Mun Lada 1200L Turbo..

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Tänään sain iskarien yläpään laakerit kotiin! Ostin BC Racing:lta Bemarin E36:n säädettävät pillowball-laakerit. Tosi edulliset!

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5331.jpg
Coilover ja yläpään laakeri.

Olen myös molemmat pyöränkotelot hitsannut ja saanut valmiiksi!

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5328.jpg
Vasen pyöräkotelo kun se oli melkein valmis. Vielä korikittiä, maalia ja massaa päälle!

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5334.jpg
Yläpään kiinnitys-pellin mittaus/sovitus...

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5336.jpg
Rupesin myös valmistaa uudet alatukivarret. Haen ens viikolla vähän putkitavaraa niin saa nekin valmiiksi. Olen jo ostanut Uniballsit sisänivelinä.

Se oli kaikki näin kauan... Palataan ens viikolla! Otetaan nyt rauhallinen viikoloppu... Ollut liian kiirettä viime aikoina...
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Ei yhtään saanu tehtyä vielä tällä viikolla.... Kauhea flunssa iski maanantaina, sairasloma maanantai ja tiistai, sitte töihi keskiviikkona, mutta illalla taas korkeaa kuumetta ja ollut kotona nyt torstai ja perjantai.. En oo saanut materiaaliakaan kotiin että ei varmaan tapahdu paljon lauantaina tallissa.. Otetaan uuestaan maanantaina!
Lada 1200 TIC -85
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

teethän samalla säädettävät niistä sisänivelistä, siis pituussäätö...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

pvdriver kirjoitti:teethän samalla säädettävät niistä sisänivelistä, siis pituussäätö...
totta kai..!
Etupäässä kaikki kulmat tulevat säädettäväksi.. (Camber, Caster, KPI ja tietysti Toe.) Se mikä on myös hyvä on se että ne ovat säädettävät "kahdesta kohdasta" (sekä yläpään laakerista että alatukivarresta, mikä parantaa säätö-mahdollisuudet aika paljon, ei pahaa!!! ;)
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Olin vähän tallissa tänään.. Ei paljon tehtyä mutta ainakin jotain... Panin pohjamaalia ja korikittia siinä missä pohjalevyssä viime viikolla hitsasin uudet peltipalat... Sitten mä vielä pesin konehuone jarrucliinerillä, otin vähän hiomapaperilla ja pohjamaalasin konehuoneessa hitsaussaumat ja uudet pellit sekä kaikki pisteet mistä ruosteet on poistettu.

Jatketaan ens viikolla!
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Tilasin tänään laipat yläpään laakereihin. Toivottavasti saan ne kotiin huomenna.. Hain myös tänään putkitavaraa alatukivarreihin.. Tehdään huomenna myös alatukivarret niin saa panna auto pyörillä alas.. :)
Lada 1200 TIC -85
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja START »

onko hydrauliikka putkee vai jotain tavis saumallista? siis tukivarret.
asiallisen näköstä, rupee löytyyn pyöräkulmia.
mites ootko ackermannin kulmia meinannut säätää? että molemmat pyörät kääntyy saman verran
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

START kirjoitti:onko hydrauliikka putkee vai jotain tavis saumallista? siis tukivarret.
asiallisen näköstä, rupee löytyyn pyöräkulmia.
mites ootko ackermannin kulmia meinannut säätää? että molemmat pyörät kääntyy saman verran

Ostin kyllä saumallinen putki, ei löytynyt saumatonta siitä firmasta mistä hain..
Ackermannit muokkaan kyllä nollaan että molemmat kääntyvät samaa kulmaa. Pitää myös ne myös vähän lyhentää että hammastangon iskupituus riittää...
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Sain eilen alatukivarret tehtyä... Nyt saa tänään hakea yläpäänlaakerien kiinnityspellit ammattikoulusta, he ovat siellä leikanneet niitä mulle plasma:lla.. Huomenna saa hitsata ne kiinni ja tehdä reaktio-varret, niin sais sitten laittaa auto lattialle ja pari miestä konehuoneeseen niin näkis miten se rupee pelaa.. :) Palataan..
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Tässä pari kuvaa...

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5348.jpg
Alatukivarret... Sais vain maalata...

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5341.jpg
Pyöränkotelot pohjamaalatut... Yläpään kiinnityspellit koe-asennetut.. Pitää kokeilla niillä kuinka korkeaks etupää tulee kun laittaa pyörät alle ja auto lattialle... Joudun kuitenkin niitä leikata irti koska ammattikoulussa ne teki se keskiö-reikä liian isoksi vaikka olin jo kertonut kaikki mitat.. Mutta katsotaan näillä miltä se näyttää...
Lada 1200 TIC -85
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

pikku skuupit jouvut kyllä konepeltiin tekee... :lol:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

pvdriver kirjoitti:pikku skuupit jouvut kyllä konepeltiin tekee... :lol:

Juu, mutt se oo kyllä pienin ongelma....
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Eilen otin tommonen "koko-päivä-tallissa-päivä".

Sain jousitus valmiiks niin kauan että pitäis nyt vain saada pari välihylssyä tehty. Isoveli saa niitä sorvata...

Tässä pari kuvaa:

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5362.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5358.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5367.jpg
Renkaan korkeus auto nostettuna...

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5365.jpg
Kääntökulma, noin tuplaa vakiosta.. :D :lol: :?

Pitää sitten vain saada ne hylssyt tehdyt ja sitten maalata kaikki ja kasata..


Palataan!
Lada 1200 TIC -85
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Erittäin hienolta näyttää, tätä on kiva seurata!
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

No niiiin, nyt olis pyöränkotelot ja jousi-tornit pohjamaalatut ja valmiiit!

Tässä pari kuvaa:

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5373.jpg
Konehuone

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5375.jpg
Uusi etupalkki joka tukii ja vahvistaa etupää, koska reaktiovarret ovat kiinni sen alla

http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5381.jpg
Pyöränkotelo




Nyt otetaan joululomaa! Jatketaan välipäivinä tai ens vuonna! Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta! :)
Lada 1200 TIC -85
Vastaa Viestiin