lattarauta kirjoitti:Mistähän nämä prosentit?
Olisi mukava, jos ihmiskunta alkaisi käyttää järkeä, eikä eläisi tunteiden ja vaistojen mukaan.Jokari kirjoitti:Siinä on se syy miksi sinä ja muu ihmiskunta on ylipäätään olemassa.
Kirjoitan tätä mökiltä kännykän varassa ilman 3G verkkoa pahassa katvealueella, koska Salpausselkä nousee rannasta 50 m. Hidasta ja epävarmaa.