
Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tänään oli hitonmoinen ruuhka keskustaan mennessä.Tie oli niljakasta pyykkilautaa,rekat ja bussit helisemässä.Kahden kilometrin pätkää junnatessa meni puoli tuntia.Moottorin tyhjäkäynti alkoi aaltoilla 1000-1050 välillä muutaman sekunnin viivellä,aivan kun jokin marakatti olisi ollu konehuoneessa kääntelemässä ilmaläppää.Tunnin parkeerauksen jälkeen ilmiö oli poistunut.Moottorin vedossa ei ole ollut koko omistushistoriani aikana mitään ongelmaa.Oljyyä (bilteman synteettinen 5W-40) ei kulu sen enempää uudessa Ladassanikaan.Jäähdytysvettä ei kulu.Oikeastaan ainut mitä kuluu enemmän on tuulilasin pesuneste joka ruikkii mukavasti konepellille asennetuista pissapojan suuttimista jontka moottorin kehittämä lämpö pitää sulina.Pissa pojan suuttimia ei tartte käännellä eikä väännellä koska ne on istutettu konepeltiin missä ne pysyvät suunnattuna koko auton historian ajan.Vakuuttavaa...... 

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kertakaikkiaan tuon hintaluokan autossaJaska HKI kirjoitti:Pissa pojan suuttimia ei tartte käännellä eikä väännellä koska ne on istutettu konepeltiin missä ne pysyvät suunnattuna koko auton historian ajan.Vakuuttavaa......

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Riipumatta lohkolämmityksestä -8 asteen pakkasella starttasi huonosti.Hain uuden akun Hessumobiilistä.Merkki Exide Excell 62Ah.Oikeastaan olisi pitänyt olla 70Ah mutta uskon tuon riittävän kun edellinenkin oli saman kokoinen.Asennuksen jälkeen starttasi yhtä huonosti mutta parin kymmenen km ajon jälkeen virkistyi.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Napajännite oli jotain 13,4 volttia juuri irroitetusta akusta,mistä se valmistuspäivä löytyy?Lattarauta kirjoitti:Et kattonut akun napajännitettä tai valmistuspäivämäärä?Jaska HKI kirjoitti:Riipumatta lohkolämmityksestä -8 asteen pakkasella starttasi huonosti.Hain uuden akun Hessumobiilistä.Merkki Exide Excell 62Ah.Oikeastaan olisi pitänyt olla 70Ah mutta uskon tuon riittävän kun edellinenkin oli saman kokoinen.Asennuksen jälkeen starttasi yhtä huonosti mutta parin kymmenen km ajon jälkeen virkistyi.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Akku tallessa firmassa verstaalla.Mielenkiinnolla odotan mitä siinä lukee.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Akku oli valmistettu viikolla 5 vuonna 2001.Uskon tämän koska autolla on ajettu vain tänä kymmenenä vuotena 10tkm.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Audi 80:n perustalle on tehty myös Audi A4.Hyvältä näyttää,Nettiautossa on vajaa 1000 Audi A4:sta myytävänä http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101251411
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Ai siis 1000 kpl? On varmaan niin huonoja autoja, kun kaikki haluaa eroon niistäJaska HKI kirjoitti:Audi 80:n perustalle on tehty myös Audi A4.Hyvältä näyttää,Nettiautossa on vajaa 1000 Audi A4:sta myytävänä http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101251411

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tänään oli taas hieman liukasta Pääkaupunkiseudulla.Venäläinen autonkuljetusrekka oli vetänyt ojaan kehä kolmosella 14 jälkeen iltapäivällä Länsimäen tien risteyksessä,samassa kohti missä Lada 110 oli turpa ojassa reilu viikko sitten.Mellunmäessä suma seisoi,venäläinen rekka tyhjällä lavetilla oli jäänyt liikennevaloihin ja tielaitoksen auto pelasti sen suolan ja hiekan avulla.Vuosaaren puolella se jäi sutimaan ylämäkeen hätävilkut päällä.Jouduin pysähtymään.Kakkosella tyhjäkäynnillä liikkelle lähtien pääsin ohittamaan rekan.Takana ollut uusi kiiltävä ,musta takavetomersu (about 40 000€) jäi sutimaan tielle poikittain.Ei siinä auttanut apst,sipsit,eikä supsit kun lähes 21 vuotta vanha,tonnin arvoinen Audi häipyi horisonttiin



Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tuossahan se taas nähtiin. Nämä ajonvakautus järjestelmät eivät ole mitään ihmeitä tekeviä. Monen monituista kertaa tänäkin talvena on tullut todettua kuinka paljon parempi on lähteä liikkeelle autolla, josta nämä hienoudet puuttuvat. ABS jarrut voisivat olla tietty mukava lisä, mutta tuleehan näköjään toimeen ilman niitäkin.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Oikea sivupeili rikkoutui kun kadun laitaan pysäköidystä autosta yllättäen avattiin ovi.Peili tuhoutui mutta muu jäi ehjäksi.Auton haltija hommasi uuden jonka tänään napsautin kehikkoonsa paikoilleen ilman työkaluja ja liimoja.Ei näitten vanhojen käyttöautojen kanssa kannnata aina vakuutusyhtiötä vaivata.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Terve!
Vaikka kotimainen http://www.e10bensiini.fi -sivusto ei rohkenekaan sallia E10:n käyttöä Jaska HKI:n autossa, on Saksan Audi rohjennut niin tehdä.
Ks. http://www.audi.de/de/brand/de/tools/ad ... stoff.html
Ote tekstistä:
Die Fahrzeuge der Marke Audi vertragen bis auf wenige Ausnahmen E10-Kraftstoffe nach DIN 51626 1.
Eine Verwendung dieser neuen Kraftstoffe, die künftig nach gesetzlicher Regelung bis zu 10% Ethanol enthalten können, ist damit für die Kunden von Audi problemlos möglich.
Nicht E10-taugliche Fahrzeuge von Audi im Detail:
Audi A2 1.6 FSI (81 kW): Produktionszeitraum April 2002 bis Juli 2005 (Modelljahre 2003-2005)
Audi A3 1.6 FSI (85 kW): Produktionszeitraum September 2003 bis Mai 2004 (Modelljahr 2004)
Audi A3 2.0 FSI (110 kW): Produktionszeitraum März 2003 bis Mai 2004 (Modelljahr 2004)
Audi A4 2.0 FSI (110 kW): Produktionszeitraum August 2002 bis November 2004 (Modelljahre 2003-2004)
Audi A4 Limousine Benziner mit Standheizung: Alle Motorisierungen Produktionszeitraum Oktober 2000 bis Oktober 2007 (Modelljahre 2001 bis 2008), nur saisonal bei Benutzung der Standheizung
Audi A4 Avant Benziner mit Standheizung: Alle Motorisierungen Produktionszeitraum Juli 2001 bis Mai 2008 (Modelljahre 2002 bis 2008), nur saisonal bei Benutzung der Standheizung
Siis 10-prosenttinen etanolibensiini sopii kaikkiin Audeihin, paitsi yllä erikseen lueteltuihin.
Kyse on siis suoraruiskutteisista (FSI) malleista sekä polttoainekäyttöisellä lämmittimellä varustetuista autoista (mit Standheizung), joissa kuitenkin saa kayttää E10:tä, mikäli lämmitintä ei käytetä.
menestystä
SvS
Vaikka kotimainen http://www.e10bensiini.fi -sivusto ei rohkenekaan sallia E10:n käyttöä Jaska HKI:n autossa, on Saksan Audi rohjennut niin tehdä.
Ks. http://www.audi.de/de/brand/de/tools/ad ... stoff.html
Ote tekstistä:
Die Fahrzeuge der Marke Audi vertragen bis auf wenige Ausnahmen E10-Kraftstoffe nach DIN 51626 1.
Eine Verwendung dieser neuen Kraftstoffe, die künftig nach gesetzlicher Regelung bis zu 10% Ethanol enthalten können, ist damit für die Kunden von Audi problemlos möglich.
Nicht E10-taugliche Fahrzeuge von Audi im Detail:
Audi A2 1.6 FSI (81 kW): Produktionszeitraum April 2002 bis Juli 2005 (Modelljahre 2003-2005)
Audi A3 1.6 FSI (85 kW): Produktionszeitraum September 2003 bis Mai 2004 (Modelljahr 2004)
Audi A3 2.0 FSI (110 kW): Produktionszeitraum März 2003 bis Mai 2004 (Modelljahr 2004)
Audi A4 2.0 FSI (110 kW): Produktionszeitraum August 2002 bis November 2004 (Modelljahre 2003-2004)
Audi A4 Limousine Benziner mit Standheizung: Alle Motorisierungen Produktionszeitraum Oktober 2000 bis Oktober 2007 (Modelljahre 2001 bis 2008), nur saisonal bei Benutzung der Standheizung
Audi A4 Avant Benziner mit Standheizung: Alle Motorisierungen Produktionszeitraum Juli 2001 bis Mai 2008 (Modelljahre 2002 bis 2008), nur saisonal bei Benutzung der Standheizung
Siis 10-prosenttinen etanolibensiini sopii kaikkiin Audeihin, paitsi yllä erikseen lueteltuihin.
Kyse on siis suoraruiskutteisista (FSI) malleista sekä polttoainekäyttöisellä lämmittimellä varustetuista autoista (mit Standheizung), joissa kuitenkin saa kayttää E10:tä, mikäli lämmitintä ei käytetä.
menestystä
SvS
Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 7.1.2011 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kiitos tiedoista.Eilen tankkasin jo 98:lla.Jos sitä rohkeniskin kuitenkin 95 E10:llä tankata,kun kerran saksalainen autoinsinööri niin lupaa.Saksalaisesta laadusta vielä,meillä töissä paloi käämit eräässä nestemäisiä litkuja (etanoli,tolueeni,asetoni ym)pumpaavasta pumpusta.Tyyppikilpi kun kiillotettiin verstaalla niin pumppu oli valmistettu Hampurissa toukokuussa vuonna 1959.Vyyhdit käämimällä olisi siitä peli tullut,mutta päätimme jo sen vaihtaa.Missä olit vuonna 1959 

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
1959 olin odottelemassa vielä kaksi vuotta, että pääsisin huoltoasemalle kesätöihin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Peräkontin valo alkoi toimia,luulin että polttimo oli pimeänä mutta syy oli kait rajakatkaisin tai kontakti polttimon kannassa.Kerran käynnistyksen yhteydessä lämmityslaitteen puhallin ei käynnistynyt vasta kun olin nyrkillä iskenyt kojelautaan,sen jälkeen se on toiminut hyvin.Keväällä Huhtikuussa ainon viedä auton katsastukseen kun kaikki katsastusvarusteet näyttää toimivan.Toimimattomia laitteita ovat oikean takaoven epävarma sulkeutuminen,-matkamittari ja peräkontin keskuslukitus.....siihen ei ole edes toimivaa avainta muttei mitään varastettavaakaan ole.Arvioitu ajomatka 10kk:n aikana 13 500km.