Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
E.P. kirjoitti:Terveydenhuolto on lähes ilmaista siihen nähden mitkä oikeat kustannukset ovat.
Lähes ilmaista on ihan eri juttu kuin ilmainen. Ja ei sillä laadulla voi kovempia hintoja pitääkään. Ihan ala-arvoista on terveydenhuolto ollut jo vuosia.
Jusu kirjoitti:Olikohan tämä tällä selevä ja päk tu topiksi?
KYLLÄ!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Tänään puhdistelin tästä autosta kaikki sulakkeet ja niiden kiinnitysraudat sekä lataussäätimen johdot.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Kylmäkäynnistyvyys on todella heikolla tasolla! Pitää sahata ainakin minuutti putkeen ja sitten alkaa vasta lupailemaan ja vihdoin se sitten
jää käymään! Mitään oikeata vikaa en ole keksinyt.
Ryypyn avaava systeemi toimii, eli kaasari ei tulvi. Hioin katkojankärjet pari päivää sitten, puola on kunnossa samoin tulpat. Tulpat ovat muuten
nelikärkiset.
Lämmössä pitäminen ei hirveästi vaikuta käynnistyvyyteen.
Mikä mättää?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Kunhan et vain sahaa minuuttia yhteen soittoon. Siinä alkaa käynnistinkin kärsimään. Kyllä 10 sekunnin käynnistysjaksot pitäisi riittää. Siinä välissä saisi käynnistin mielellään jäähtyä hetken. Tarkoitan, että ei pidä kiusata käynnistintä sillä, että auto ei ole ihan kunnossa.
Kyllä bensakoneen pitäisi pärähtää käyntiin sillä, että vähän avainta kääntää virtalukossa, jos vain on kunnossa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Youtubessahan joku asiantuntija olikin jo neuvonut pumppaamaan kaasua. Onko videossa kuuluva "läpsytys" kaasun pumppaamista? Kyllä sen pitäisi ilmankin lähteä, jos kaasutin on kunnossa. Ryyppy päälle, pari painallusta kaasua ennen käynnistystä, sen jälkeen startilla niin ettei kaasuun kosketa. Automatiikka hoitaa riittävän kaasun annon, jos on kunnossa. Tämä siis ei ole neuvo, etten loukaisi. Tämä on vaan keino jolla kaasutinmoottorin yleensä käynnistetään. Automatiikka hoitaa riittävän kaasun annon, jos on kunnossa.
mikähän automatiikka noen antiikkisessa vehjeksessä muka hoetaa kaasunantoo? ehkä siinä sun kaikista parraiten pelaavassa kattipaskassas vaan eppäilenhän vaan että tuossa...
mun mielestä vähän voimattoman olosesti pyörittää tarttiki tossa videossa, ei toki varmaan ainoo vika mutta tuskin ainakaan auttaa asiaa... lähtisin akun ja virta- ja maaliitosten tarkasteluista välillä akku startti ja kun tuon tietenkin jo luulet tehneesi niin mahollisesti tartin hiilien tarkastus ja muutenkin puhdistus... ei tarvii ku yks hiili olla nalakissa niin sillä ei paljo juhlita...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Johdot on kyllä tarkistettu ja putsattu. Startti kieltämättä pyörii vähän laiskasti. Kaasua tuli pumpattua jalka krampissa.
Sitä starttia vois roplata kylläkin. Lämpösellä moottorilla se kyllä pyörii herkemmin.
Kaasutin on kunnossa. Ei ongelmaa siinäkään. Jossain muualla se vika on.
E.P. kirjoitti:Automatiikka hoitaa
Ei muuten hoida. Ei ole sellaista automatiikkaa näissä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Onko se kaasutin sitten väärin säädetty? Kyllä ryypyn pitäisi avata kaasua, kun ryypyn päälle vetää. Sille on nimikin, nimittäin "nopea tyhjäkäynti".
Lisäys klo 10.25: Onkohan vielä niinkin, että kaasun ollessa pohjassa, aukaisee väkisin ryyppyläppää jonkin verran. Nyt kun pumppailet kaasua, ei kaasutin pääse toimimaan suunnitellulla tavalla. Videon perusteella vika on käyttäjässä, ei autossa. Normaalistihan se käy, sitten kun käynnistyy. Startin pyörittämisnopeuskin kuulostaa normaalilta pakkanen huomioon ottaen.
Koita näin: Ryyppy auki. Sitten painat pari kertaa hitaasti kaasun lattiaan ja sitten starttaat. Sitten kun lupaa niin painat vähän kaasua. Älä pumppaa. Kuulostaa ihan samalta kuin mun taunus.
OT: Öljynpainetta ottaa mun mielestä todella vähän, jos mittari pitää vähänkään kutinsa.
EDIT: Ryyppy auki ==> Ryyppy "päällä"
Viimeksi muokannut THI-900, 12.12.2010 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne